Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä KOIRAN laihikseen? ov

Vierailija
16.08.2009 |

Meille tuli kaksi kuukautta sitten 6v narttu, joka on läski kuin mikä. Ja on sitä edelleen.

Edellinen omistaja ruokki koiraa liikaa + liian vähän liikuntaa (ei ollut tuolle enää aikaa).

Koiralle annetaan kaksi kertaa päivässä pienet annokset ruokaa. Herkkuja ja nameja ei anneta kuin erikoistilanteissa.

Mutta tuo liikunta.. Jos koiran kanssa käy 2 tunnin lenkillä, sitä "oikeaa" lenkkeilyä on max tunti, jos sitäkään. Loppu aika meneekin siinä, että koira kulkee nenä kiinni maassa ja nuuskii kaikki puun juuret, puskat ja pöpeliköt. Metsään jos menee, niin tuosta ajasta sitä liikkumista on vaan puoli tuntia.

Koirapuistossa, jos laskee irti, niin tuo nuuskii kaikki puut monta kertaa tarkasti eikä ole kiinnostunut juoksemaan pallon perässä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on olemassa dieettiraksuja.kysy eläinkaupasta tai eläinlääkäriltä tarkemmin. mutta ei varmaan ton ikästä kannata hirveen rajulle dieetille laittaa vaan pikku hiljaa.koira liikkuu sen minkä jaksaa, pikku hiljaa varmaan se liikkuminenkin helpottuu ja jaksaa enempi ku kunto nousee ja paino tippuu. :)

Vierailija
2/9 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta koiran elämäntehtävä on tämä nuuskiminen ja merkkailu, se on koiran "työtä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erota osa lenkkiä siihen haisteluun esim. 15-20 min kotiin päin tullessa. Opeta koiralle uusi käsky esim. "mennään" siihen varsinaiseen lenkkeilyyn ja käytä sitä kun koira vain haistelee. Sitten kun paino on laskenut tarpeeksi ja kunto hieman noussut niin aloittakaa pyöräily.

Ja hienoa että olette ryhtyneet koiran laihduttamiseen!

Vierailija
4/9 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä? Koiran elämä ON nuuskimista. Lighttiraksua kehiin.

Vierailija
5/9 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo on silloin ihan oikeaa lenkkeilyä.

Ja koira on sellainen jäärä, että sitähän ei saa liikkeelle ennen kuin se on saanut nuuskutella joka puun juuren. Takaisin päin tullessa ei tartte ihan joka puuta nuuskia, puoletkin riittää :D

ap

Vierailija
6/9 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ei saa nuuskia koko matkalla vaan tarkoitus on lenkkeillä jotta kunto nousee ja paino putoaa. Sen verran olen koiran koulutuskentällä pyörinyt ja koiria kouluttanut että tiedän mistä puhun.

Koiran laihduttaminen pelkällä diettisapuskalla on hidasta ja hankalaa.

Vierailija
7/9 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testaamalla löytää parhaan. Koira tarvitsee kuitenkin saada mahansa täyteen, siksi vähäkalorinen kuivamuona on hyvä ottaa käyttöön. Ainakin se on parempi vaihtoehto kuin pienempi määrä normaalikalorista muonaa.

Itse olen koirani totuttanut siihen, että alkumatka lenkillä on ns. koiran omaa aikaa. Koiralle hajumaailma on äärimmäisen tärkeä. Alkumatkasta koira saa pysähdellä (ei siltikään ihan joka puskaan ja kutakin 5 min. nuuskuttaa, rajansa kaikella), nuuskia, pissiä ja kakkia. Sitten kun on kakkinut, kävelemme reippaammin tai hölkkäämme. Jos koira on hajujen perään vieläkin, otan koiran lyhyemmälle hihnalle keskelle pururataa tai jalankulkuväylää (toisin sanoen olen itse koiran ja haisevien puskien välisssä, emme oikeasti ole keskellä tietä). Jos koira silti hirveästi yrittää viivytellä, annan minäkin tuon "mennään" käskyn. Kaverin koiraa treenasin alkuun vähän makupalalla kulkemaan mukana ja kiinnostumaan muustakin kuin hajuista. Hyvin toimi.

Vierailija
8/9 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tuli aikuinen koira joka oli aika kurjassa jamassa. Turkki oli surkea ja koiralla oli liikaa painoa.

Barffista löytyy paljon tietoa netistä, alkuun se tuntuu työläältä mutta kyllä siihen tottuu. Sen kanssa pitää vain olla tarkka että koira saa kaiken tarvitsemansa. Mutta jos minun koiralta kysyttäisiin ottaako barf-ruokaa vai lightraksuja, vastaus olisi päivänselvä :)

Tällätavoin koira voi herkutella ja laihtua+voida hyvin.

Vierailija
9/9 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä nyt käytätte, mutta onhan nuo ns. kunnon merkin kalliita. Meillä kuitenkin light-ruoalla koiran paino putosi 2kg vuoden aikana. Kyse 20kg painoisesta koirasta. Lihosi, kun joutui syömään erikoisruokaa jossa oli kaloreita selvästi enemmän (määärät oli pieniä silti ja koira nälkäinen). Meillä Hill's käytössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi