Pesetkö salaatit ym. vihannekset ennen syömistä?
Olen huomannut, että maalaiset tai maalta pois muuttaneet eivät monetkaan pese. Itse olen kotoisin pk-seudulta ja aina olen pessyt. Järkyttävää huomata ystäväpiirissä, että se ei olekaan itsestään selvyys kaikille...
Kommentit (13)
En todellakaan voisi edes kuvitella tilannetta jossa en pesisi salaatteja kunnolla. Hedelmät kuorin jne. niin ja myös huuhtelen kuorimisen jälkeen.
Anoppi ja mies ei näytä ollenkaan aina pesevän. Ovat samasta pikkukunnasta.
Olen maalta, enkä ole törmännyt vielä sellaiseen, ettei joku pesisi kaupan kasviksia, jos niitä ei kuorita.
Maalta ollaan ja omakin kasvimaa löytyy. Niissä kuitenkin on aina multaa seassa, eli pesen sekä kaupan että omat kasvattamat! Pohjois-Pohjanmaalta..
Jopa itsepoimitut marjat ennen pakastamista ja kotimaiset mansikat ennen syömistä, ulkolaiset omput pesen fairylla koska tykkään syödä kuorineen, lapsille kuorinkin..mut kaikki siis pesen ja isolta paikkakunnalta olen.
Huolella ja maalta olen. Tähän voisi jatkoksi kysyä, että poimitko marjoja ja sieniä kaupunkialueen metsiköistä.. Mulle on järkytys kun mummot poimii mustikoita joistain oulun pusikoista, jotka on taatusti täynnä myrkkyjä ja paskaa. Niitä sitten väkisin lapsenlapsille syötetään, eikä mulla ole oikeutta kieltää.
mutta en jäävuorisalaattia. Riivin vain päällilehdet pois.
Ulkomaiset hedelmät pesen, jos en kuori. Marjoja en pese koskaan.
Ja Helsingistä olen.
anoppi ei pese ja on myös pk-seudulta.
"kiva" oli huomata tämä ettei anoppi pese kun oltiin kesämökillä, itse olen raskaana ja kovin vähäiseksi jäi eväät kun en halunnut sitä pesemätöntä salaattia syödä.
En sanonut mitään, en jaksanut alkaa vänkäämään, sanoin vain ettei nyt maistu ja jätin ottamatta.
omenat ja kurkun kuorin myös varsinkin jos ovat ulkomaisia. ei tule mieleen mitä en pesisi tai kuorisi paitsi mansikat ja muut marjat.