Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKÄ lääke tehoaa sosiaalisista peloista johtuvaan jännittyneisyyteen?

Vierailija
16.08.2009 |

Kämmenet hikoaa, puhe takeltelee, ei keksi mitään järkevää sanottavaa, tai sanoo jotain tosi typerää, änkyttää... eikö ole mitään muuta kuin rauhoittavat, jotka sitten vetää ihan väsyneeksi ja lamauttavat, eikö mikään voisi minua auttaa? Imetän vauvaa, joten en tietenkään mitään lääkkeitä voi edes syödäkään? Kurjaa vain on se että nämä ongelmani ovat pahentuneet vauvan syntymän myötä :( En vain osaa enkä millään kykene rentoutumaan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut ei vissiin tosiaan imetysaikana saa käyttää, en muista

Vierailija
2/9 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beetasalpaajat ovat tehokkaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin pärjäsin silloin jopa pienemmällä annoksella kuin normaalisti.

Vierailija
4/9 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli nuorena Seronil apuna, auttoi hyvin. Entosin tiedä, voiko käyttää imetysaikana. Toivottavasti vointisi kohenee pian, voimia!

Vierailija
5/9 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko oikein että beetasalpaajat auttaisivat änkyttämiseen ja siihen etten saa juuri sanaa suustani ulos jne - auttaneeko siihen mikään? :/ Jos joku katsoo minua kun puhun/selitän jotain asiaa niin tilanne on melko kamala, tulee "nieleskelypakko" ja erittäin kiusalinen olo :(

ap

Vierailija
6/9 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

NOSTO!

Vierailija
7/9 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen selvinnyt jännityksestä beetasalpaajien avulla. Ja tiedän että olen todellinen jännittäjätyyppi. Harvemmin ihmiset sitä ääneen sanoo mutta eräs ikävä tyyppi antoi minulle joskus opiskeluaikana lisänimen "jännittäjä". Ei kivaa.

Beetasalpaajat eivät vie jännityksen tunnetta kun eivät ole varsinaisesti rauhoittavia. Mutta ne vievät jännityksen fyysiset oireet kuten hikoilevat kämmenet, hakkaavan pulssin, punastelun ja äänen tärinän. Kun huomaa ettei olekaan kuin paniikissa oleva jänis niin mielikin rauhoittuu.

Vierailija
8/9 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim joku ihan masennuslääke. Mulla masennus oireili paniikintunteilla, käsien puutumisella ja sellasella ololla, etten kykene tekemään valintoja kaupassa tai ylipäätään menemään kauppaan. Cipralex auttoi siihen. Sitä ei tosin suositella imetysaikana mutta kun vauva alkaa syödä kiinteitä, lääkäri saattaa antaa luvan mietoon lääkitykseen.

Vierailija
9/9 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Optiparia (masennuslääke) sosiaalisten tilanteiden pelon ja paniikkihäiriön hoitoon. Söin lääkettä myöskin raskauden ja imetyksen ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän