Meidän päiväkodissamme ei ole virikelapsia
eikä todennäköisesti muissakaan vuoropk:ssa. Meillä on vain ja ainoastaan muksuja joiden molemmat vanhemmat tekee vuorotyötä. Onneksi :)
Kommentit (12)
vanhemmat vuorotöissä, ihan perusduunareita siis. Osaavatkohan tarjota lapsilleen tarpeeksi virikkeitä.... Ha ha! :D
lapseni käy virikehoidossa koulussa. Olen kotona. En opeta lastani kotona.
joiden päiväkodissa ON paljon virikelapsia. Koska TODELLA harva virikelapsi on täyttä viikkoa/päivää hoidossa, jää silloin ei-virikelapsille paljon enemmän huomiota kun suurimman osan ajasta ryhmä on vain puolitäysi.
lapseni käy virikehoidossa koulussa. Olen kotona. En opeta lastani kotona.
Täytyyhän äidin nyt lapsensa itse hoitaa! Miksi ylipäätään halusit lapsia, jos et halua niiden kanssa olla?
joiden päiväkodissa ON paljon virikelapsia. Koska TODELLA harva virikelapsi on täyttä viikkoa/päivää hoidossa, jää silloin ei-virikelapsille paljon enemmän huomiota kun suurimman osan ajasta ryhmä on vain puolitäysi.
Kuten joka tuossa kielikylpykeskustelussa mainitsi, perjantaisin paikalla on vain 7 lasta 22:sta, ja muutenkin ovat lyhyitä päiviä. Kyllä se on muille lapsille eduksi, että olisi mahdollisimman paljon virikelapsia lyhyellä päivällä ja viikolla.
iltapäivisin, sillä kun virikehoitolapsia lähtee, lähtee myös hoitaja/hoitajia.
Olen paikan päällä työssä.
Aamuvuorolainen lahtee puolelta päivin ja jos on kerännyt päivittäisen työajan lyhennyksen 21min/päivä voi hän ottaa sen lyhennyksen samalla kun muutenkin lopettaa aikaisin - joten pääsee vielä aikaisemmin ja on ehkä jotain hyötyä lyhennyksistä (lääkäriaika, kampaaja, virastot jne.)
Koska nykyään työntekijät ovat tosi paljon flunssan ja mahatautien takia pois työpaikasta päivähoidossa ja omienkin lasten sairastettua, tuntuu se ryhmän toiminnassa - onko lapset vain säilössä kun ei pysty tekemään sen ihmeempää ja kiireessä sittenkin.
Olen monesti ollut iltapäivän yksin välipalan jälkeen - ei ole ketään, joku toisesta ryhmästä voi käydä pukemistilanteessa auttamassa, ei aina kuitenkaan.
Kerrankin iltapäivällä yhdistimme kolme ryhmää työkaverini kanssa, toinen istui kahden huoneen välissä valvoen molempia huoneita ja toinen valvoi videon katsojia laittaen lapsia eteiseen vanhemman hakiessa. Liian pieni henkilökuntamäärä on todellista arkea, jos tilastoja katsotaan, niin voi näyttää siltä kuin henkilökuntaa olisi, koska lasketaan koko talon henkilökunta joka on paikalla, mm. johtaja joka istuu töissään toimiston puolella. Jossain voi olla yksi aikuinen , jossain kolme jne. Virikelasten osa-aikaisuus ei paljoa helpota.
koska kaikilla muillakin on lapsi, auto koira ja talo.
:D
Huomaa kyllä, kuka täällä on nettomaksaja ja kuka ei.
Kuten joka tuossa kielikylpykeskustelussa mainitsi, perjantaisin paikalla on vain 7 lasta 22:sta, ja muutenkin ovat lyhyitä päiviä. Kyllä se on muille lapsille eduksi, että olisi mahdollisimman paljon virikelapsia lyhyellä päivällä ja viikolla.
Ilmeisesti en kuitenkaan minä, joka maksan täyttä päivähoitomaksua ja tuloistakin äitiyslomalla veroja yli 30%..?
Ja voin vakuuttaa että vaikka minä olenkin kotona, niin mieheni maksaa enemmän kuin paljon veroja perheemme puolesta. Yrittäjänä tienaa hyvin (yli 200.000e/v) ja veroja maksaa taatusti enemmän kuin keskiverto perhe yhteensä.
kaikki lapset hoidossa pitkiä päiviä. Ikävöivät vanhempiaan ja oirelevat sen mukaan. Kaikki todennäköisesti duunarikodeista.Hoitajat väsyneitä ja ylityöllistettyjä. Upeaa ettei ole virikelapsia.
Millä tavoin ajattelet näiden virikelasten huonontavan teidän päiväkotia? :O Siis kun sanot että onneksi niitä ei ole.