APUA RASKAUSPAHOINVOINTIIN
onko mitään keinoa hillitä tätä jokapäiväistä pahaa oloa? oksentelu jatkuu aina pitkälle iltapäivään ja oon käytännössä ihan kanttuvei koko ajan.
Kellään mitään vinkkejä?
Kommentit (38)
Minulla on ollut 3x9 kk pahoinvointi.
Vähän auttaa kun syö koko ajan eli vähintään tunnin välein jotain napostelee. Eipä tule ainakaan liikaa syötyä kun kuvottaa koko ajan, minulla on tullut raskauksissa max. 10 kg yhteensä painoa lisää.
Paraskeino välttää huonoa oloa on olla koko ajan täydessä touhussa niin huonon olonkin unohtaa.
Oksennuksia oppii kyllä ennen pitkää pidättämään vaikka huono-olo olisikin. Se vaatii kyllä harjoittelua!
Minä ainakin jouduin välillä syömään lattialla maaten ja suuta puristaen ennen kuin opin oksennuksen pidättelyn ja lopulta oksennuksen sai pidätettyä ja estettyä tahdon voimalla.
Minulla oli kauheaa pahoinvointia ja aloin napsimaan manteleita..pidin kokoaja pussia taskussa..no se auttoi! pahoinvointi helpotti heti! Luin jostain, että manteleissa on sellaista rasvaa, joka on hyväksi mahalle! Suosittelen tätä!
voimia sinulle!
Mulla kans auttoi noi pahoinvointirannekkeet pahimman yli aikanaan esikoista odottaessa.
SANOTTIIN IHAN UUTISISSA JONKUN AIKAA SITTEN.
AI NIIN, JA HUUDAN IHAN "ÄLÄ HUUDA"-TYYPIN KIUSAKSI!!!
Olen todella pahoillani mutta olo on vain NIIIN hirveä!
Katseleppas tuolta alkuun "vinkkejä aamupahoinvoinnnin ja raskauspahoinvoinnin helpottamiseen", ei nuo mitään ihmekeinoja ole mutta kokeilemisen arvoisia silti : http://www.pahoinvointi.fi/pages/aamupahoinvointi/pahoinvoinnin-helpott…
Pakkausselosteessa kyllä lukee, ettei raskauden aikana saa käyttää mutta mulle niitä yksi lääkäri joskus suosittele ja olenkin käyttänyt niitä kaikissa kolmessa raskaudessani. Joskus kokeilin myös Metopramia mutta siitä ei ollu mitään apua. Soita vaikka teratologiseen tietokeskukseen, jos et muuten uskalla niitä käyttää.
Se auttaa!!
Ihanaa suklaata. Valkoista suklaata. Maitosuklaata. Tummaa suklaata.
Inkiväärinjuurta kaupasta, kuori, pilko ja hauduta kuumassa vedessä "teeksi".
kysy luontaiskaupasta homeopaattista valmistetta pahoinvointiin on tehonnut mulla ja on turvallista vauvan kannalta
Evira on kieltänyt MARKKINOIMASTA inkiväärituotteita, koska niiden inkivääripitoisuudet voivat olla järjettömän suuria. Evira ei ole tehnyt asiasta mitään tutkimuksia, vaan reagoi lisääntyneeseen mainontaan varmuuden vuoksi. Tätähän Suomessa on kaiken suhteen, myös Kräuterblutsaft, raskaana oleville kehitetty rautavalmiste on viranomaisten hampaissa.
Inkivääristä on silti tehty useita kansainvälisiä tutkimuksia, jotka ovat osoittaneet sen turvallisuuden ja tehokkuuden!
Pregnancy Related Nausea and Vomiting
Human studies suggests that 1 gram daily of ginger may be safe and effective for pregnancy-associated nausea and vomiting when used for short periods (no longer than 4 days). Several studies have found that ginger is more effective than placebo in relieving nausea and vomiting associated with pregnancy. In a small study of 30 pregnant women with severe vomiting, those who ingested 1 gram of ginger every day for 4 days reported more relief from vomiting than those who received placebo. In a larger study of 70 pregnant women with nausea and vomiting, those who received a similar dosage of ginger felt less nauseous and experienced fewer vomiting episodes than those who received placebo.
(http://www.umm.edu/altmed/articles/ginger-000246.htm)
Ginger to reduce nausea for pregnant women
The study observation showed no reported effect on the pregnancy or the baby after delivery. There were also no cases of any adverse reactions to pregnant mother and unborn fetus. Scientists feel although more studies are required to prove the effectiveness of ginger on morning sickness in order to prescribe ginger as a treatment, the initial study is positive enough to carry out more clinical testing.
(http://www.bio-medicine.org/medicine-news/Ginger-to-reduce-nausea-for-p…)
Suora tutkimusreferaatti: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11275030
Mulla on ollut aivan kamalat raskauspahoinvoinnit kaikissa neljässä raskaudessa, jokaisessa ole saanut muutamaan kertaan käydä tiputuksessa jne. Helpotuksen on tuonut vasta synnytys. Aivan kamalaa!
Mutta jopa neuvolantäti vielä neljännellä kerralla suositteli sitä suolakeksiä ja laihaa mehua aamuisin ennen sängystänousua. Just.
Siis vähintään tunnin välein, ihan normaalia ja järkevää ruokaa, lisäksi monivitamiinia. Muista myös juoda pieniä määriä jatkuvasti, vettä tai rasvatonta maitoa.
Tässä raskaudessa minä pärjäsin ruisleivällä ja tomaateilla pääasiassa, ekassa söin appelsiineja ja porkkanoita. Mutta ehdottomasti yli parin tunnin ruokavälejä ei saa päästää tulemaan, sillä jos pahoinvointi ehtii tosi pahaksi, siitä on hankala päästä eroon. Ja tosiaan jotain suuhun aamulla vaikka jo ennen ylösnousua.
Mulla on ollut aivan kamalat raskauspahoinvoinnit kaikissa neljässä raskaudessa, jokaisessa ole saanut muutamaan kertaan käydä tiputuksessa jne. Helpotuksen on tuonut vasta synnytys. Aivan kamalaa! Mutta jopa neuvolantäti vielä neljännellä kerralla suositteli sitä suolakeksiä ja laihaa mehua aamuisin ennen sängystänousua. Just.
nyt odotan kolmatta ja kaikisssa sama helvetti ja samat litaniat kokeile sitä ja tätä ja tota. Tiputukset käyty joka kerta. nyt viikkoja kasassa 37 ja edelleen oksettaa : ( Takana myös myöhäisillä viikoilla keskenmeno.
Kokeiltu on kaikenmaailman pahoinvointilääkkeet psyykelääkkeistä, pahoinvointilaastareista syöpähoidoissa käytettyihin lääkkeisiin jne. Akupunktiokin on tullut testattua.....
toiset meistä vain kärsii eikä sitä voi tajuta jos ei itse ole kokenut. Toivottavsti sinulla helpottaa aiemmin ja joku noista "poppaskonsteista" auttaa
Minun vinkkini on syödä pikku annoksia koko ajan hitaasti nakerrellen ja just sitä mitä nyt sattuu saamaan alas.
Koko ajan kun ei voi syödä, niin Xylitol-pastillien jatkuva imeskely on toiminut lieventävänä tekijänä, kuvottaa, mutta en oksenna. Ovat raikkaita ja ystävällisiä myös hampaille.