Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

APUA RASKAUSPAHOINVOINTIIN

15.08.2009 |

onko mitään keinoa hillitä tätä jokapäiväistä pahaa oloa? oksentelu jatkuu aina pitkälle iltapäivään ja oon käytännössä ihan kanttuvei koko ajan.

Kellään mitään vinkkejä?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kellään omia kokemuksia noista pahoinvointirannekkeista?

Vierailija
2/38 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

välttämättä.ainakaan minun tapauksessa. kaikki kylläko keiltu ja tiputuksessa monet yöt vietetty. onneks pian loppuu, minulla siis viikosta 6 asti TODELLA HIRVEÄ pahoinvointi ja oksentelu. ja edelleen jatkuu. ei tähän mikään auta.

T. rv 35

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli ihan hirvee pahoinvointi viikot 6-12 ja sit loppu "kun seinään". Tiedätpähän ainakin et vauva voi hyvin (tai vauvat, niinku itsellä.. ;) ). Pahoinvointi tulee kait siitä voimakkaasta istukkahormonista, joita mulla oli vielä 2 kpl. Laihduin n. 10kg ennen ku tajusvat ottaa mut tiputukseen. Ei pysyny enää nesteetkään sisällä..

toisessa raskaudessa olikin sitten "vaan" iltapahoinvointi, nesteet pysy onneks sisällä ja ei tarttenu tiputukseen mennä. Laihduin n. 4-5kg

Vierailija
4/38 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylle se loppuu aikanaan aivan itsestään..voimia sinulle!

Vierailija
5/38 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitten välttämättä toimi kaikille. Itse sain lentoreissun aikana huomata, että se kyllä auttoi siihen matkapahoinvointiin (mihin se on suunniteltukin), mutta raskaspahoinvointi puski läpi kuitenkin..

Tiheä ruokailu (syö sitä, mikä maistuu ja pysyy parhaiten sisällä), raikas ulkoilma, lepo ja rentoutuminen. Teet vain sen mikä jaksat, loput teet sitten kun olo on parempi. Älä yritä olla superihminen vaan toimi olosi mukaan.

Itsellä pahoinvointi on molemmissa raskauksissani helpottanut viikolla 17. Satunnaisia kohtauksia tuli sen jälkeenkin, mutta ei enää mitään alkuun verrattavaa.

Tsemppiä!

Vierailija
6/38 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin noita rannekkeita.. Eipä ne sitä yökötyksen tunnetta kokonaan pois vienyt, mutta helpotti kuitenkin sen verran että pystyin aina välillä syömään. Suosittelen kyllä kokeilemaan!

Vierailija
7/38 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tilaamassa...eipä tuohon maailma kaadu vaikkei toimisikaan...

Vierailija
8/38 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile pahoinvointiranneketta.

Vierailija
9/38 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekkö tuo kuitenkaan aivan paras keino? :)

Vierailija
10/38 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suklaavinkkiä tarkoitin :)

Vierailija
11/38 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle neuvolassa sanottiin, että täytyy vaan kestää. Eivät suostuneet antamaan mitään lääkkeitä, koska niistä ei olla 100% varmoja, että on vauvalle turvallisia.

Mä juon paljon piimää ja syön jugurttia, kurkkua, vesimelonia... Kaikkea mikä on kylmää ja pitää vatsaa koko ajan kylläisenä. Suolakeksejäkin syön välillä. Silti on huono olo ja oksentelen. Mutta kuten joku jo sanoikin, että ainakin tietää, että pikkukaverilla on kaikki kunnossa. Se on helpottavaa tietää, kun ensimmäisessä raskaudessa kaikki on kuitenkin uutta ja 'pelottavaa'...

Sanon niinkuin äitini, kyllä se helpottaa viimeistään kun se muksu on pihalla :D

Ota rennosti ja tee töitä voimiesi mukaan. Kyllä töissä varmasti ainakin naiset jotka on ollu raskaana niin ymmärtävät poissaolosi. Ei se työpaikka yhden ihmisen poissaoloon kaadu =)

Vierailija
12/38 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ittelläni oli samanlainen ja laihduin kilon viikossa.

Hommaa itsesi sairaalaan tiputukseen, niin saat ravintoa ja piristyt ja ehkä ruoka alkaa taas maistua.

Mulle ehdotettiin sitä, mutten mennyt. Olin sitten raskausmyrkytyksestä osastolla ja huomasin, etä siellä oli yksi juuri pahoinvoinnin takia.

Älä tee liian suurta asiaa tuosta.

Vierailija
13/38 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

resepti Primperaniin. Mulla auttoi se.

Vierailija
14/38 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta tietoa ja tutkimuksia tehty. Vaikuttaa sikiön hermoston yms kehittymiseen. TÄMÄ UUTTA TIETOA! Kävin lukemassa aiheesta, ja tämä todellakin todettu. Eli inkivääri on kielletty raskausaikana!

Vierailija
15/38 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieteellistä tietoa inkiväärin käytöstä raskauden aikana on varsin vähän, ja tutkimusten tulokset ovat osittain ristiriitaisia.

Joidenkin inkiväärin kemiallisten ainesosien on kuitenkin todettu aiheuttavan muun muassa solukuolemaa. Näin ollen inkiväärivalmisteiden käyttöä samoin kuin inkivääriteen runsasta tai pitkäaikaista käyttöä olisi raskauden aikana syytä välttää.

Evira edellyttää nyt yrityksiltä varoitusmerkintää inkiväärivalmisteisiin sekä inkivääriteehen ja sitä vastaaviin juomajauheisiin. Yritysten tulee varoittaa odottavia äitejä pakkausmerkintöihin tehtävällä erillisellä merkinnällä ”Ei suositella raskaana oleville”.

Eli jos ei ole pakko, niin kannattaa kokeilla jotain muuta.

Vierailija
16/38 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksentelua aamusta iltaan ekat 3 kuukautta, on sitten onneksi mennyt ohi kuitenkin.

Valitettavasti oman kokemukseni kautta olen oppinut yhden asian: mikään ei auta. Toki oloa voi hillitä menemästä ihan kamalaksi syömällä väkisin ja juomalla paljon.

Jos mulle olisi raskauspahoinvoinneissa sanonut, että "syö suklaata", niin olisi kyllä oksentanut jo pelkästä ajatuksesta.

Pahimman ajan läpi olen elänyt vihreillä viinirypäleillä, granny smith omenoilla (tarpeeksi kirpeitä) ja vishyllä.

Tsemppiä! Jos olo alkaa olla liian sumuinen, niin käy nestetankkauksessa sairaalassa. Se auttaa paljon. Mutta muista tosiaan juoda! Se on kaiken a ja o.

Kyllä se ohi menee! Viimeistään kun vauva syntyy ;)

Vierailija
17/38 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se alkaa olla pienoinen vaiva, jos on esim pieniä lapsia kotona tai vastuullinen työ ja pitäisi jaksaa skarpata.

Kun oksennat sen 6 kertaa päivässä ja voit koko muun ajan huonosti, niin ei se kovin pikkuvaivalta tunnu. Sama kuin olisi kolme kuukautta oksennustaudissa. Minä en puhuisi siitä "pikkuvaivana josta ei saa valittaa". Mutta nainen on naiselle susi, se on nähty miljoonaan kertaan.

Ittelläni oli samanlainen ja laihduin kilon viikossa.

Hommaa itsesi sairaalaan tiputukseen, niin saat ravintoa ja piristyt ja ehkä ruoka alkaa taas maistua.

Mulle ehdotettiin sitä, mutten mennyt. Olin sitten raskausmyrkytyksestä osastolla ja huomasin, etä siellä oli yksi juuri pahoinvoinnin takia.

Älä tee liian suurta asiaa tuosta.

Vierailija
18/38 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko mitään keinoa hillitä tätä jokapäiväistä pahaa oloa? oksentelu jatkuu aina pitkälle iltapäivään ja oon käytännössä ihan kanttuvei koko ajan.

Kellään mitään vinkkejä?

Ihme naisia taas liikkeellä.

Vierailija
19/38 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkivääri isoina annoksina varsinkin alkuraskaudessa voi aiheuttaa keskenmenoja. SIKSI sen markkinointi raskaanaoleville kiellettiin. Olikohan alkukesää vielä kun tästä uutisoitiin.

Suositus oli, että mitään inkivääritabletteja tai tuoretta inkivääriä isoina annoksina ei käytettäisi. Eikä varsinkaan päivittäin.

Evira on kieltänyt MARKKINOIMASTA inkiväärituotteita, koska niiden inkivääripitoisuudet voivat olla järjettömän suuria. Evira ei ole tehnyt asiasta mitään tutkimuksia, vaan reagoi lisääntyneeseen mainontaan varmuuden vuoksi. Tätähän Suomessa on kaiken suhteen, myös Kräuterblutsaft, raskaana oleville kehitetty rautavalmiste on viranomaisten hampaissa.

Inkivääristä on silti tehty useita kansainvälisiä tutkimuksia, jotka ovat osoittaneet sen turvallisuuden ja tehokkuuden!

Pregnancy Related Nausea and Vomiting

Human studies suggests that 1 gram daily of ginger may be safe and effective for pregnancy-associated nausea and vomiting when used for short periods (no longer than 4 days). Several studies have found that ginger is more effective than placebo in relieving nausea and vomiting associated with pregnancy. In a small study of 30 pregnant women with severe vomiting, those who ingested 1 gram of ginger every day for 4 days reported more relief from vomiting than those who received placebo. In a larger study of 70 pregnant women with nausea and vomiting, those who received a similar dosage of ginger felt less nauseous and experienced fewer vomiting episodes than those who received placebo.

(<a href="http://www.umm.edu/altmed/articles/ginger-000246.htm" alt="http://www.umm.edu/altmed/articles/ginger-000246.htm">http://www.umm.edu/altmed/articles/ginger-000246.htm</a&gt;)

Ginger to reduce nausea for pregnant women

The study observation showed no reported effect on the pregnancy or the baby after delivery. There were also no cases of any adverse reactions to pregnant mother and unborn fetus. Scientists feel although more studies are required to prove the effectiveness of ginger on morning sickness in order to prescribe ginger as a treatment, the initial study is positive enough to carry out more clinical testing.

(<a href="http://www.bio-medicine.org/medicine-news/Ginger-to-reduce-nausea-for-p…" alt="http://www.bio-medicine.org/medicine-news/Ginger-to-reduce-nausea-for-p…">http://www.bio-medicine.org/medicine-news/Ginger-to-reduce-nausea-for-p…;)

Suora tutkimusreferaatti: <a href="http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11275030" alt="http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11275030">http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11275030</a&gt;

Vierailija
20/38 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- sitruuna - kannattaa lohkoa jääkaappiin ja imeskellä sitten tarvittaessa. Auttaa oksetukseen

- sitrushedelmät yleisesti ottaenkin, esim vastapuristettu tuoremehu

- jäät

Itse söin esikoista odottaessa alkuraskaudessa lounaaksi yleensä jotain salaattia - mikään raskas ruoka ei pysynyt sisällä.