Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Abortti on murha.

Vierailija
14.08.2009 |

Sen aion lapsilleni opettaa. Ja varokoon se lapseni anoppi/ appi joka alkaa vaatia aborttia.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama, tapatko 5cm mittaisen sikiön, vai kuusivuotiaan lapsen. Molemmat täytyy tuomita murhasta.

Vierailija
2/46 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mutta tästäkin asiasta ollaan montaa eri mieltä. En vertaisi lähellekkään samanlaisina tekemääni aborttia, kuin sitä että nyt tappaisin lähes kuusivuotiaani. Aika kaukaa haettua, mielestäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen aion opettaa lapsilleni. Jokainen tekee ratkaisunsa niinkuin parhaaksi näkee tai itselleen perustelee, ja kantaa tekojensa vastuun ja henkiset paineet. Mutta "toki" abortti on murha, oli perusteet sille mitkä tahansa.

Paheksutaan kaikki yhdessä: Nyt!

Vierailija
4/46 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huumorin vaikeaa lajia: sarkasmia :)

Vierailija
5/46 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietoinen tietämättömyys on valittua tyhmyyttä...

Vierailija
6/46 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että monikaan vaatii toiselta aborttia.

Abortti on hirveän ikävä asia, jota ei kenenkään kohdalle toivo, mutta murha se ei ole. En kyllä voisi itse tehdä aborttia, mutta ihan turhaan täällä syyllistätte niitä, jotka on sen tehneet. Aika harvalla se on varmaan kevyt valinta, ja uskon, että moni katuu.

Sikiö on sikiö ja lapsi on lapsi. Sikiö ei ole elinkelpoinen kohdun ulkopuolella.

Vierailija
7/46 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että monikaan vaatii toiselta aborttia. Abortti on hirveän ikävä asia, jota ei kenenkään kohdalle toivo, mutta murha se ei ole. En kyllä voisi itse tehdä aborttia, mutta ihan turhaan täällä syyllistätte niitä, jotka on sen tehneet. Aika harvalla se on varmaan kevyt valinta, ja uskon, että moni katuu. Sikiö on sikiö ja lapsi on lapsi. Sikiö ei ole elinkelpoinen kohdun ulkopuolella.

Vierailija
8/46 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen aion lapsilleni opettaa. Ja varokoon se lapseni anoppi/ appi joka alkaa vaatia aborttia.

Kunnioitusta toisia ihmisiä ja heidän päätöksiään kohtaan.

Miksi appi/anoppi saa varoa? Meinaatko tappaa kenties?

Vierailija
9/46 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei se jauhamalla parane; laki on antanut jokaiselle oikeuden päättää omalla kohdallaan että kuinka menettelee. Se, että te olette sitä mieltä että se on murha ja niin ei saa tehdä on fine by me, koska voitte vaikuttaa vain omaa elämäänne koskeviin päätöksiin. Minä teen itse omat päätökseni, eikä liikuta tippaakaan kuinka täällä keuhkoatte. Laittakaa sekin energia lapsienne kanssa leikkimiseen tai harrastamiseen.

Vierailija
10/46 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että monikaan vaatii toiselta aborttia.

Abortti on hirveän ikävä asia, jota ei kenenkään kohdalle toivo, mutta murha se ei ole. En kyllä voisi itse tehdä aborttia, mutta ihan turhaan täällä syyllistätte niitä, jotka on sen tehneet. Aika harvalla se on varmaan kevyt valinta, ja uskon, että moni katuu.

Sikiö on sikiö ja lapsi on lapsi. Sikiö ei ole elinkelpoinen kohdun ulkopuolella.

Itse olin suunnattoman helpottunut sen tehtyäni ja en ole koskaan katunut.

Vierailija
11/46 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei se jauhamalla parane; laki on antanut jokaiselle oikeuden päättää omalla kohdallaan että kuinka menettelee. Se, että te olette sitä mieltä että se on murha ja niin ei saa tehdä on fine by me, koska voitte vaikuttaa vain omaa elämäänne koskeviin päätöksiin. Minä teen itse omat päätökseni, eikä liikuta tippaakaan kuinka täällä keuhkoatte. Laittakaa sekin energia lapsienne kanssa leikkimiseen tai harrastamiseen.

Vierailija
12/46 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun teksti on noin lyhyt, on aika vaikeaa päätellä kirjoittajan todellista kantaa. Varsinkin kun on OIKEASTI olemassa ihmisiä, jotka ajattelevat noin. Etkö ole kuullut niistä höyrypäistä, jotka räjäyttelevät aborttiklinikoita Amerikassa?

SINÄ kirjoitit ironiseen sävyyn ja tiedät sen itse, mutta kovin paljon ironiseen tulkintaan ohjaavia vihjeitä ei ollut. Jos asia kiinnostaa enemmän niin lue Toini Rahdun väitöskirja ironiasta ja viisastu.

-Kolmonen

Vierailija
13/46 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelet varmaan, että murhaaja kun liikkuu vapaana, niin aivan sama omapa on päätöksensä.

Laki ei ole sinun ajatuksesi kannalla (jos oikein tulkitsen tekstiäsi).

Live and let live!

Vierailija
14/46 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pidä aborttia murhana, mutta mikään ehkäisykeino se ei ole. Mutta tietyissä tapauksissa esim raiskaus se ei mielestäni ole väärä päätös. Jos itse tulisin raiskausken jälkeen raskaaksi tai tietäisin jo alkuvaoheessa lapsen olevan vaikeasti kehitysvammainen tekisin abortin. Kovaa tekstiä, mutta..

Vierailija
15/46 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pidä aborttia murhana, mutta mikään ehkäisykeino se ei ole. Mutta tietyissä tapauksissa esim raiskaus se ei mielestäni ole väärä päätös. Jos itse tulisin raiskausken jälkeen raskaaksi tai tietäisin jo alkuvaoheessa lapsen olevan vaikeasti kehitysvammainen tekisin abortin. Kovaa tekstiä, mutta..

valikoivaan hyväksymiseen sanoo?

Mikä tai kuka sinä olet päättämään kuka tänne saa syntyä? Ja lapsi on syytön raiskaukseen, ei sitä saa tappaa.

Vaikka äiti olisi 12-vee tyttö jonka kehitysvammainen eno olisi saattanut raskaaksi, abortti ei ole vaihtoehto.

Vierailija
16/46 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni Suomen aborttilakia saisi tiukentaa. Rajaksi tulisi laitta 12 viikkoa. Sitä myöhemmin ei saisi abortoida kuin äidin hengen tai sikiön "viallisuuden" takia. Tai muun tosi hyvän syyn takia. Nykyään abortin saa viikolle 20 saakka kunhan osaaa vaan selittää miten ei ole tarpeeksi valmis äidiksi, rahat loppu yms.

Viikolla 19 sikiö voi olla about 25 cm pitkä! Liikkuu, potkii yms. ja suomen laki SALLII murhan. Sitä minä EN ymmärrä. Pari viikkoa päälle ja vauvan voisi jo pelastaa.

Ja kyllä, jotkut käyttävät aborttia ehkäisykeinona. Sehän tulee halvemmaksikin mitä pillerit!

Vierailija
17/46 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni Suomen aborttilakia saisi tiukentaa. Rajaksi tulisi laitta 12 viikkoa. Sitä myöhemmin ei saisi abortoida kuin äidin hengen tai sikiön "viallisuuden" takia. Tai muun tosi hyvän syyn takia. Nykyään abortin saa viikolle 20 saakka kunhan osaaa vaan selittää miten ei ole tarpeeksi valmis äidiksi, rahat loppu yms. Viikolla 19 sikiö voi olla about 25 cm pitkä! Liikkuu, potkii yms. ja suomen laki SALLII murhan. Sitä minä EN ymmärrä. Pari viikkoa päälle ja vauvan voisi jo pelastaa. Ja kyllä, jotkut käyttävät aborttia ehkäisykeinona. Sehän tulee halvemmaksikin mitä pillerit!

Onko toi totta???? 22 viikkoinen voi jo hyvinkin elää kohdun ulkopuolella! suomen laki perseestä kaikki paska sallitaan mutta autoa et väärään paikkaan parkkeeraa vaik hätä olis, prkl!!!!!

Murhaa vaan vaikka lapsi tai aikuinen, Ihana Suomen laki sen sulatta, v... ottaa päähän!

Todellakin se lapsi on viaton ja syytän vaikka olius raiskaukseta saanut alkunsa ja sitä ei saa rankaista ja se on ihan sama ihminen kuin isokin, vaikka onkin "vaan" sikiö, hei, se on "kohta" se vauva....ei se muuksi muutu siitä vaik kuin lohdutatte omaatuntoanne!!!!

Vierailija
18/46 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysäisen, että mihin abortin puolesta puhujat vetää sen rajan, että ihminen on tarpeeksi ihminen, jottei sitä saa tappaa? Siihen kun sydän alkaa sykkiä? vaiko kenties siihen kun jalat ja kädet ovat kehittyneet? vai vasta syntymään?

Miten kellään voi olla oikeutta vetää tällaista rajaa?

Ja haluan vastauksia niiltä jotka eivät vain kyseenalaistamatta totea että "siihen mihin laki sen vetää", sillä laitkin ovat ihmisten kehittämiä, enkä edelleenkään näe kenelläkään sellaista valtaa että voisi päättää milloin ihminen on tarpeeksi kehittynyt saadakseen oikeuden elää.

Vierailija
19/46 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yllättäen ei vastauksia..

Vierailija
20/46 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastustaa) laki on muuttunut muutama vuosikymmen sitten, lasten ruumiillisen kurituksen salliminen ja homoseksuaalisuus on rikos. Joten miksi aborttilakikaan ei voisi kääntyä ympäri?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi