Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

paras saamasi/tietämäsi vinkki minkätahansa asian suhteen?

Vierailija
14.08.2009 |

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin oli todella vaikeaa siinä selällään maatessaan tajuta mitä pitäisi tehdä kun pitää ponnistaa. Vasta toista lasta synnyttäessäni tajusin mitä oikeasti pitäisi tehdä kun kätilö käski ponnistaa kipua kohti ja painoi vielä kädellä kohtaa jota päin pitäisi ponnistaa.

Mä en ymmärrä miten voi ponnistaa väärin.

Vierailija
22/38 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ammattilainen kerran katsoi, että mä olen poikkeuksellisen hyvä ponnistaja! Käsitin niin, että voi esim. ponnistaa väärään suuntaan, käyttää vääriä lihaksia, tai sitten yrittää paniikissa estää ponnistusta.

Mä en ymmärrä miten voi ponnistaa väärin. Mä olen synnyttänyt 5 kertaa ja ihan olen maalaisjärjellä ponnistanut ekasta synnytyksestä lähtien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin totta. Sain ihan kätilöltä kiitosta siitä, kuinka osasin saman tien ponnistaa täsmälleen niin kuin pitikin! :D Vinkki peräisin muuten av:lta vuodelta keppi ja kivi! ;)

mitenkäs muuten sitä voi sitten ponnistaa? Mä en ole keksinyt vielä muuta tapaa...

Vierailija
24/38 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hintansa väärti

Vierailija
25/38 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi ikinä tullut mieleen ja se oli meidän uusperheen pelastus tiukassa tilanteessa, kun miehen ja lapsen turvallisuus oli vaarassa. Neuvo saatiin tutulta ammattilaiselta.

Vierailija
26/38 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta neuvo oli käsittämättömän tyhmä.

Mutta jossain vaiheessa huomasin, että totta tuo mies puhui: olin aina myöntynyt kaikkeen, mitä kenellekään tuli mieleen kysyä-pyytää-haluta (huh - onneksi ei sentään siis kaikkiin tuntemattomien pyyntöihin, vaan siis ns lähimpien...).

Ajatuksena, että niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.

Just joo - hyvin harvoin tuli kaikuja, vaan minäpä siinä juoksin kieli pitkällä toisten elämää elämässä.

Ahhh, nyt olen minä ja kaikki ympärillänikin ihan tyytyväisiä, kunhan nyt alussa vähän ihmettelivät, mites siitä äidistä tulikaan yht'äkkiä noin itsenäinen...

Vierailija
27/38 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vaan miksen keksi nyt mitään neuvoa, vaikka ihan kysytään, kun yleensä neuvon pyytämättäkin ;-)

No joo etikalle ja soodalle on lukuisia käyttökohteita, on edullista ja ekologista. Googlettakaa!

Vierailija
28/38 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin lapsen tunneakun lataamisesta. Siis että jos lapsi kiukuttelee tms. niin kannattaa antaa hänelle hetki jakamatonta huomiota. Toimii tietenkin myös ennaltaehkäisevästi :) Tämä on ollut nyrkkisääntönä kasvatuksessa ja hyvää jälkeä on tullut!

Vierailija
29/38 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa vauvojen vatsavaivoista selittyy juuri sillä, että vatsaparka joutuu koko ajan tekemään töitä sulattaakseen maitoa.

Vierailija
30/38 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaada hiu´ksiin purkan kohdalle reilusti ruokaöljyä ja hiero, purkka ikäänkuin liukenee siihen öljyyn.

Vierailija
31/38 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kaikessa pitää päteä. Joku on nyt sitten "poikkeuksellisen hyvä ponnistaja". Lisääpä tuokin ansioluetteloosi.

Vierailija
32/38 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan melkein mistä vaan. Vie mennessäs, tuo tullessas. Lasipinnat saa kirkkaiksi sanomalehtipaperilla. Hellan saa puhtaaksi sokeripalalla.Kello kannattaa laittaa viisi minuuttia etuaikaan. Kaukosäätimen päälle kannattaa laittaa kelmu; ei kerää pölyä ja rasvaa=ei kosketushäiriöitä värkin sisällä.

Vierailija
33/38 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nahkasohvasta lähtee pois hiuskiinteen avulla

Vierailija
34/38 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen usein pienen, puolen litran sämpylä- tai pullataikinan. Muovikuppi mahtuu hyvin mikroon ja siellä kohoaminen tapahtuu nopsaan. Mikroa ei siis laiteta kuitenkaan päälle!

Vierailija
35/38 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ammattilainen kerran katsoi, että mä olen poikkeuksellisen hyvä ponnistaja! Käsitin niin, että voi esim. ponnistaa väärään suuntaan, käyttää vääriä lihaksia, tai sitten yrittää paniikissa estää ponnistusta.

Mä en ymmärrä miten voi ponnistaa väärin. Mä olen synnyttänyt 5 kertaa ja ihan olen maalaisjärjellä ponnistanut ekasta synnytyksestä lähtien.

Eli sanovat noin jotta äidille tulisi hyvä mieli. Samalla tavoin kuin hammaslääkäri sanoo mun pojalle et olitpas reipas poika. Vaikka noita reippaita poikia on varmasti monia monia muitakin olemassa

Vierailija
36/38 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älä suorita äitiyttä"

"Nauti lapsistasi"

"Ota se huumorilla"

"Nukkuva lapsi on ihana"

Nämä eväät sain omalta äidiltäni ja hyvin ovat toimineet ;)

Vierailija
37/38 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tarvitsee eniten rakkautta silloin, kun sitä vähiten ansaitsee.

Vierailija
38/38 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin poikkeuksia on, mutta noin yleisesti pätevä ohje kuitenkin. Ja kannattaa muistaa silloin, kun oma mies tympii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä