Paljonko teillä on asuntolainan korko
Kommentit (21)
sai vielä 0,2 aktiasta tai vaihtoehtoisesti osuuspankista 0,39 mut ei tarvii maksaa vakuutuksia jos ottaa ne pohjolasta. tällä hetkellä 3 kk euribor kannattavin ja on siis 0,88.
siis marginaali sisältyy tohon 1.334, mutta on vaan paljon isompi kuin monen muun marginaali
Meillä ei asuntolainaa, mut "muu laina" kokonaiskorolla 2,07. Marginaali 0,45% ja tänä kesänä otettu laina eli olen todella tyytyväinen.
Ihmettelenpä noita höpöhöpöjuttuja 0-marginaalista. Nyt on uutiset pullollaa sitä, ettei pankit enää anna alle 1% marginaalilla mitään lainaa.
eli 1 kk:n Euribor ja marginaali yhteensä tuon verran!
laina nostettu huhtikuussa 2009, vuoden euribor.
Jos on tuuria, pankin kanssa voi neuvotella ekaksi 5 vuodeksi 11% koron.
Asumme ulkomailla ja omistusasunto on kaaaaaukainen haave.
lainan korontarkistuspäivä on 15.9. ja tällä hetkellä korko 5.789...
Mun tietääkseni ei kuitenkaan putoa lähellekään näitä lukemia mitä täällä huudellaan?!
Tavallinen duunari on ilmeisesti pankille kannattamaton, niin nyhdetään sitten lainan koroissa se mitä menetetään kun ei ole sijoituksia tai muuta rahavirtaa pankille päin.
2,2 + 0,7 = 2,9... Uumoiltiin et jospa ne korot jossain kohti lähtis nousuun...
Mielipiteitä asiasta?
Tavallinen duunari on ilmeisesti pankille kannattamaton, niin nyhdetään sitten lainan koroissa se mitä menetetään kun ei ole sijoituksia tai muuta rahavirtaa pankille päin.
ja marginaali on 0,5%, eli kokonaiskorko on tällä hetkellä jotain 1,8%. Meillä laina otettu melkein kolme vuotta sitten, silloin oli marginaalit tuota luokkaa, nyt taitaa olla yhden prosentin molemmin puolin, siitä pärstäkertoimesta riippuen.
Mutta korkotyypin voi itse valita. Nyt ei ole ollut kannattavaa pitää 12 kk euriboria, kuten jollain vastaajalla vieläkin yli 5 korko. Sen olisi voinut vaihtaa vaikka 3kk euriboriin.
Näitä kannattaa itse seurata. Mutta meillä myös Op.ssa hyvä pankkitäti, soittelee pari kertaa vuodessa, että ollaanko tyytyväisiä ntilanteeseen, järjestetäänkö tapaamista...
Kannattaa kyllä tapauskohtaisesti katsoa, että kannattaako se vaihtaminen. Pankit ovat vähän nihkeitä vaihtamaan, saattavat nykyään vaihtamisesta vaatia melkoisia summia ja lisäksi saataa mennä marginaalikin uusiksi.
ja 0,88 itse korko eli yhteensä 1,08 ihan kiva!