Veljekset 5v ja 6v ja haluavat nukkua samassa
sängyssä. En ole raskinut pakottaa omiin sänkyihin(kerrossänky) vaan olen antanut nyt reilun viikon nukkua vierekkäin; mitäs mieltä olette, olenko liian lepsu? Nuorempi saattaa vielä aamuyöstä kipittää vanhempien keskellekin ja ollaan annettu nukkua siinä aamuun, vanhempi taas on jonkin aikaa jo nukkunut täysin heräilemättä illastaa aamuun.
Kommentit (11)
Mä antaisin nukkua. Meidänkin perheessä nukutaan milloin omissa sängyissä, milloin kaikki samassa sängyssä ja kaikkea siltä väliltä. Itse en ymmärrä ollenkaan miksi lapsien pitäisi nukkua vauvasta asti yksin omissa sängyissä, kun aikuisetkin haluavat nukkua yhdessä. Jos molemmat poikasi saavat hyvin nukuttua vierekkäin niin anna nukkua vaan.
En käsitä. Jos veljekset haluaa nukkua vierekkäin, niin miks on lepsua, jos ei kiellä sitä?
Mun yhden kaverin kotona lastenhuoneessa oli parisänky, jossa nukkuivat välillä kaikki kolme lasta yhtä aikaa. Ja eikä sitä niin kauas tarvii mennä, että lapset nukkuivat aina samassa sängyssä jonkun kanssa, ja yksinnukkuminen oli poikkeus (esim. mun vanhempien lapsuudessa). Säkin varmaan nukut sun puolison kanssa samassa sängyssä, miks lasten pitäis nukkua yksin, jos he eivät halua?
kaksoset nukkuu vallan samas sängys, vaik on niillä omatkin. En näe siinä mitään kummallista.
Lapset on 4 ja 6 v, toistaiseksi olen antanut nukkua yhdessä. Ehkä kohta muutan käytäntöä, kun nuorin muuttaa isompien huoneeseen. Kolme lasta samassa sängyssä olis varmaan turhan ahdasta.
Halusivat itse niin katsottuaan Heinähattu ja Vilttitossu -leffan, jossa siskokset nukkuvat vieretysten.
kritisoivat asiaa, sekä vierekkäin nukkumista että vanhempien keskellä nukkumista.
ap vastaa että miehen sisko ja äiti
kritisoivat asiaa, sekä vierekkäin nukkumista että vanhempien keskellä nukkumista
Kukaan ei ole pyytänyt miehen äitiä tai siskoa nukkumaan vierekkäin tai teidän välissä. Eikä ollut laittamassa teidän lapsia heidän sankyynsä.
Ihmeellistä sekaantumista.
on lapseton vanhapiika, joka tietää lastenkasvatuksesta kaiken ja miehen äiti taas lastenhoitaja, joka aina jaksaa kertoa miten asiat pitäisi tehdä...Annan siis lapsien nukkua vierekkäin :)
Anna nukkua vaan siskonpetissä. Itse nukuin vielä koululaisena pikkusiskon kanssa laverissa, kun silloisessa kodissa ei ollut enempää tilaa. Ja hyvin nukuttiin!