miten narsistia pystyisi loukkaamaan?
vai eikö mitenkään?
kääntääkö ne kaiken aina nurinpäin?jos sanon,että mies on huono sängyssä,se ei usko,vaan sanoo vaan tietävänsä,että on hyvä???
Kommentit (30)
Nykyään kaikki kusipäät määritellään narsisteiksi mutta eihän se niin mene. Esim. tuolla yksi kertoo miten mies tunki mukaan joka paikkaan ja kyttäsi jokaista liikettä. Kuulostaa minusta enemmän tunne-elämältään epävakaalta joka pelkää hysteerisesti hylkäämistä. Epävakaan ja narsistin käytös voi olla samantapaista tietyissä tilanteissa mutta käytöksen takana oleva psyykkinen mekanismi on täysin eri.
Erikoinen aloitus, koska narsistithan nimenomaan eivät kestä minkäänlaista itseensä kohdistuvaa kritiikkiä ja loukkaantuvat helposti.
http://www.sampo2002.oulu.fi/psykopatit/kehityspsykologia.htm
Narsistia on äärimmäisen helppo loukata. Ole eri mieltä, se riittää. Jos tässä tarkoitetaan narsistista persoonallisuushäiriötä.
Itseään noin muuten vain riittävästi rakastavaa ihmistä on hankalampi verisesti loukata, ja sellaisilta riittää rakkautta muillekin.
Jos ap:lla on kova tarve loukata jotakuta, jolla on vahva itseluottamus mutta joka ei yritä vetää lokaan toisia minkään sortin halventamisella, katsoisin peiliin.
Mutta siis: narsistisesti persoonallisuushäiriöinen loukkaantuu mistä tahansa. Jos et ole hänen nuolijansa, olet vihollinen. Eli sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jo olemassaolo hänen elämässään ilman että nuoleskelet häntä, on hänelle uhkaavaa ja loukkaus. Kaikista narskun tuntemista ihmisistä hän puhuu pahaa selän takana, jos siitä on hänelle hyötyä. Jos on tarpeen, hän pyrkii häpäisemään jonkun uhaksi kokemansa myös muun porukan edessä.
Täydellisellä välinpitämättömyydellä.
Koko kysymyksesi ja sen takana oleva ajatusprosessi hivelee narsistin itsetuntoa, olet hänen näpeissään ja pohdit häntä nytkin.
Ajattele jotain muuta, vaihda seuraa ja unohda narsisti ja loukkaamisen kissa hiiri leikki jossa narsisti on aina kissa. JSSAP
Mistä tiedät narsistin?
ei ole narsisti jos pitää itsestään ja on tyytyväinen itseensä ja kehuu itseään.
Narsisti haluaa toisella pahaa, joka ei hänen persettä nuole, puhutaan manipulaatiosta ja kaikkien kääntämisestä jotain vastaan.
Muistakaa sen loukkausmielialan vallitessa, että narsisti pelaa aina uhri-pelastaja-vainooja roolileikkiä. Narsistia loukatessa hän vain heittäytyy uhriksi ja sinut leimataan mielipuoleksi.
Vierailija kirjoitti:
sitä vain kun on itse jälleen kerran loukattuna,niin haluaisi antaa kynsille sille narsistille,mutta eipä kai se onnistu mitenkään.
olen siis hiljaa:)
-ap
Lähde suhteesta, toista ei voi muuttaa vaikka tämä selittelee sinun käytöksesi ESTEENÄ muutokselleen. Itse olen pyristelemässä pois suhteesta psykopaattiin - se ei ole tosiaan helppoa eikä myöskään vaaratonta, mutta ainoa tapa pysyä olemassa. Näille tyypeille on turha sanoa tai perustella mitään; he elävät omaa totuuttaan jolla ei ole mitään normiviitekehyksen kanssa tekemistä. Lähde - niin minunkin olisi pitänyt vuosia sitten mutten ymmärtänyt enkä uskaltanut. Pelkään itseni ja läheisten puolesta, mutta lähden.
VARSINKIN,JOS ON OLLUT UHRI VUOSIKAUDET.
kyllä sen tietää ja tuntee nahoissaan.