naamasuojuksista! ov
asuin hong kongissa alkuvuodesta 2003 kun SARS 'riehui' siella. kaikki (lansimaalaiset) aluksi naureskelivat naamasuojuksen kayttajia, mutta kappas vaan kun tauti eteni ja levisi suurimmalla osalla oli suojus naamalla ainakin tietyissa tilanteissa. itse en kayttanyt sita ulkoilmassa, mutta esim kun lahdin kotoa kaytin sita hississa, koska siella olisi joku voinut parskia juuri ennen minua. on muuten suojuksia viela noista ajoista jaljella, saas nahda kaivanko ne esiin, ja myos lasten kokoa, silla lapsi oli siella silloin vajaa 6kk.
Kommentit (5)
että nuo suojukset itseasiassa LISÄÄVÄT tartuntoja koska ihmiset eivät osaa käyttää niitä oikein. Ja hetken kostuttuaan päästää kaiken läpi.
jotka sikainfluenssalta suojaa. Esim. hoitotyössä leikkaussalissa käytettävät maskit eivät suojaa sikainfluenssalta. Taudin ehkäisyyn käytettävät maskit ovat toisenlaisia, eikä niitä varmasti saa mistään marketista tms.
t. sh
2- tason sekä 3-tason maskeja jotka nimenomaan suojaavat, kunhan niitä käyttää oikeaoppisesti. Kyseiset maskit ovat kyllä kalliita ja kertakäyttöisiä, mutta suojaavat kyllä. Kyseisestä asiastahan oli jo mediassakin puhetta aiemmin keväällä ja kyseistä asiaa kysyttiin Hyks:n infektiolääkäriltä. Hänenkin mukaansa 2- ja 3-tason maskit suojaavat. Tietysti jos ei käytä niitä oikein niin niistä ei ole apua. Oikein käytettynä suojaavat.
etta ruvetaankohan suomessa missaan vaiheessa kayttamaan, silla hiljattain olin siella lomalla ja apteekeissa nakyivat kauppaavan maskeja.