Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä asioita et halua kertoa päiväkodissa?

Vierailija
13.08.2009 |

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olennaisen mikä lapsiin liittyy/on liittynyt.

Vierailija
2/12 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mun mies on kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mun mies on kotona.

Vierailija
4/12 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään omia henk.koht. juttuja tietenkään. Mutta lapseen liittyvät asiat olen kertonut kaikki. Etenkin pojan puheenkehityksen viivästymisen takia tämä on tärkeää, jotta yhteistyö sujuu hyvin.

Vierailija
5/12 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kertonut kaiken mikä mielestäni on oleellista lasten hoidon kannalta (syöminen, nukkuminen, pukeutuminen, taidot, yhteystiedot, varahenkilöt jne.)

Sen sijaan mun mielestä ei ole mitenkään oleellista se, että kuinka paljon tienaan, minkä verran olen toimistolla, teenkö joskus etänä töitä, paljonko meillä on velkaa, koska vanhemmilla on seksiä, jne.

Outo kysymys.

Vierailija
6/12 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en halua joutua "tekemään töitä" lapsia viedessä/hakiessa. Ammattini on varsin kunniallinen auttamistyö, ei lääkäri, mutta samaan suuntaan. Yritän pitää työn ja perhe-elämän erossa toisistaan, koska lapsille olen ensisijaisesti äiti. Siksi päiväkodissakin haluan olla "vain" lasteni äiti, en oman ammattikuntani edustaja -vaikka olenkin kutsumusammatissa ja ylpeä siitä.

Vierailija
7/12 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika paljonkin vaikka en edes päiväkodissa käy.

Pääsääntöisesti mies kuljettaa lapsen.

Vierailija
8/12 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita en muutenkaan halua levitellä ympäriinsä.

Lapseen liittyvistä jutuista pystyn kyllä kaikista puhumaan ja yhteistyö sujuu ihan hyvin.

Vierailija
9/12 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaita.

Vierailija
10/12 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka lastasi tuetaan puheen viivästyksessä? Vai tarvitseeko muuta kuin että lapsesi on muiden joukossa ja luotetaan puheen kehittyvän siinä samassa?

Kysyn siksi, että omalle kuntsarissa on mainintaa missä asioissa lapseni tarvitsee tukea ja ohjausta, mutta käytännössä ei sitten tapahdukaan mitään, koska ilmeisesti aikaa ei ole kellään perehtyä lapseeni muuten kuin kehen tahansa normaaliin.

Annettiin käsitys että ryhmäavustaja joka oli mukana kuntsarin teossa olisi lapseni kanssa silloin tällöin, mutta ei hänen aikansa voi riittää kaiken muun työn ohella, jota hänellä on. Näin ollen on sitten sitä "ei oota".

Vierailija
11/12 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

linjoilla.)

Mitään erityisjärjestelyjä ei ainakaan toistaiseksi viivästymän takia tehdä. Lapseni on noin 0,5-1 vuotta ikätasostaan jäljessä.

Sanoja on väärässä muodossa ja ne menevät sekaisin jonkin verran. Puheen ymmärtämisessä on myös häikkää. Nyt syksyllä jatketaan puheterapiaa ja pt harkitsee sitten, että onko tarvetta esim. psykologin tutkimuksiin vai mistä puheen ymmärtämättömyys johtuu.

Kehitystä on kuitenkin koko ajan tapahtunut ja käsitevarasto on jo pelkästään kesän aikana laajentunut paljon. Tämä on tietysti hyvä merkki.

Erityistä tukea ei siis päiväkodissa ole, muuta kuin että hoitajat kiinnittävät asiaan erityistä huomiota ohjeistamalla mahdollisimman yksinkertaisin lausein. Ns. picto-kuvia pk:ssa käytetään muutenkin ja meidänkin muksu tietysti niistä hyötyy.

Vierailija
12/12 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän raha-asioita liian tarkasti. Ei nissä mitään kovin ihmeellistä ole, mutta silti, tuntuu yksityiseltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän