Kävin asuntonäytössä ja siellä haisi home ja sain oireita
ääni meni käheäksi, silmät alkoi vuotaa ja ihoa kutittaa.
Haju oli kosteissa tiloissa, sanoin esittelijälle että tuolla haisee ja tuli oireita. Esittelijä myönsi että siellä haiskahtaa hieman. Sanoin että nyt on auki kaikki ovet ja ikkunoitakin joten mitenkähän pahasti haisee kun ne ovat kiinni.
Olen asunut hometalossa, sairastunut ja reagoin homeelle herkästi. Olisiko minulla työtä "homekoirana" ja mitähän siitä maksettaisiin.
Toivottavasti kaikki ostajaehdokkaat haistaa tuon hajun ja jättävät kaupat tekemättä.
Kommentit (10)
Homeoireet on niin yksilöllisiä. Täällä joku kertoi asuneensa homeisen makkarinlattian päällä vuosia ilman mitään oireita. Tarkoitus on siis sanoa että et ehkä olisi kauhean luotettava. Toki varmasti selvät tapaukset tunnistaisit. En tiedä olisiko kukaan sitten valmis maksamaan, jos tieto ei ole kauhean varma etkä osaa osoittaa paikkaa jne.
että hometta on niin monissa paikoissa. Mullakin puhkesi astma sen jälkeen, kun työpiste oli jo suljettu vuosi aikaisemmin homeen takia:/ Mä voisin tulla AP:n kanssa kimppaan homekoiraksi... Kyllä meillä töitä riittäis...
Saisitko laitettua viestiä omistajalle vaikka postilaatikon kautta???? Ei vois ainakaan sanoa, ettei tiennyt. On totta, että äärettömän harva huomaa homeen näyttelyssä tms. äkkikäynnillä. En soisi kellekään homekoirakohtaloa:(
Eihän kukaan sitä osta, jos tietää ongelmasta, ja myyjä saa perheelleen leivän pöytään myymällä sen. Voit vain jättää sen itse ostamatta ja varoittaa tuttuja.
jossa haisee joko home tai joku muu epämääräinen.
Ollaan kommentoitu välittäjälle joskus ummehtunutta ilmaa, useimmiten vain jätetty välittämättä.
Myynnissä on valtavasti taloja, joissa on jotain sisäilmaongelmia, ja vaikeaa siihen on puuttua. Myyjä saattaa tietää, että talossa on ongelmia, ja välittäjäkin varmasti sen ottaa esille ostajaehdokkaiden kanssa.
Ollaan kommentoitu välittäjälle joskus ummehtunutta ilmaa, useimmiten vain jätetty välittämättä.
ollaan vaan jätetty talo ostamatta ;)
Eli puhuttu keskenämme, että haisi ja that´s it.
En itsekkään haistanut missään hometta ennenkuin sairastuin siitä. Muutenkin hajuherkkä, haistan erityisesti kaikki pahat hajut.
Mitä homeenhajuun tulee, se voi hyvinkin olla myös lattiakaivosta jos sitä ei ole puhdistettu tai ei olla suihkuteltu pitkään aikaan. En missään tapauksessa sanoisi omistajalle ainakaan mitään. Rakennusmokista ja ammattitaidottomuudesta ja tietämättömyydestä on paha vetää vastuuseen yhtä pientä omistajaa yksin. Varoittaisin tuttuja minäkin ja kiertäisin kaukaa.
se Ifin vakuutus joka korvaa vahingot. Suorastaan v-mäistä jos menisi tuollaisen murjun ostamaan. Asuin kaksi vuotta vuokralla vanhassa talossa ja sieltä paljastui sitten kaikenlaista sädesientä ja lahoa. Nokka oli aina aamuisin tukossa ja pojan nenästä valui usein verta, toisella pojalla oli kuukausitolkulla yskä, jota ensin pidettiin flunssana, mutta paljastuikin sitten astmaksi.En koskaan ostaisi vanhaa taloa.
mutten halua että muutkaan ostaisi.
Siellä oli yhtä aikaa pari muuta perhettä ja etenkin toisen äiti oli talosta aivan innoissaan. Mies yritti toppuutella että tässä on kyllä laittamista.
Mä voin tulla kans homekoiraksi.
Kyllä silti pelottaa asunnon ostaminen - niin monessa kun niitä homeita voi olla ja kaikki homeet ei edes haise.
ja sanoa mitä paskaa ovatkaan myymässä vai välittäjään vai mitä ihmettä.
Asia vaivaa sillä en tahdo että joku tekee kaupat talosta tajuamatta ongelmaa. Nimittäin on niin ettei kaikki tunnista tuota hajua ja eivät saa oireita jos ei ole altistumista takna.
Monet sokeutuu talonäytöissä kun ovat ihastuksissaan asunnon johonkin osaan, sijaintiin, kokoon tms.
Elämänsä suurin kauppa ja tehdään tyhmyyksiä jossain ostohuumassa.