aktiivitasosi 2-3 vkoa synnytyksen jälkeen?
onko muita jotka ei jaksa heti lähteä pitkille lenkille? käyn 10-30min kävelyllä tai teen n.15min crosstrainerilla. Tietty sen lisäks teen ruokaa, pesen pyykkiä jne.. on jotenkin niin tuskanen olo ku on hiki kokoajan imetyksen takia.
Jotenkin on hermotkin kireellä, tekis mieli raivota välillä... hormonit kai.
painoa tuli 22kg, olis vielä 15kg jäljellä.
esikoisen aikana tuli 32kg ja ne lähti vasta vuosi synnytyksen jälkeen.. nyt en halua olla ylipainoinen niin kauan.
Kommentit (10)
kodin- ja vauvanhoidossa on tarpeeksi. Jos sulla ei ole isompaa lasta juoksuttamsssa niin heti kun vauva nukkuu kärräää kotiin ja parvekkeelle ja itse pötköttämään. Mä olin ainakin koko ekan vuoden ihan väsynyt,ja hormonihermoheikko ja tulleet kilot (sama määrä kuin sulla) lähti samassa ajassa kuin olivat tulleetkin, vaikka en ajatellut ulkoilua "lenkkeilynä", vähän katsoin syömisiä mutta alussa olivat kilot tiukassa. Jostain olen lukenut, en tiedä pitääkö paikkansa, mutta imettäessä ei saisi liian nopeasti paino laskea, lähtee kehon myrkyt liikkeelle mutta taitaa olla huuhaata ja monihan ei siihen voi vaikuttaa, kun laihtuvat imettäessä olemattomiksi.
neuvolaan (200)metriä ja kerran muistaakseni kävin kaupassa. Valitettavasti raskauden aikana olin leikkauksissa ja sairastelin, että tuo 200 metrin kävely vastasi minulle tuolloin noin 20 km lenkkiä. Nopeasti parissa kuukaudessa sitten voimat palasivat. varmasti siksi, etä mies pakotti lepäämään...
ja väsytti ihan hulluna.tein sen virheen etten nukkunut kun vauva nukkui. piti siivota, pestä pyykkiä ja kaikkea muuta mahdollista. nyt jos voisin tehdä kaiken uudestaan lepäisin ja rauhottuisin kunnolla.ei kaikkien tarvitse olla super äitejä joten tee asiat oman tahtisi mukaan ja nauti vauvastasi ja nuku niin paljon kuin voit:)
ja jaksoin jopa kävellä muutaman sata metriä. Kotona onnistui ruuanlaitto, imetys ja muu vauvanhoito.
vauvan kanssa käydään lenkillä, hyvä kevyt olo, ei ongelmaa
että olisit ovuloinut ja synnyttänyt yhtäaikaa?
mut mulle tuli kyl vaa 9kg ja kaikki jäi synnärille
että olisit ovuloinut ja synnyttänyt yhtäaikaa?
siitä lähin säännölliset
-3-
vituttaa, mutta totta
puistossa tukka putkella alle viikko tokan synnytyksestä. Lenkille taisin lähteä parin viikon päästä. Tuskainen hikinen olo oli mullakin.
Jaksoin käydä joka päivä suihkussa ja harjata hampaat... ja ehkä kilometrin kävellä, jos oli pakko. Ehkä kahvia keitin, ruokaa en saanut laitettua enkä juuri mitään kotitöitäkään tehtyä.
Kuopuksen jälkeen oli meininki ihan toinen, jaksoin vaikka mitä ja olin täynnä energiaa. Siivosin, laitoin ruokaa, leivoin, ulkoilin...
Kiloihin näillä aktiivitasoilla ei ollut merkitystä, kummallakin kerralla tulo 20kg, jälkitarkastuksessa olin lähtöpainossa takaisin ja imetyksen myötä karisi kiloja alipainon rajoille.