Kielipoliisit! Sanotaanko alkaa kakkantaa vai kakkantamaan?
Kommentit (32)
Mitä ihmettä tässä yritetään ilmaista? Sitä joko kakattaa tai ei.
Eikö silloin siis myös "alkaa kakkantaa" / "ryhtyä kakkantamaan"...jos siis noin kökköä verbivalintaa haluaa ehdottomasti käyttää.
oikea muoto sekin alkaa kakkantaa rinnalla? Muistan että sellaisesta olisi ollut joskus puhetta.
alkaa kakkannella ympäriinsä.
Sitä lausetta ainakin voi käyttää.
Minua kakattaa
Alan kakkaamaan
Minä kakkasin
Minua alkoi kakattaa. Niinpä hakeuduin vessaan ja aloin kakata. Vaihtoehtoisesti voin myös ruveta kakkaamaan.
Tällä tavalla voi kiertää alkaa kakkattaa -sanonnan.
piti sanoa, että näätimisen tarve :-)
on myös esimerkki, että puheessa sanotaan myös: alkaa paskantamaan ympäriämpäri.
kakaksi? Vrt. suomentaa (muuntaa suomeksi), parantaa (muuttaa hyväksi), huonontaa...
Tai no, muutetaanhan tuossakin operaatiossa tietysti ruoka kakaksi, vaikka se kyllä tapahtuu ennen itse toalettitoimitusta.
sanoa että toista alkaa kakattamaan. sama vaikka että alkaa paskattamaan. sama kakattamaan.
Onko se jo paksusuolessa kakkaa vai kakannosta, vrt. oksennus?
kakaksi? Vrt. suomentaa (muuntaa suomeksi), parantaa (muuttaa hyväksi), huonontaa...
Tai no, muutetaanhan tuossakin operaatiossa tietysti ruoka kakaksi, vaikka se kyllä tapahtuu ennen itse toalettitoimitusta.
oleva massa on kakka (nielussa oleva oksua). Ulos tultuaan muuttuvat oksennukseski ja kakannokseksi. Loogista.
kaviaari tai kantarelli, muuttuukin siinä siunaamassa yököttäväksi oksennukseksi, kun se on poistunut sieltä suun kautta?
Peräsuolen ryppynaru annostelee sopiviin eriin.
Likakaan ei välttämättä ole likaa jossain tietyssä paikassa. Eikä roska roskaa. Ruoan pitää olla lautasella jotta se on hieno kaviaaria. Suolessa tai nielussa se muuttuu joksikin muuksi.
tuossa muodossa kuin kysymyksessäsi (vrt. paskantaa), se olisi silloin kakantaa. Ei sis tuplakonsonanttia.