Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lestadiolaisäidit vastatkaa OV

Vierailija
11.08.2009 |

lapsellani 8v on nyt uusi ystävä, joka on lestadiolaisperheestä. Ihana tyttö kaikin puolin, hyväkäytöksinen ja mukava leikkikaveri, josta myös tyttäreni pitää. Haluaisin tietenkin, että tytöt pysyisivät ystävinä ja leikit jatkuisivat tästä eteenkin päin. Itse olemme ns. tapakristittyjä, meillä on tv:t stereot, pleikkarit. Kunnellaan musiikkia ja televisiot pauhaavat. Kuinka minun tulisi ottaa huomioon tämä tytön perheen vakaumus kun hän kyläilee meillä. Pitääkö minun kieltää musiikin kuuntelu (esim. anna abreu), lasteohjelmien katselu, pleikkarin pelaaminen (pelaavat silloin tällöin disney prinsessa peliä) ja kannustaa muihin leikkeihin? Vai olenko lainkaan puuttumatta tyttöjen leikkeihin? Mitä minun tulisi ottaa huomioon kaikenkaikkiaan , jotta voisin huomioda tytön vakaumuksen?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme tosiaan oleta, että muut ihmiset eläisivät meidän tavallamme, mutta toki olisin ilahtunut jos joku olisi niin huomaavainen että laittaisi (pop, rock, yms.)musiikin pois päältä silloin kuin lapseni on heillä kylässä. Ja myöskin olisi kivempaa jos tekisivät jotain muuta kuin katselisivat telkkaria, vaikkei ne pienten lastenohjelmat ihan kamala asia ole, meilläkin on joskus katsottu muumeja netin kautta. Pleikkaa voivat pelata ihan hyvin (oletan tietysti että itse pelit on lapsille sopivia).

Ainakin tämä telkkarinkatsomisasia sun kannattaisi ottaa puheeksi naapurin äidin kanssa, toiset ei tykkää että sieltä katsotaan yhtään mitään, ja toisten mielestä esim lastenohjelmat on ok. Tosin voisi olettaa että tyttäresi kaverin vanhemmat itsekin huolehtivat jotenkin asiasta, ts ei se varsinaisesti sun asiasi ole.

Vierailija
22/23 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten lastenohjelmien aikaan eivät yleensä mene kylään.

t. lestadiolaisäiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pitäisi kaikkia vakaumuksia yrittää kunnioittaa pilkun päälle. Tietysti huommavaisuus on hyve, en kiellä sitä, mutta jospa eläisit ihan normaalisti. Annat lasten tehdä sitä mitä sallit lapsillesi yleensäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme