Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään tehtävissä? (juoksemisesta)

Vierailija
11.08.2009 |

Mä niin mielelläni harrastaisin juoksemista, mutta. Koko ajan tulee penikkatauti! Kun käyn kolme kertaa viikon aikana juoksemassa (n 30 min lenkkejä) niin jo on jaloissa tuo kiva vaiva.

Lenkkarit on hyvät, en juokse asfaltilla, venyttelen aina huolella, ja hankin tukipohjallisetkin (footbalance) mutta ei niistäkään mitään hyötyä ollut :(

Pitääkö siis vain uskoa ettei ole mun lajini? :(

Maaliskuussa aloitin tämän juoksuharrastusyritykseni, ja alussa ajattelin että josko jalat tottuisivat mutta eikös niiden olisi jo vähitellen pitänyt tottua?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kun on saanut sen penikkataudin, siitä saa iänikuisen riesan :(.

Vierailija
2/6 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut jaloissa vaivoja sen jälkeen kun aloin välillä hierotuttaa jalatkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut jaloissa vaivoja sen jälkeen kun aloin välillä hierotuttaa jalatkin.

Vierailija
4/6 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jumppaamalla ja punttisalilla. Hankkiudu fysioterapeutin vastaanotolle hankkimaan ohjeet. Lisäksi yrittäisin hankkia jonkun asiantuntijan katsomaan, että juoksutekniikkasi on kunnossa. Esim. jalkaterän asennolla on suuri merkitys!

Tsemppiä, älä anna vielä periksi! Minulta on leikattu pahaksi päässyt penikkatauti, joten tiedän, että vaiva on kiusallinen. Silti vielä 15 v leikkauksen jälkeen jatkan juoksemista. Ajoittain jalat kipeytyvät, mutta se on merkki siitä, että punttisalille mars!

Muistathan, että juoksija tarvitsee myös keskivartalotreeniä, että lihastasapaino pysyy kunnossa.

Vierailija
5/6 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jalkasi kipeytyvä lihas kasvaa nopeammin kuin sitä ympäröivä lihaspussi. Minulla oli itselläni se ongelma kun pelasin jalkapalloa ihan tosissani. Hoitona vaivaan oli sitten se, että lihaspussi leikattiin auki, jolloin lihaksella oli tilaa kasvaa.

Vierailija
6/6 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista tekniikkasi ja askelluksesi.

Lenkkareiden iskunvaimennus kestää noin 900 - 1000 km ja sitten on ostettava uudet.

Laita vettä pahvimukiin ja muki pakkaseen. Jokaisen lenkin jälkeen repäise mukista noin sentin paksuinen liueksa pahvia pois ja hiero sillä jäällä säären etuosia 5-10 min kumpaakin. Pidä jää koko ajan liikkeellä ettei tule paleltumisvammaa.

Muista venytellä jalat säännöllisesti; pakarat, etu- ja takareidet, pohkeet ja akillesjänne.

Käy hierojalla säännöllisesti. Urheiluhieroja osaa pitää säären kalvot aivoimina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi