Olenko mä ainoa ihminen maailmassa, jota ex kiusaa eron jälkeenkin??
Ja lasten kautta, tietenkin. Lapset kärsii, käyvät psykologilla, mä käyn kriisiterapiassa, tilanne kuitenkin vain jatkuu. Kukaan ei saa exää kuriin kun se ei fyysisesti ole uhkaava.
Olenko mä ainoa? Eikö teitä ole muita? Miten te jaksatte tätä helvettiä vuodesta toiseen? Tai oletteko päässeet siitä jotenkin eroon? Miten?
Elämänhalu alkaa todellakin hiipumaan, kun ei tälle näy loppua. Ex muuttuu vain pahemmaksi koko ajan. Mä en jaksa tätä :(
Kommentit (14)
Lastensuojelu ja poliisi auttavat vain siinä tapauksessa että ex ilmestyy paikalle. Ei muulloin. Joten ex tekee kiusaa etäämpää. Haastaa oikeuteen, soittelee viranomaisille minusta, lasten kouluihin, päiväkoteihin jne. Musertaa mut henkisesti pitämällä yllä jatkuvaa pelkoa ja ahdistusta siitä, mitä se seuraavaksi taas keksii. Mun pitää olla puolustusasemissa 24/7, jo viidettä vuotta. Ei riitä enää voimat eikä kohta kai mielenterveyskään.
ap
meillä ex tekee pikku kiusaa jatkuvasti..esim.oottelen jossain äijää ja palauttaa lapset myöhässä ja tulee vaan ylimielisenä paikalle..maksaa elarit tahalleen vähän myöhässä yms pikku kiusaa josta ei voi oikein valittaa...tai voi mutta ei mikään auta kun kuiteskin tuo ne lapset ja maksaa rahat...
esim.lasten haku päivänä ei vastaa ollenkaan puhelimen että milloin haen lapset,meillä pitkä välimatka ja pakko ois tietää mistä ja milloin haetaan..yleensä joudun soittaa koko suvun läpi ja sit joku sen saa kiinni..mulle ei vastaa.huokaus.Lapset kuitenkin rakastaa ja haluavat tavata isäänsä niin yritän kestää enää 12-vuotta niin nuorempikin on täysikäinen,sitten en aio pitää koko ukkoon mitään yhteyttä.
Eihän kukaan terve ihminen kiusaamalla kiusaa toista vuosikausia eron jälkeen.
Voisitko tehdä lopullisen ja totaalisen irtioton exästäsi? Hankit psykiatrin lausunnot itsellesi (ja lapsille?) siitä, että exä tekee sinut hulluksi, et voi jatkaa elämääsi näin ja myös lasten terveys on vaarassa. Sitten hankit käräjäoikeudelta yksinhuoltajuuden - jos ei sitä sinulla jo ole - hyvän lakimiehen avustuksella.
Lopulta pakkaat lapsesi ja omaisuutesi, ja katoat maisemista. Kauas pois, muutat vaikka oman sukunimesikin.
Lasten ja isän suhteen (jos sellainen on?) vuoksi ei kannata omaa mielenterveyttään menettää, semminkin jos exällä on kenenkään ammatilaisen näkemyksen mielestä itsellään mt-ongelmia. Eihän sellainen mies voi olla hyvä isä lapsilleen, jos hän tietoisesti yrittää pilata äidin elämän! Eivät lapset tee sellaisella isällä mitään!
Mulla ei yhtä mittavaa omakohtaista kokemusta asiasta ole, mutta vähän kuitenkin. Päätin, että jos alkaa vaikuttaa sille, että psykopaattisesti käyttäytyvä exäni on haitaksi lapsillemme, me teemme lasten kanssa juuri kuten aikaisemmin kirjoitin. En aio varjella lasten ja isän suhdetta millä hinnalla tahansa - joskus vanhemman ja lapsen välinen suhde voi olla lapselle enemmän haitaksi kuin hyödyksi.
Jaksamista sinulle!
ei eksäni ihan tervekään ole. Diagnooseistaan en tällä hetkellä tiedä, mielialalääkkeitä ainakin kuuluu taas syövän. Joskus sairasti myös psykoosiakin (ennen kuin tapasimme). Jonkinsortin luonnehäiriötä hänellä kai on, tuskin hänen sadistinen mielenlaatunsa muutoin selittyy.
Olen vaatimassa itselleni yksinhuoltajuutta, nyt kun exän haasteella oikeuteen olen menossa. En vain tiedä saanko sitä. Se on kuulema todella vaikeaa.
Mieli tekisi kadota, mutta ei se taida onnistua. Ex tuntee sukulaiseni, ja luulen että se kaivaa mut vaikka mistä tarvittaessa. Ainakin se silloin voi vedota tapaamissopimukseen ja vaatii täytäntöönpanoa, jos katoan johonkin :(
En tosin ihan todella tiedä, onko tässä mitää mahdollisuutta saada tätä loppumaan. Muuta kuin jomman kumman kuolema.
Lapsilla ja isällä ei ole suhdetta. Exää ei ole kiinnostanut tavata tai olla yhteydessä lapsiinsa.
Tämä asia kannattaa hoitaa nyt ensimmäisellä kerralla mahdollisimman hyvin. Dokumentoida kaikki kiusaamiseksi kokemasi teot, hankkia todistajat, dokumentoida se ettei halua tavata lapsiaan.
Ihan hullu tilanne. Sinua kiusaa mutta lapsista ei välitä.
Uteliaisuuttani kyselen: oletko sattumoisin hänen ensimmäinen vähän vakinaisempi kumppani?
Mulla on dokumentteja ja todisteita kaikesta tästä, lakimiestä ei vain tuntunut ne kiinnostavan.
ap
sinun helpostikin saavan yksinhuoltajuuden - plus että tapaamisoikeutta exäsi tuskin enää saa. Ehkä sinun kannattaisi jutella perheoikeuden tuomarin kanssa; minulle ainakin täällä joku sellaista suositteli, kun muutama vuosi sitten vähän samankaltaisessa tilanteessa olin... tuomari voisi ehkä valottaa, mitkä ovat realistiset mahdollisuutesi asiassa. Ota rohkeasti yhteys itsekin käräjäoikeuteen, jos lakimies on flegu!
Sukulaisiasi ja ystäviäsi voisit kieltää antamasta uusia yhteystietojasi, jos joskus pääset muualle muuttamaan. Ääritapaus on, ettet kerro uusia tietojasi heillekään - jos et voi 100 % luottaa heihin. Eihän sinun luultavasti tarvitse loppuelämääsi pakoilla, varmaan jo muutamassa vuodessa tilanne rauhoittuu ja voit olla taas vapaammin... JOS ei exäsi ole täydellinen mielipuoli - onko se????
terveisin se katoamistemppua suositellut
Mulla on dokumentteja ja todisteita kaikesta tästä, lakimiestä ei vain tuntunut ne kiinnostavan.
ap
Kerro hänelle kuinka tärkeä asia tämä on sinulle. Kyseessä on sinun ja lasten hyvinvointi. Kysy, että miten aikoo asian hoitaa, niin että pääset kiirastulestasi. Jos ei ole mitään innostusta tai strategiaa sinulle esittää, niin pyydä toinen ihminen tilalle. Jos olet saanut tämän viranpuolesta, niin pyydä joku jota ihan oikeasti sinun tilanteesi kiinnostaa.
Sieltä saa eroasioihin erikoistuneita, hyviä asianajajia, ei "puoskareita". Yleensä se voittaa, jonka asianajaja on parempi, eli satsaisin siihen.
Tapasin lakimiehen tänään ensimmäistä kertaa, mutta vastine pitää toimittaa jo ensiviikolla? Onko myöhäistä vaihtaa? Miten se käytännössä onnistuu?
Kuuluuko muuten lakimiehen ottaa yhteyttä esim. lastenvalvojaan (minun suostumuksellani) selviteltäessä asioita, vai onko se minun ongelmani?
ap
näitä sivuja niistä voi olla sulle apua. Siellä on myös keskustelupalsta. En väitä että miehelläsi on narsismi, mutta jos jotain apua olisi.
http://www.narsistienuhrientuki.info/
Tapasin lakimiehen tänään ensimmäistä kertaa, mutta vastine pitää toimittaa jo ensiviikolla? Onko myöhäistä vaihtaa? Miten se käytännössä onnistuu?
Kuuluuko muuten lakimiehen ottaa yhteyttä esim. lastenvalvojaan (minun suostumuksellani) selviteltäessä asioita, vai onko se minun ongelmani?
ap
mutta rimpautus tuonne lakimiesliittoon selventää varmasti asioita, osaavat siis neuvoa ja vastata kysymyksiisi. Tsemppiä ap! Toivottavasti pääset exästältäsi rauhaan!!
tehdä poliisille/lastensuojeluun vaikka kyseessä ei olisikaan fyysinen uhka...
tai voit aina sanoa, että oikeasti pelkäät, että jotain käy!