Miten joku uskaltaa asua ilman kotivakuutusta?
Iltalehdessä oli siis juttua, että siinä rivitalopalossa meni KAKSI asuntoa, joissa ei ollut kotivakuutusta (tai näin ymmärsin). Paperilehdestä luin. Enää ei ole lehteä tässä. Toinen ilman vakuutusta taisi olla se, jonka kuistilta oli tupakasta koko palo syttynyt. Nyt ovat asukkaat sitten aika veloissa... voi voi...
Kommentit (6)
Jos asuu vuokralla, niin ei välttämättä ole kiinnostusta vakuuttaa iraitmistoaan.
Minua ei kiinnostaisi minkään huonekalun menetys tms. Ainoastaan valokuvilla on merkitystä eikä niitä saa rahalla takakaisin.
eipä kaikilla ole vaihtoehtoa, jos on vähän rahaa! jos asuu vuokralla eikä ole omaa pyykkikonetta eikä astanpesukonetta (vesivahonkoriski), ei tupakoi ja mitään varastettavaakaan ei varsinaisesti ole, vakuutus ei ole niin tärkeä että siihen puristaisi rahat esim opintotuesta...
Tämä oli mulle uutta tietoa. Mitens kaupungin vuokra-asunnot. Onko niissä eri systeemi?
tietämätön AP
Niin, siis itse kun olin opiskelija oli PAKKO olla kotivakuutus. Ilman ei saanut vuokrata. Siksi kysyn onko eri systeemi kaupungin vkämpissä.
Omistusasunnossa ei ymmärrä miten joku uskaltaa olla ilman. hui...
irtaimiston arvo ei ole kovin suuri tai on vanhaa,jotkut ei välttämättä halua maksaa kotivakuutuksesta.Ikävähennysten jälkeen ei välttämättä saa kovinkaan paljoa korvausta.Jos on asuntolainaa talosta,silloin pankki vaatii et pitää olla kiinteistöllä palovakuutus mutta irtaimistolla ei tarvitse olla.
Tai ehkä jos joku asuu vuokralla. Mutta itse taloani maksavana, en missään nimessä lähtisi irtisanomaan kotivakuutusta.