Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

++++SYYSKUUN SYDÄMET VKO33++++

10.08.2009 |

Ja taas uusi viikko alkamassa! Viikot menee eteenpäin kovalla vauhdilla :)

Rockprincess ja Pikku Möykky 35+3

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän siitä saa kun menee kehuskelemaan, että kaikki mennyt vähän liiankin hienosti... Heräsin tuossa ennen neljää, enkä enää millään saanut unta! Pyörin pari tuntia sängyssä, sitten meni hermot ja nousin ylös. Jospa sitä vähän aikaa yrittäis touhuta jotain ja sitten vielä kokeileen unta. Onneks nyt ei enää tarvi stressata, että pitäis töihin tms. koska silloin se väsymys tuntuis paljon pahemmalta. Ja voi ottaa vaikka päikkärit, jos siltä tuntuu! :) Ärsyttävintä tässä tietenki on se, että vauva kyllä vetelee sikeitä! Eli se ei mua valvota, vaan ihan muuten vaan...

Supistuksista, mulla ne tulee (siis harjotus, oikeita kipeitä ei ole vielä ollut) semmosina, että maha menee ihan kivikovaksi. Aina sitä ei edes välttämättä huomaa, ja asennosta riippuen ne tuntuu välillä paremmin, välillä huonommin.

Jospa tässä touhuilis jotain pientä, etten herätä muita (meillä vielä vieraita..), ja yrittäis vielä nukkua. Mukavaa lauantaita kaikille! :)

myym 33+6

Vierailija
42/48 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja uus viikko taas alkaa. nyt siis 37+0. nyt peipe täysaikanen ja valmis syntymään. saa kyllä itteensä kasvatellakkin laskettuun, mutta ei mielellää yli lasketun. :)

juurikin tossa otin uuden kuvan kummusta, ja kahdessa viikossa kasvanut ihan huimasti. pariin päivään ei ole mitää supistuksia yms. ollut. nukkunut yöt todella hyvin, päivällä kyllä saa ravata vessassa ihan kiitettävästi. eilen huomasin että kun pojulla on hikka se tuntuu tuolla ihan alhaalla, ennen tuntunut tossa navan paikkeilla.

maanantaina neuvolaan taas, olis kiva tietää onko kohdunsuun ja kaulan tilanne vielä sama, mutta ei terkka niitä katso.

jaksaiskohan sitä mennä ulos kun on noin ihana raikas viilee ilma, saa laittaa takin päälle. :)

palailen taas :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Sebastian,

TENS laitteesta en tiennyt minäkään mitään ennen kuin naapurin lääkintäjumppari suositteli.

Siihen kuuluu semmoisia lätkiä, jotka laitetaan kipukohtiin (kait selkään lähinnä) ja ne lähettää hermoimpulsseja jotka laukasee endorfiinien tuotannon. Se on siis luonnollinen kivunlievitys metodi, ilman mitään sivuvaikutuksia ja sen voi helposti lopettaa jos ei tunnu auttavan.

Meillä laitteen saa lainaksi sairaalasta ja samalla saa opastuksen sen käyttöön. Sitä voi sitten käyttää jo kotona supistuskipuihin, ei vissiin enää toimi sitten tositoimissa synnärillä.

Kunhan saan laitteen kotiin niin tulen kirjoittamaan kokemuksista! Me asutaan Ruotsissa, mutta luulisin että Suomessakin tunnetaan, ainakin täällä vauvalehden artikkelit sivulla on tietoa, kivunlievitys otsikon alla. Tai googlettamalla 'TENS kivunlievitys' löytyy ainakin lisätietoa.

syysbebis 37+0

Vierailija
44/48 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on se laite tuttu ihan niiltä ajoilta, ko töissä sain niskani aina jumiin ja sain sen terveyskeskuksen välinelainaamosta lainaan. Käytin sitä, että saisin niskani auki, mutta jotenkin oli sellanen laite, etten tykännyt sitä käyttää. Antaa sellasia pieniä sähköiskuja ja niiden voimakkuutta pystyy ite säätään. Toiset tykkää ja toiset ei - kannattaa kuiten testata =)

Nyt pitää mennä saunaan, joten huomenna enemmän.

Vierailija
45/48 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdettiin tänään aamulla kuuden aikaan Jyväskylään autonvaihtoreissulle ja samalla käytiin vähän kaupungilla ostoksilla. Reissu oli muuten mukava, mutta mulla rupes heti menomatkalla turpoamaan nilkat ja loppujen lopuksi kun oltiin takaisin kotona 11 tunnin reissun jälkeen, ei kengät mahtunu enää jalkaan ja kipu nilkoissa oli tosi kova ja on edelleen... Maanantaina olis meno töihin, saa kyllä nähdä miten sitä pystyy istumaan aloillaan 8 h putkeen. Saattaahan ne nilkat olla taas niin kuin norsulla. Nyt kun olen ollu 2 vkoa kotona kesälomalla, ei ole kertaakaan nilkat ollu turpeessa niin kuin tänään. Inhottavaa...

Maanantaina olis myös ennen töihin menoa onneksi neuvola. Ihana päästä pitkästä aikaa sinne, kun edellisestä kerrasta kohta kuukauden päivät.

Mutta nyt täytyy mennä lepuuttamaan näitä jalkoja ja toivoa, että huomenna pääsis edes koiran kanssa lenkille ja kaupassa käymään :)

Suski 33+4

Vierailija
46/48 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tullut kirjoiteltua oikeastaan koko kesänä, kun ollaan oltu paljon mökkeilemässä ja muutenkin reissun päällä ja eikä aina oo sit kehdannutkaan. Nyt tulin katsoon et mitäs tänne kuuluu ja mahtavaa!!! joillakin on jo tosi toimet kyseessä!!!

Oma olo on ihan ok! Mitä nyt närästää niin älyttömästi. Harjoitus suppareita tulee täälläkin päivittäin. Viimeviikolla piti oikein säikähtää et mitäs tämä nyt on, kun tuli oikein kipiä suppari ja tuli paineen tunne alapäähän. Soitin neuvolaan ja sain lääkäriajan seuraavaksi päiväksi, hän katso paikat, kaikki oli ok, kanavaa oli jäljellä ihan normaalisti ja paikat oli kiinni, pehmentynyt kyllä oli mutta se on kuulemma ihan normaalia ja varsinkin uudelleen synnyttäjillä tässävaiheessa. Vaan selitys tälle paineen tunteelle todettiin johtuvan pissatulehduksesta joka oli silloin päällänsä...Ja mistä sellanen?? Mulla kun ei oo ikinä ollut vastaavaa, varmaankin siitä kun tuli uitua mökillä vähän väliä, vaan eipä tuu enään mentyä, saunastakaan uimaan ;)

Tässä olen pari päivää pessyt pikkupyykkiä, vähänkö ihana tunne!!! Tuli sellanen olo et hitsi sehän syntyy ihan just nyt!! Ja kun laitoin hoitopöytää paikalleen (siis mieheni laitto) ja sänky laiteltiin valmiiksi, tuli kyllä hyvä olo!! Kerran säikähdin et hei mitä sinne laitokselle pitikään ottaa mukaan?? Hankintoja en oo kummemmin tehnyt kaikki on valmiina jo ennestään ja kerkiäähän sitä sit vauvan synnyttyäkin hommata jos jotain puuttuu. Kunhan on oleellinen kasassa!

Nyt kaverit on sanoneet et sehän on pudonnut se sun maha ihan alas, joko sä lähdet synnyttämään piankin?! Ja kyllä mä oon itsekin huomannut et nän on. Muutes tässä raskaudessa ei oo kun pari kertaa vetänyt suonta jalasta, kun tytöiltä se oli ihan riesana. Uni vaikeuksia on myös täälläkin unet tahtoo toisinaan karata, tosi ärsyttävää!! Vaan pitääpä laitaa nyt nukkuun josko saisi jonkun tunnin nukkuu...

Voimia siskot!!

lippo 34+4

Vierailija
47/48 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna ajetaan Ouluun ja tiistaina viimenen uä, ainakin toivoisin niin.

Pikkusen vaatteita en oo vielä pessy, mutta ens viikolla ajattelin.. täytyy ensi nähä vielä tuo lääkäri :)

Varastoa on tänään siivoiltu, kahdet vaunut täytyy mahtua sinne. Tai ainakin runko-osat.

Öisin olen tuntenu "synnytys suppareita", mutta ihan yksittäisiä. Että ei se vielä sieltä ole tulossa :) Parempi pysyä siellä ihan kiltisti 2vko.. Viime yönä tuli aika kipeä, mutta se jäi vain yhteen kappaleeseen. Onneksi.

Meidän vauva on laskenut, mutta pää ei ole täysin kiinni. Painoa ihtelle tullu jotakin 8-9kg.

T. Vielä 15 päivää sektioon.

Vierailija
48/48 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin hain eilen miehen avustuksella vanhat vauvanvaatteet varastosta, pesin ne ja nyt suurin osa on jo kaapissa odottamassa pienen syntymää