Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pitikään varoa raskausaikana (kantamista?)

13.09.2006 |

Hei,

Jaksaako joku vielä kerrata missä vaiheessa raskautta tulisi olla varovainen mm. urheilun suhteen, kantamisen kanssa jne.

entä isompien sisarusten kantaminen jne.?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa tehdä mikä hyvältä tuntuu.

Jotkut ovat niin hysteerisiä etteivät kauppakassia kanna enää plussaamisen jälkeen :D

Itse olen nyt viikolla 38, aion tänään kaivaa pensaan ylös juurineen pihaltamme. Kauppakassit olen kantanut, ja esikoista joka painaa 10 kg. Ihan rappusiakin ylös, ja hyppyyttänyt.

Samoin kannoin kalusteita muutossamme joku kuukausi sitten.

Itse en uskaltaisi harrastaa hirveän kovaa urheilua, siis sellaista hyppyjumppaa mitä ne nyt sitten onkaan nimeltään.

Ratsastaa en uskaltaisi koska siinä voi pudota, enkä lasketella kun siinäkin voi kaatua pahasti.

Eli tee ihan kaikkea mikä hyvältä tuntuu, maalaisjärjen käyttö on sallittua! Onnea raskaudesta!

Vierailija
2/3 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain kantamis-, nostamis-, seksi-, urheilu- jne. kiellon runsaan verenvuodon takia rv 13+4 ja kuukauden verran piti välttää kaikkea edellä mainittua. Eli ei saanut turhaan rehkiä ja provosoida vuotoa yhtään. Huomasin kyllä heti, että vähän kun jotain teki niin alkoi vuotaa, joten helpompaa oli sitten vaan ottaa iisisti. 1kk jälkeen sai taas jatkaa normaalia elämää. Nyt loppuraskaudesta selkä asettaa omat ehtonsa, eli nyt en sen takia pysty kantamaan tai nostelemaan. Mutta muuten olen elänyt raskausajan ihan normaalisti.

Liikunnassa on kai joku sykeraja, jonka yli ei saisi oikein mennä? Mutta itse en tästä sen kummemmin tiedä, kun mun liikkuminen ei varmasti tuota rajaa ylitä, harrastan lähinnä kävelylenkkejä muutenkin enkä mitään hyppimisiä tai pomppimisia:)

Marrastoive rv 33+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkälti kroppa itse kertoo, mikä ei tunnu hyvältä. Rv 20-28 saakka voi normaalisti jatkaa liikuntaa. Sen jälkeen kannattaisi välttää sellaisia lajeja, joissa on hölskyvää tai äkillistä liikettä. Sykkeen olisi hyvä pysyä alle 140. Kävely yleensä sopii, ja on hyvä ryhdinkin takia. Jotkut kestävät pyöräilyä lähes synnytykseen asti.

Mun täytyy nyt supistusten takia vähän hillitä menoa. Siivous on kielletty (voi ei!). Esikoista ei saisi kantaa eikä muutakaan raskasta. Mun ei kannata ehdoin tahdoin provosoida supistuksia esim. kyykkimällä tai kurottelemalla; kävellessäkin joudun usein hidastamaan vauhtia. Toistaiseksi paikat ovat pysyneet kiinni (rv 28), mutta esikoisen kohdalla paikat lähtivät kypsymään kivuttomilla " harjoitus" supistuksilla. Nyt pelataan varman päälle.