Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

++++SYYSKUUN SYDÄMET VKO33++++

10.08.2009 |

Ja taas uusi viikko alkamassa! Viikot menee eteenpäin kovalla vauhdilla :)

Rockprincess ja Pikku Möykky 35+3

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ananas on hyvä nesteen poistaja! Jos ei uskalla säilykettä, niin tuorettahan saa marketista :)

Ruokahalut on kyllä ollu koetuksella, närästyksen ja ainaisen helteen takia. Silti painoa on tullu lisää joku 8kg. Oon semi turvoksissa, varsinkin aamuisin ja iltaisin kun tulee makoiltua enemmän. Sormukset ei taida lähtee pois.. oon kokeillu.

Öisin alkanu supistelemaan ja kun vauva on kiinnittyny jo alas, niin tuntuu että se vaan enemmän painaa pissarakkoa!

Kävellessä vihloo alapäätä ja kaikenlainen joutava liikunta on jääny pois. Hyvä kun kauppaan pystyy!

--> Mutta kaikki tuo on niin pientä, että jos tämän lapsen saan huutavana syliin, niin se on kaunein ja täydellisin asia minkä kuvitella saattaa. Olen valmis!

Vielä 19 päivää!!!

Vierailija
22/48 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ainakin sataa, ja virkistää kyllä kummasti! Hellettä ei enää jaksaisikaan, joten hyvä näin.

Angelmomille kovasti tsemppiä ja jaksamista pariin viimeiseen viikkoon! En voi edes kuvitella mitä ajatuksia ja pelkoja päässäsi liikkuu, toivon vain että kestät vielä hetken etkä anna niille ylivaltaa. Kaikki menee tällä kertaa hyvin, ei ole muuta vaihtoehtoa :)

Itsellä on vielä viisi viikkoa laskettuun aikaan. Tuntuu tyhmältä kun ei voi yhtään ennustaa koska se sieltä tulee, voihan se tulla vaikka huomenna tai vasta lokakuussa... Vähän supistelee joka päivä mut muita oireita ei ole, muutenkin vointi ihan hyvä. Kävelylle jaksaisi lähteä ja mielellään menisinkin, mutta vauva painaa niin pahasti virtsarakkoon ettei siitä tule yhtään mitään. Pitkälle ei siis uskalla lähteä :)

Kyllähän tämä aika alkaa vähän pitkäksi käydä, mutta yritän ottaa siitä kaiken irti, nukun, lueskelen, olen vaan. Kohta se on luultavimmin historiaa :)

Elina ja Kuuno 34+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa ollut kiva päivä kun ei hikivirtaa koko ajan ja tulee parvekkeen ovesta välillä raikas viilee tuulahdus sisälle! :)

eilen luulin jo että lähtö tulee kun oli kauheat poltot selässä ja alavattalla, koko yö meni pyöriessä ja puuskuttaessa..

tänään ollut jotenkin ihmeellinen päivä, päätä särkeny, suoli toiminu (liiankin hyvin). on paha olo, väsyttää, ruoka ei maistu. ja poika painaa nyt ihan koko ajan enemmän tonne alas, vaikeeta on!

sit viä semmosta oon pähkäilly et voisko mulla tiputella lapsvettä.. housut märät koko ajan, ja tuntuu että lorahtaa jotain vähän väliä. ei mitään hajua asiasta.. huomenna aattelin soittaa aamulla neuvolaan.

meilummin kyllä ottaisin ne supistukset ja lähtisin jo synnyttämään..

nyt esikon kans kattoo utelias viliä jos sais tän päänsäryn pois. illalla pääsee kunnon saunaan! :)

Vierailija
24/48 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas mukava lukea moooonta viestiä - selkeästi on meidän keskustelut vilkastuneet viime aikoina! Ja tosiaanko eka syysvauva syntyy perjantaina (viimeistään)?! Onnea matkaan Chilitin, perässä tullaan...

Olitte keskustelleet "pikkuhankinnoista". Hyvä muistutus mullekin tsekata, mitä vielä puuttuu, vaikka paljon onkin jo ennestään. Eniten kaipaan ehkä itkuhälytintä ja uusia vaununpyöriä, kun nykyisiä pitää yhtenään pumpata. Pienimmät vauvanvaatteet on pestynä ja silitettynä kaapissa ja kovin on punavoittoista - väkisinkin tulee mietittyä että jospa se on sittenkin poika?! Kun ei ne tavisultrat kaikkitietäviä suinkaan ole...

Mä muistan aiemmista hankinnoista, että imetysliivejä ei kannata välttämättä ostaa etukäteen, kun mulla ne ei sitten mahtuneetkaan päälle. Ja rintakumi sekä liivinsuojat olivat aivan turhia. Sen sijaan just jotain bepanthenia on hyvä varata mukaan jo synnärille, sehän sopii paitsi vauvalle myös rinnanpäihin.

Me käytiin tänään tutustumassa synnäriin, kun se on täysin uusi. Tuli ihan sellainen fiilis, että tahtois heti tositoimiin! Vointi alkaa olla aika kehno kuten monella muullakin: vihlomista ja napakoita vauvanpotkuja, välillä pari tujua supistusta ja muutoin yövalvomista, vessassakäyntejä tuhkatiheään jne. Väsymys on taas hieman helpottanut, kun muistan syödä rautaa. Viime viikolla oli viimeinen neuvolalääkäri ja sen mukaan kohdunsuun tilanne on vielä täysin epäkypsä, joten todennäköisesti tässä odotellaan synnytystä vielä useampi viikko (tänään siis 37+1). Painonnousu tyssäsi oikeastaan siihen kun jäin pois töistä ja olen huidellut päivät pihalla lasten kanssa. Nyt on tullut jotain 8,5kg eli tuossa vatsallahan suurin osa taitaa olla.

Oikein mukavia vointeja kaikille masuille ja pitkää pinnaa synnytyksen odotteluun!

Kerttukasperi rv 37+1 kera kahden isomman lapsen

Vierailija
25/48 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne kuuluu ihan hyvää =) Tilannetta ajatellen, siis =) Onhan selkä kipee, supistaa koko ajan (luin jostain et 15 suppari päivässä on normaalia, ja meinasin revetä, 15 tulee jo parin ekan tuntien aikana), närästää, mut ei mitään sen suurempia huolia.

Kaikki on hankittu, paitsi edelleen se turvaistuin... Sairaalakassi pitäis viel pakata, mut on tässä vielä aikaa. Hieman mietityttää se sairaalaan-lähtö, kun haluan olla niin pitkään kun mahdollista kotona. Äiti tulee kyllä hakemaan ne lapset, mut mielummin niin että saan vielä jäädä kotiin tuskailemaan. Ei viitsis hirveissä tuskissa kiereskellä kotona jos lapset näkee, mut kuka hiivatti sitten vie mut synnärille?? Taksia en edes ajattelekaan, täältä maalta se maksaa miljoonia, joten kaipa äiti sit saa ajaa edes takas monta kertaa =)

Rintapumppu on lainassa, mut en oo kyllä tykänny niitä käyttää aiemminkaan, eikä oo ollu tarvetta. Minä kun en ihan imetyksestä tykkää... Nyt ajattelin kyllä satsata siihen vähän enemmän, et lapsi saa paremman suojan tuota sikainfluenssaa vasten (tosin, ei noi mun muutkaan lapset oo paljoa sairastellu vaik ei oo imetetty pitkään), ja se tulee niin paljon halvemmaks. Rintakumeja en oo ikinä käyttäny, mut liivinsuojukset on jo hankittu, niille on aina ollu käyttöä =) Ekaa lasta kun odotin, niin käytin tupla-suojukset rv 20 ja jotain, valu maitoa koko ajan! Ja kun imetti niin suihkus vaan toisesta rinnasta. Loppuraskaudesta saunominen oli jo hassua, kun silloinkin maitoa vaan suihkus. Ja sitten ne mietti laitoksella et onko mulla maitoa =)

Siivousvimma on tännekin iskeny, ärsyttää vaan kun pitää pakottaa itteensä lepämään välillä suppareitten takia. Sais vielä hetken olla mahassa, mut sit vois kyl tulla jo ennen la!

Viimeinen lääkäri on 1.9 ä-polilla, missä arvioidaan paino ja katotaan asentoa (ja toivon mukaan tehdään piiiitkä ja kovakourainen sisätutkimus et lähtis helpommin käyntiin).

La on 22.9 ja Porvoon sairaalaan olis tarkoitus mennä synnyttämään.

Zoya 34+1

Vierailija
26/48 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itteä askarruttaa tuo synnytysajankohta entistä enemmän, kun neuvolantäti sanoi viimeksi, että pää on jo melkoisen alhaalla muttei ole kiinnittynyt, heiluu vielä. Minulla siis kaksi synnytystä takana, 10/04 ja 04/06. Sama tilanne ollut mulla aina ennen synnytystä... Ja todellakin painaa lantioon kävellessä.

Kun käyn kävelyllä, niin on jopa helpompi mennä jos vatsa on pinkeänä harjoitussupparista. Jos taas vauva pääsee potkaisemaan niin johan sattuu kun joku alhaalla liikkuu... auts! Tänään kun kävin kävellen postissa, niin tuntui koko ajan kuin mahan paikalla ois pinkeä vesimeloni. Tuntui aika hurjalta, en kyllä ole aikaisemmin kokenut, että koko maha olisi noin pinkeänä. Kipeää ei onneksi nuo kiristykset käy, siksi uskallan käydä kävelyllä. Aikaisemmin kiristys on tuntunut lähinnä navan alapuolella vanteena.

Onko täällä muita kolmatta tai jopa neljättä odottavia syyskuisia? Millaisia teillä on oireet? Itse toivon, että synnytys menisi suurinpiirtein samalla lailla kuin kakkonenkin, olin siihen hyvin tyytyväinen ensimmäisen jälkeen, vaikka 2. asteen eppari tehtiinkin.

Sabine nyt 33+6 :)

Vierailija
27/48 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aurinkoista sellaista, jotenkin syksyinen keli :)

Pimpula: Kannattaa tarkistutta tiputtaako sulla lv:ä, mutta veikkaan sen kuitenkin olevan valkovuotoa, se on loppuajasta ihan vetistä.

Tuli noista liivinsuojista mieleen, että ite viimeksi testasin/käytin kestoliivinsuojia ja pitää kyllä suositella niitä. Pitääkin muuten hankkia niitä taas, ko menin viimeksi myymään ne pois.

Sabine: Täällä yks, joka oottaa neljättään :) Mulla on alkanut tässä raskaudessa paljon aikasemmin noi vihlonnat/alakerran tuskat mitä edellisissä raskauksissani. Yleisesti ottaen vointi hyvä, vaikka pienten perässä pitääkin päivät juosta ;)

Mulla siirty viikkoa aikasemmaksi lääkäri ja kokoarvioultra mun vekslaavien sokereiden takia ja kaiken lisäksi oman jännitysmomentin tuo se, että tarkka la on vähän nyt hukassa - mulla on 3 eri la:a eli menkoista, np:sta ja rakenteesta + 2 muusta ultrasta. Eli ota tästä nyt sitten selvää mihin luottaa. Tosin eilen eräs kätilö sanoi, että hän luottaa menkoista laskettuun, koska ultrat on vain suuntaa antavia ja jos sen mukaan mennään, nii ois vielä kolmisen viikkoa aikaa =)

Nyt taas mentävä!

Vierailija
28/48 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tämä on neljäs raskaus. Kaksi ekaa meni aika oireettomasti loppuun asti, kolmannen kohdalla olin aika vaivainen ja nyt ihan rikki. Synnytykset on mennyt aina hyvin, saa nähdä poikkeaako tämä käynnistetty sitten jotenkin aiemmista. Imetykset ei ole ikinä onnistunut ja en ole siis pitkään imettänyt, mutta hyvin terveitä on lapset ollut. Nyt aion taas yrittää että onnistuisim pidempään ja se varmasti onkin helppo tapa ruokkia lasta niille joilla se onnistuu. Mulla on kans aiemmissa odotuksissa maitoa tullut välillä paljonkin ennen synnytystä ja nyt ei yhtään. Jännittää tuleeko sitä sen jälkeenkään. Ja aina rinnat on falskannut, maitoa tuli aina väärissä tilanteissa ja paljon, kaupassa ei edes ehtinyt käydä nopeasti kun liivinsuojat oli läpimärät. Maidon kerääjät oli myös pakolliset, kun molemmista rinnoista suihkusi samaan aikaan imettäessä.. Sotkuista puuhaa. Mulla ei esikoisen aikaa ollut hajuakaan että imetys vois olla niin hankalaa, kukaan ei ollut puhunut siitä. Ajattelin että sitä maitoa tulee aina kun vauva imee ja ei muulloin, piste. No kaikilla kai se on vähän erilailla. Huomenna tätä sit viedään, pitäkää peukkuja!

Vierailija
29/48 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kirjoitin alkuviikosta pitkät pätkät, mutta teksti katosi taivaan tuuliin.

Maanantaina oli neuvola, ja perätilassa vaavi olisi tän viime tiedon mukaan. Ensi viikolla on taas uusi käynti, ja jos ei ole kääntynyt saan lähetteen äippäpolille jossa tarkistavat tilanteen. Joten ootellaan ja ihmetellään.

Supistuksia tulee ihan riittävästi ja välillä ihan viiden minuutin välein ja napakoita. Semmoista on ollut edellistenkin lasten kanssa, ja yli on menty lasketusta-ajasta, saa nähdä miten tälläkertaa.

Turvotusta on tullut myös tänne, lähinnnä toinen jalka kun turpoaa, ja eilen se oli ihan sininenkin. Johtuu vissiin pahoista suonikohjuista, tänään koipi on ollut onneksi parempi.

Pikkuhankintoja vielä tekemättä. Vaippoja, rintasuojia ja lasten valitsemat tutit on ostettu. Vielä sitä nännirasvaa, puhdistusainetta napaa varten, pumpulipuikkoja ym. pitäis hankkia. Netistä tilasin ihanan valkoisen samettipuvun vauvalle, kotiin tuloasuksi. Sopii sitten tytölle tai pojalle.

Kovasti jänskättää kumpi sieltä on tulossa. Molempia sukupuolia on veikattu. Aluksi olin ihan varma että tulee tyttö, nyt olen ruvennut toivomaan poikaa. Kumpaakin merkkiä on ennestään, joten ei mitään paineita ton sukupuolen suhteen.

harakkahuttu 34 + 1

Vierailija
30/48 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kovin erilainen raskaus on kahteen ensimmäiseen verrattuna. Kaikki on olleet suht helppoja, kahden ensimmäisen kanssa oli pahoinvointia, närästystä ja supistelua yms, nyt tämän kolmannen kanssa ei oikeen mitään tuollasia oireita mutta sitten verenvuotoa ja nyt tuo lapsiveden väheneminen mitä taas ei ekojen kanssa ollut. Myöskin tämän kolmannen kanssa on ollut arat rinnat ja tosi runsas, vetinen valkovuoto, mistä ei aikasemmin ollut vaivaa. Mulla viikot 25-30 oli aika kivuliaat kun supisteli ja tiputteli verta ja liitoskivut oli kovat, nyt se kummasti helpotti ja on ollut hyvä olo. Harjotussupistuksetkin vähentyneet huimasti ja oikeastaan ainoa vaiva on se että jos kauheasti touhuaa päivän aikana niin sitten on ihan taju kankaalla jo alkuillasta. Kaksi ensimmäistä meni molemmat yli lasketun ajan, joten en odottele tätäkään etuajassa saapuvaksi. La on kuukautisten mukaan 20.9 ja ultran mukaan 28.9, lääkäri laittoi tuon myöhemmän ajan viralliseksi lasketuksi ajaksi. Aikasempi tietysti kelpaisi mulle :)

Ensi viikolla on taas ultra että nähdään onko lapsivesi pysynyt samassa.

Wied 33+3

Vierailija
31/48 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin toivotteleen kovasti tsemppiä ja jaksamista huomiselle =) Pidetään peukkuja!

Vierailija
32/48 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin myös tsemppiä huomiselle!

Mua inhottaa nämä aina illallisen aikaan tulevat harjoitussupparit ja poltot, toivottavasti tämä on väliaikaista, eikä jatku loppuun asti. Hermot menee, kun olen kuitenkin yksin lasten kans kotona, ja saa pelätä pitäiskö lähteä johonkin. Eipä juuri pysty liikuskelemaan noiden aikana.

Vierailija
33/48 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unnika tässä. :)

Mulla on ollut ongelmana, etten ole päässyt niillä ihan vanhoilla tunnuksillani kirjautumaan, enkä sitä seuraavillakaan josatin syystä ja nyt loin kolmannet tunnukset ja piti vaihtaa nimimerkkiäkin, mutta Unnika siis olen ja viidettäni odotan.

Raskaus on sujunut ongelmitta, lähestulkoon vaivoittakin. Nyt loppuraskaudesta olen kärsinyt pahoinvoinnista enenevissä määrin! Aamulla jo kuvottaa, päiväksi se hetkeksi häpyy ja jo alkuillasta alkaa pukata uutta etomista päälle. Oksentanut en ole, mutta ruokahalu on vähissä. Painokin pysynyt viikolta 26 samoissa. Muutenpa olen hyvin jaksellut. Iltasella askel on jo melko lyhyt ja hidas, lenkille en ole jaksanu tenää aikoihin. On niin paljon touhua näiden neljän lapsen kanssa, ja mies pitkiä päiviä töissä, että eipä täältä oikein joutaisikaan. Iltasella välillä unentulo-ongelmia, vaikka olisi väsynytkin. Päivällä en osaa nukkua unia, makoilla saatan silmät kiinni, mutta kuulen kokoajan, mitä ympärillä tapahtuu. Koiranunta?

Kovasti alkaa mieli käydä malttamattomaksi. Vauvan vaatteet ovat olleet jo kauan odottamassa kaapissa sievissä pinoissa. Jouduin hankkimaan kaikki vaatteet, tosin paljon löytyi käytettynä. Ostin ihan pienimpiä kokoja 50 ja 56cm neutraaleja värejä, koska sukupuolesta ei olla haluttu ottaa selvää. Ostan sitten isompia kokoja, kun vauva on maailmassa, sen mukaan, kumpikos tulee. Poikia meillä kaikki edelliset. :)

Vaunut on hommattuna myös, pinnasänky laitettuna ja pedattuna. :) Turvakaukalo hakusessa vielä. Samoin mahdollisesti sängyn päälle tuleva hoitotaso hoitoalustoineen. Ja ne kaikki pikkuhankinnat vaippoineen ja vanupuikkoineen ja nännirasvoineen. :) Kestoliviinsuojia löytyy edelliseltä kerralta ja niitä minäkin suosittelen! Kertakäyttöiset tarttuvat etenkin rikkoutuneeseen rinnanpäähän aika ikävästi kiinni, vaikka laittaisi rasvaakin. Pikkuostoksille vielä ehtii! Kaksi edellistä menneet pari viikkoa yli, joten jotenkin varautuu tälläkin kertaa siihen. Yllätys olisi, jos edes suunnilleen ajallaan syntyisi.

Mies jää sopivasti kesälomille tuossa syyskuun toisella viikolla, mun l.a. 15.pvä (tai sitten menee tosiaan sinne 20päivän toiselle puolelle). Ens maanantaina neuvola ja viimeinen lääkäri samalla käynnillä (toinen lääkäri tässä raskaudessa vasta!), ultrataan, koska vauva oli pari viikkoa sitten perätilassa, tai suunnilleen poikittain, mutta peppu kuitenkin alaspäin. Se vähän mietityttää näillä viikoilla...

Mukavaa viikonvaihdetta teille kaikille mahoinenne!

Unnika 35+3

Vierailija
34/48 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ootte te muut olleet taas kirjoittamaan! Mää en oo jotenki jaksanut kirjoitella, vaikka lukemassa oon käynyt. Muutenki oon ollu aika väsyny tällä viikolla, kai se viimenen työviikko painaa. Tänään siis viimenen työpäivä, iltavuoroon menossa. Sitten alkaa kauan kaivattu loma, ihanaa!! :)

Tiistaina olin neuvolassa, kaikki niin normaalisti kuin voi olla. Välillä mietin, että millon alkaa jotkut kauheat vaivat ja kolotukset tai mitä vaan!!? Tuntuu, että oon päässy liian helpolla..

@@mu@@, hurjasti onnea ja voimia tälle päivälle!! Tuu sitten pian kertoilemaan synnytystarinaa ja kuulumisia miten meni! :)

myym 33+5

Vierailija
35/48 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on sitten ensimmäinen porukasta jo tosi toimissa…niin se aika vaan on lentänyt!

Täällä ei vielä juurikaan merkkejä tulevasta, tänään neuvolassa täti tosin sanoi että tuntuu olevan kiinnittynyt ja tunnenkin enemmän painetta jalkoväliin. Hemoglobiini oli pudonnut reippaasti, nyt sadassa kun aikasemmin 135…se selittää sitten pyörryttävän olon ja väsymyksen. Rautatabletit hain saman tien, niitä on kai hyvä syödä vielä synnytyksen jälkeenkin?

Meillä ei tehdä mitään painoarvioita, mutta minusta maha tuntuu pienemmältä kuin viime raskaudessa. Tosin, kohdunkorkeus on isompi kuin oli silloin (riippunee mittaustyylistä?).

Meillä alkaa olla kaikki valmista, vaunutkin pitäisi tulla ens viikolla, tilattiin Saksasta kun oli kätevämpää ja halvempaa.

Nyt sitten vaan odotellaan, seuraava neuvola 2vkon päästä ja toivottavasti viimeinen käynti!

Saan lainaksi TENS laitteen sairaalasta, onko kellään kokemusta tuosta kivunlievittäjästä? Ekasta oli tosi pitkä avautumisvaihe, ja ajattelin kokeilla tuota vempelettä kun sitä voi käyttää jo kotona kun supistukset alkaa.

Nyt sitten odotellaan vaan vauvauutisia nopeimmilta syyskuun sydämiltä ja mukavaa viikonloppua kaikille!

Syysbebis 36+6

Vierailija
36/48 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpi mulla eli kun kaikki täällä on puhunut noista supisteluista jota joillekin lukemani mukaan tulee jopa aika useasti NIIN mulle on edelleen epäselvyytenä näin ekakertalaisena että miltä ne oikein tuntuvat?? Kun omasta mielestäni tuntuu että ei ole missään vaiheessa ollut mitään supisteluja, ainoastaan varsinkin tänään ollut hirveän kivuliaat nivuskivut, hyvä jos pystyy kävelemään, ja alselkään jomottaa perkuleesti :/

36+0

Vierailija
37/48 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui miten jännää, ensimmäinen syyskuinen vauva on todennäköisesti syntynyt tänään!! Kivaa kuulla sit tunnelmia, toivottavasti kaikki on sujunut hienosti.

Itse olin aamulla neuvolassa, ja kätilö päätti laittaa lähetteen äitiyspolille kun sf-mitta jätättää aika reilusti (ollen nyt 25, kasvua kahdessa viikossa vain puoli senttiä). Pissanäytteessä näkyi myös proteiineja, mikä oli ihan uutta. No, iltapäivällä sit yllättäen jo soittivat sieltä äitipolilta että tervetuloa tarkastukseen ihan samoin tein! lääkäri oli ollut sitä mieltä et paras tsekata tilanne heti. Ultran perusteella kaikki näyttäis olevan hyvin, käyrää otettaessa vauva liikkui vilkkaasti ja pissa oli puhdas. Pyysivät kuitenkin kontrolliin kahden viikon päästä, et nähdään onko vauvan kasvu todella hidastunut.Vauva oli pienenpuoleinen, 2100g, mutta edelliset on olleet ihan samankokoisia tähän aikaan. Hassua kun mulla menee kaikki näissä raskauksissa niin saman kaavan mukaan.

Syysbebis; mä en ole kuullutkaan tuollaisesta TENSistä, millainen laite se on?

T. Sebastian rv 34+1

Vierailija
38/48 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

@@mu@@: onnea! Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin ja olet onnellinen äiti uuden vauvan kanssa jo!!

Rockprincess: ei mullakaan ensimmäisessä raskaudessa ollu supistuksia. Kai :) Odotin silloin kaksosia ja sektiolla sovitusti syntyivät, enkä usko tunteneeni supistuksia. Nyt on yksönen odotuksessa ja voin kertoa, että kun ne supistukset tulee, ne kyllä huomaa! Mulla ainakin menee maha ihan kovaksi ja henki tuntuu ikään kuin salpautuvan. Joskus iskee semmonen ikävämpi kipupiikki niin että tavarat lentää käsistä. Kivuttomat supistukset oikeestaan vaan kovettaa mahan, tuntuu vähän oudolle. Ikävämpiä on ne kipeet supistukset, mulla oli niitä 25 viikon tienoolla kauheesti. Nyt kun on onneks vähä hellittäny, vaikka toisaalta niitä sais taas jo alkaa tulemaankin että pääsis synnytystouhuihin :) Mutta jos nyt muutama viikko vielä ihan hissukseen.

Sims 35+0

Vierailija
39/48 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu piti kysymäni onko kellään kokemusta unipussin käytöstä? Onko järkevä ostos ja minkä ikäiselle vauvalle parhaimmillaan?

Meillä oli kans tänään neuvola, sellainen ylipirteä mutta ihan mukava sijainen, joka innostui kaikesta mitä sanoin - tai oikeastaan vielä enemmän kun mun mieheni aukaisi suunsa :) kai se on sit niin ihmeellistä kun mies on niin mukana odotusajassa...?

Mut anyway, sf-mitta oli pudonnut sentillä ja oli nyt 32, painoakaan ei ollut tullut kuin 400g reilussa kahdessa viikossa. Oli vähän ihmeissään mut totes sit et kolmella viime kerralla on ollut eri mittaajat et ei kai pitäis huolestua. Mut olis kai laittanut lähetteen ultraan ellei oltais jo reilun viikon päästä menossa joka tapauksessa sen istukan sijainnin takia. tuleepahan sit katsottua onko vauva kutistunut vai ei :)

Hb oli onneks noussut reilusti, nyt jo 138. Sain viimeksi neuvon syödä joka toinen päivä kaksi tabua ja joka toinen yhden, yksi kun ei tuntunut riittävän mun kohdalla. Eli lääkitys on saatu kohdalleen :)

Eipä kai tässä kummempia... Koittakaa ystävät jaksella masujenne kanssa, ei ole paljon enää jäljellä!

Elina ja Kuuno 35+1

Vierailija
40/48 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans kävellessä sitä vikaa, että vauva painaa alaspäin, eli nivusissa tuntuu kamalaa kipua. Vissiin kudokset antaa jo periksi... On paljon helpompi kävellä oikeastaan, jos tulee vaan kivuttomia harjoitussuppareita, että tulee se vanne vatsan ympärille ja vatsa kovettuu. Tai sitten koko vatsa on kuin kova meloni :D Hidastaa tosin vähän kävelyä kun paikat kiristyy, mutta silloin ei tule noita liitoskipuja alas niin paljon.

Mutta sitten minulla on myös polttoja, jotka lähtee ensin yläselästä ja jatkuvat alaselkään, ja pikkuhiljaa sitten jossain vaiheessa katoavat. Ne ovat sellaista poltteen ja kiristyksen tunnetta selässä. Tätä on yleensä ollut myös synnytyksen keski- ja loppuvaiheen aikana kovempana.

Noiden polttojen aikana vatsa myös kovettuu, mutta näin harjoitusvaiheessa ei vielä niin kovaksi kuin tositoimissa :).Poltot ja oikeat supistukset erotan siitä, että supistukset alkavat ja loppuvat, ja sitten kohta uusiutuvat toistaen samaa tai tihentyvää kaavaa. Poltoissa olo jatkuu yhtäjaksoisena jonkin aikaa, ja sitten katoaa uusiutumatta. Näin siis minulla.

Odotan jo nyt ensi viikon neuvolaa, että näkisi onko hb yhtään noussut tämän lepäämisen ja raudan syönnin seurauksena. En kyllä haluaisi enää väsyneemmäksi tulla, kun on koko ajan kuin nukkuneen rukous.