Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Mistä löytäisin osa-aikatyön, jolla saan min. 400euroa/kk?

Vierailija
10.08.2009 |

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotteluvapaa sijaisuus 50%?

Aika paljon vaikuttaa sekin, että voitko tehdä töitä mihin aikaan vuorokaudesta ja minä päivinä.

Vierailija
2/13 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli auttamaan päivittäisissä asioissa, kauppareissuilla yms. asioinneissa, toimimaan silminä ja käsinä jne. Yleensä ei vaadi mitään koulutusta vaan riittää että on itse terve ja päässä ripaus maalaisjärkeä. Hommia on kaikkea 2h/vko - 40 h/vko väliltä. Ja halutessaan voi hyvin ottaa parikin osapäiväistä avustettavaa. Löytyy myös yö- ja viikonlopputyötä.

Palkkaus n. 9 euroa/tunti + ilta, yö ja viikonloppulisät. Peruspalkalla (ilman lisiä) sinun pitäisi tehdä n. 10 h/vko että saisit sen 400 euroa kasaan. Ilta- ja viikonloppuhommista saa jo paremmin rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/13 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut voiko esmes hlökohtainen avustaja itse päättää, että tekee töitä vain viikonloppuisin ym. kun itselle sopii?Mitä jos avustajaa tarvitaan keskellä viikkoa, eikä silloin voi tullakaan? Minä en uskalla ottaa edes osa-aikatöitä, koska kokemus on osoittanut, että yhtäkkiä tulee soittoja kesken viikon, ja töitä on otettava vastaan vaikka lapsella ei olisikaan hoitajaa juuri sillä hetkellä.

PS; onko tällä palstalla avustajia kirjoittelemassa? Serkku tekee tuota työtä, ja sanoi että se on todella rankkaa. Hänen avustettavallaan on vakavia psyykkisiä ja fyysisiä ongelmia, ja voimaa sen verran, että kun kilahtaa niin siinä ei voi kuin juosta karkuun. Häntä pelottaa mennä töihin, ja asiakas kohtelee häntä kuin koiranp*** Onko tämä yleistä vai poikkeustapaus?

Vierailija
5/13 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. näkövammaisen avustaminen on hyvin kevyttä hommaa (luetaan postejä läpi, maksetaan laskuja, käydään kaupassa). Pyörätuolipotilaista osa on hyvin itsenäisiä, osaa tarvitsee jaksaa nostaa. Kaveri avusti opiskeluaikaan n. 40 v. naista joka tarvitsi sairautensa vuoksi apua kaupungilla liikkumiseen, jonkin verran kotihommiin, mutta pääosin väitöskirjan tekoon (viettivät paljon aikaa esim. yliopiston kirjastolla tietoa etsien).

Toki vaikeavammaiset ja psyykkisesti sairaat ovat raskaita avustettavia, mutta ainakin pk-seudulla avustajista on sen verran kova pula että saa valita millaista ihmistä haluaa avustaa. Ja tässä hommassa on hyvä että kemiat pelaavat avustettavan kanssa.

Yleensä avustettajilla on monta avustajaa ja jos sovitaan kiinteät työajat niin ei ne voi sulta enempää vaatia tai soitella kotiin keskellä yötä.

Vierailija
6/13 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustettavilla voi olla joko yksi avustaja esim. 5 tuntia viikossa (esim. näkövammaiset tms. kevyet avustettavat).

Joillain voi olla avustaja vaikka 10 h/pv ja avustettava itse päättää milloin tarvitsee apua ja sopii avustajien kanssa.

On tavallista että yksi avustaja tekee ns. päivätyötä esim. 8-16 arkisin, ja sitten on 2-3 osa-aikaista jotka hoitavat illat ja viikonloput. Monesti ajoista pystyy helposti sopimaan (esim. että tekee vaikka lauantaipäivän ja sitten ti ja to illat).

Kannattaa ottaa yhteys avustettaviin ilmoitusten kautta ja kysyä lisää!

Vierailija
8/13 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

he soittavat minulle, jonka jälkeen minä soitan lastenvahdille (mummolle) ja sitten soitan takaisin työpaikalle ja ilmoitan sopiko vai ei. Aina ne mulle soitti, vaikka en aina pystynyt työtä ottamaankaan vastaan, usein kyllä.

Vierailija
9/13 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn ravintolassa tekemässä tarjoiluvuoroja, on ollut sellasta 2 vuoroa/viikko suunnilleen ja lapset sen aikaa isän kanssa kotona tai anopin luona.. eli saan siis kotihoidontuen tuon palkan lisäksi. ihan ok hommaa, ei vaikeaa eikä tarvitse olla yömyöhään vaan klo 01 pisimmillään töissä.

Vierailija
10/13 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää ideoita, kiitos!

Vierailija
11/13 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot narikassa...

Vierailija
12/13 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen FM ja teen töitä kaksi iltaa viikossa lukukaudella tuntiopettajana. Kun opetusta on, teen noin 6-8 h/vko, palkkaa käteen jotain 26 euroa/h eli kuussa tekee noin 800 euroa. Sitten on nämä kesäkuukaudet, jolloin en opeta usein mitään, silloin ei tule palkkaakaan. Työ on säännöllistä, eikä kutsuja työhön tule yllättäen.

Vierailija
13/13 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaisopistossa esim.jumppaohjaajalta jää noin 25 euroa käteen 60 minuutin tunneista. Kuukaudessa pitäisi siis ohjata noin 16 tuntia, että saa 400 euroa.