.:¨' * ' ¨(toivottomien) NELIAPILOIDEN viikot 33 ja 34 ¨' * ' ¨:.
Kommentit (68)
Heti alkuun onnittelurutistus RuusuRouvalle ja kyllä Mimmuliakin pitää jo onnitella! Ihanaa että niitä plussia nyt alkaa tulla! Myllerispyy on sitten seurava plussaaja, eikös vaan :-) Ja sitten kaikki muut perässä, Nanikin!
Ihana noita raskauskuulumisiakin aina lukea, ja hurjan nopeeta ne viikot tosiaan näyttää vierivän. Miten itsestä ei koskaan tunnu siltä kun on raskaana?!
Omia kuulumisia sitten. Kiitos kaikille tsemppauksista, tippa silmässä niitä lueskelin. Eilen soittelin neuvolaan ja juttelin nyt eri th:n kanssa kun tiistaina. Järjesti ultra-ajan heti täksi aamuksi ja samalla katsottiin raskaustestikin. Se näytti negatiivista, joten tiesin jo ultraan mennessä ettei toiveita ole. Kohtu olikin tyhjä ja hyvin supistunut (joko se muka oli ehtinyt kasvaakin?), mitään jatkotoimenpiteitä ei tarvita. Mutta meille ei siis huhtivauvaa tule :' -( Itse olen tästä jo aika hyvin yli päässyt, kovasti olen kiitollinen että näin kävi nyt eikä myöhemmillä viikoilla. Eniten nyt surettaa se, jos uutta mahdollisuutta ei tule...
Mimmuli kun vuodon kanssa myös pähkäilee, niin mulle sanottiin että jos on vähäisempää vuotoa kun normaalit menkat niin on yleensä vaaratonta. Mulla vuoto oli 1,5vrk ihan mahdotonta, mitkään siteet ei riittänyt 2h kauempaa. Mutta sitten hiipui ja nyt on pari päivää tullut enää pyyhkiessä ruskeaa limaa, lääkärin mukaan kalvonkappaleita. Itse mietin nyt keskenmenon aikana ihan samaa kun Mimmulikin, että ei olisi pitänyt testata niin ei olisi tiennyt mitä menetti. Mullahan vuoto tosin alkoi vasta reilu viikko sen jälkeen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, mutta silti… Jos joskus seuraava kertaa tulee niin en varmasti testaa ennen kun oon ihan varma että näyttää plussaa…
Millaisia ohjeita muuten olette muut km:n kokeneet saaneet seuraavan raskauden yrittämisestä? Mulle sanoi lääkäri tänään että seuraaviin kuukautisiin saakka pitäisi käyttää kumia, että kroppa saa palautua ja jotta nähdään että hormonit toimii oikein (=menkat tulee). Itse vaan mietin, että kun tosiaan näin alussa meni kesken niin enhän välttämättä olisi edes tiennyt olevani raskaana… Meillä kun tosiaan painaa päälle se miehen sterilisaatioaikakin. Itse olisin sen valmis vaikka perumaan, mutta mies nyt taas on alkanut empimään tän vauva-asian kanssa :-/ Saa nyt sitten nähdä mihin päätyy, sen mukaan mennään.
Sunnuntaita ja Myllerispyyn plussaa odotellen,
Paritonsukka
No niin, kyllä se nyt minun kohdallani taitaa olla toivo heitetty huhtikuun vauvasta.N yt selostusta vuodosta, eli ei herkille…. Vuoto muuttunut kirkkaaksi vereksi ja lisääntynyt jonkin verran tämän päivän aikana. Pönttöön verta tulee sen verran että värjää veden aavistuksen punertavaksi ja pari pientä hyytymääkin on tullut. Lisäksi selässä tuntu menkkajomotusta, joten eiköhän tämä ollu tässä. Tämä tilanteena minulle uusi, en ole ikinä kokenut keskenmenoa, tosin ei kai tätä sillä nimellä voi vielä edes kutsua kun menkkojenkin viikkojakin olisi tänään vasta 3+5. Mutta harmittaa ja itekkää, sillä viivat kerkesin tikussa nähdä ja samantien se ilo vietiin. No nokka kohti uutta nousua, jospa sitten toukokuussa saisin nyytin syliin.
Muuten kertokaahan viisaammat, etä mitä kautta lähden nyt selvittelemään että raskaus on mennyt kesken( jos siis olisikin tapahtunut seitsemäs ihme ja joku olisi edelleen mahassa) En siis halua toiveitani nostaa vaan varmistuksen haluaisin sitten siitä että mikä se tilanne on. Eli kertokaahan siskot rakkaat kuinka toimia.
RvaRuusu: Ihana juttu,todella hienoa ja tuhannesti ONNEA! Vedähän meidät mukanasi sinne odotuspuolelle. Niin ja kyllä se kummasti tulee itselle se tunne että nyt pitää testata, ihania odotuspäivä sinne ja pikkuiselle tarrasukkia mukaan.
Paritonsukka: Ihana kuulla sinusta, mutta pahoitteluni keskenmenosta, sinulla kyllä suhtauminen asiaan hienoa. Nyt vaan toivotaan että pian tärppää uudestaan. Haleja sinne kovasti. Tuohon en tosiaan osaa kommentoida, että onko se ekan kierron aikana miten ehdotonta tosiaan.
Anteeksi näin omanapainen juttu, mutta pakko oli purkaa jonnekkin, mieskään ei oiken ymmärrä että oloni muuttui näin kurjaksi.
-mimmuli- rv3+5 tai kp.1/26-28 ( niin siis jos meni kesken, niin laskenko tämän nyt ensimmäiseksi kiertopäiväksi?)
Mulle vois lisätä tonne esittelypinoon lapset P-99, T-00 ja T-01 ja yritys alotettu 3/09
Ihanan positiivista porukkaa täällä kirjottelemassa. Ja Nanille kiitoksia tsemppaamisesta.
Nanilla ja myllerispyyllä jännät ajat toi on aina kierron parasta aikaa ku saa kuulostella tuntemuksiaan ja toivoa parasta. Plussatuulia teillepäin niinku kaikille muilleki.
Ruusurouvalle onnittelut plussasta :)
Paritonsukka: Pahoittelut keskenmenosta toi on kyllä todella epäreilua, ensin annetaan ja sitten otetaan pois.Toivottavasti miehes ei vielä menis siihen sterilaatioon, ettei vaan sit alkais harmittamaan jälkikäteen. Tosta ohjeesta et pitäis odottaa kuukaus joillekin vissiin sanotaan noin ja joillekin taas että heti voi alkaa yrittämään uudestaan. Itte en varmaan malttais kuukautta odottaa. Voimia sulle.
Mimmulille kanssa pahoittelut keskenmenosta, mikäli se nyt sitä on. Oletko tehnyt raskaustestiä nyt uudestaan, mitähän se nyt näyttäisi. En oikeen osaa neuvoa asian suhteen, itse varmaan olisin yhteydessä neuvolaan ja sitä kautta kyselisin mitä tehdään. Jaksamista.
ON: Omaan napaan ei kuulu oikeen mitään ihmeellistä. Mahatautia kait liikkeellä kun maha ollut sekaisin jo kolme päivää. Kiertopäivät laskin tänään ja kp18 jo mennään. Ovista en oikeen tuntemusten perusteella voi varmaksi sanoa ponganneeni. Toivon mukaan se kuitenkin olis ollu. Greippimehua on joutu, mistä en o tosin mitään apua kokenut olevan ja kofeiinikin jätetty pois ja jopa punaviiniä iltasin pikkutilkka muutamana iltana nyt tullu juotua, muka kiinnittymistä helpottamaan. On tääki varsinaista epätoivosta yritystä ja siltikin on tunne että kyllä se täti tänne löytää jossain vaiheessa. Ensi kuussa olen jopa ajatellut sylkitestin ostavani että tietäisi edes ovuloinko enää ollenkaan.
Mansikkainen kp 18 ja yk 5
Voi harmi kun vuoto yltyi :-( Jos vuoto viikonlopun aikana yltyy niin sinuna tekisin alkuviikosta uuden testin josta näkyy vieläkö raskaushormonia erittyy. Toki sitä voi erittyä jonkin aikaa vielä keskenmenon jälkeenkin, mutta jos testi näyttää negatiivista niin mitään jatkoseurantoja ei välttämättä tarvita noin varhaisilla viikoilla olleesta keskenmenosta. Mutta jos testi on positiivinen (mitä tietenkin toivotaan!) niin sitten soitat neuvolaan ja vaadit päästä ultraan. Mulle ainakin terkka sanoi tänään negatiivisen testituloksen nähtyään että välttämättä ultraa ei olisi enää tarvittukaan, että testi on jopa tarkempi kun ultralaite. Menin sitten kuitenkin kun aika kerran oli varattuna.
Niin ja mulle lääkäri sanoi että kierto lähtee periaatteessa alusta kun tulee km, mutta vältämättä ei palaa heti normaaliksi. Mutta toivotaan nyt että sulla olis kaikki vuodota huolimatta hyvin ja pikkuinen pysyisi kyydissä huhtikuulle saakka!
paritonsukka
Pitää nyt pyytää taas kommenttia. Eli Vuoto alkoi toissa iltana samaan aikaan kun tein testin. Vuotanut olen siitä lähtien ja vuoto tummui välillä, mutta nyttemmin taas vaaleampaa ja määrältään ehdottomasti vähäisempää kuin kuukautisissa, mutta sidettä siis olen pitänyt.
Eilen aamulla tein uuden testin, jossa haale,mutta selkeä viiva ja nyt tänä aamuna tein testin ja viiva oli vahvempi kuin eilen!
Eli puhuisiko tuo nyt kuitenkin sen puolesta että raskaus olisikin kaikesta huolimatta jatkunut?Lisäksi mulla aamulla aivan törkeän huono olo joka kyllä nyt väähän helpotti, mutta siis olen aina raskaana ollessa todella pahoinvoiva. Mutta palatakseni noihin viivoihin, niin jos jo toissa iltana alkoi vuoto ja olisi keskenmeno niin mielestäni on epäloogista että viiva tummuu edelleen...Auttakaahan taas todella epätoivoista ihmistä kun itse ei ymmärrä missä mennään. Käyn hakemassa tänään viel noita samoja testejä kun onneksi ovat halpojakin ja seuraan mihin suuntaan viiva menee.
Nyt töihin.
-mimmuli-
Mimmuli, minä olen ehdottomasti sitä mieltä että jos viiva tummuu, se on merkki raskaudesta! Mitään kokemusta keskenmenoista ei ole, mutta kolmosen kohdalla sain kp 29 tosi tosi haaleen plussan ja otin yhteyttä testien myyjään että voiko sitä edes tulkita plussaksi. Sieltä tuli vastaus että voi, ja he lähettivät minulle herkän ja ei niin herkän testin ja heti seuraavana päivänä piti testata herkällä ja sitä seuraavana ei herkällä ja jos viivat edes niissä tapauksissa pysyi samana raskaus oli selvä. Nyt uskot siihen testiin ja testaat uudelleen vaikka ma. Niinhän ne kehottaa jokatoinen päivä, mutta minä itse varmaan hätäisenä varmistelisin jo huomenne. Mutta jos raskaus olisi keskeytynyt, niin kyllä se maanantaina pitäisi olla jo haaleempi! Jaksamista ja tarrasukkia ja kaikkee! Kyllä minä haluun että sinä siirryt mun seurana odottajien puolelle ;-)
RuusuRouva
...muuta asiaa. Noihin esittelyihin vois vaihtaa tuon RvaRuusu RuusuRouvaksi kunhan ehtii...Minähän en siis tiedä miten se tapahtuu??? Ja laskettua aikaa en oikeen tiedä, minkä mukaan ne muuten neuvolassa sen laskee, enhän minä muista??? Oman kierron mukaanko, vai 28 mukaan? Mutta luulisin sen olevan 10.4.10 tosin ultrahan sen oikeeksi laittaa..
RuusuRouva
Mulla sitten meni toivo. Mies sanoi ettei neljättä tule ikinä, ei halua. Joten mitä mä täällä itseäni piinaan. Mies menettää kyllä paljon. Mä en voi edes katsoa siihen tällä hetkellä ja tulen aina muistamaan mitä on multa evänny. Parhaani mukaan häntä yritän ja pyrin tukemaan ja pitämään tyytyväisenä, mutta (ei vain tämä lapsiasia) samaa en saa häneltä. Mä olen niin pettynyt, tää on kuitenkin munkin elämä, ei pelkästään hänen. Joskus voisi joustaa, vaikka niissä pienissä asioissa jossei isoissa. Tuntuu et olen vaan joku limaklöntti jota voi venyttää mielin määrin ja heittää pois heti kun alkaa öklöttää.
Anteeksi mä olen niin rikki, etten pysty edes kunnolla hengittää. Ehkä tää tästä, mut silloin ku tippuu korkealta niin se tuntuu, eikä se parane puhaltamalla. Tuntee itsensä vain niin idiootiksi, kun tekee toisen puolesta paljon (esim. vaihtaa maata ja jäättää oman työnsä, ystävänsä..)eikä saa takaisin mitään hyvää.
Voi Hoppenkoija! Voiharmi sun miestäsi, voin kuvitella tilannettasi. Ilmoittiko hän ihan oikeasti noin vakavasti? On varmasti olosi tyhjä, ja mitääntekemätön. Yritä keksiä muuta ajateltavaa, vaikka hankalaahan se on. Halaus!
Siis oliko mies todella ihan täysin vakavissaan tuon, ettei mitään ehkä mahdollisuutta ole asian suhteen? Ymmärrän äärimäisen hyvin tilanteesi, meillä sain saman kylmän suihkun mieheltäni, (hänen mielensä muuttui myöhemmin)mutta tiedän siis tunteen. Muistan ne lukuisat itkut jotka itkin ja pohdin paljon juuri sitä, että kyse myös minunkin elämästäni. Todella paljon voimia sinne ja koita jaksaa vaikka tiedän että on helpommin sanottu kuin tehty.
Myllerispyy: Mikäs siellä on meininki??Jännään täällä kovasti puolestasi ja peukkuja pidän.
Nani: Eikös sinullakin ala pian piinaviikko?Vai onko pääsi muuttunut entistä hatarammaksi...
RuusuRouva: Kiitos ihanista tsempityksistäsi, mahtavaa olsi siirtyä samaan syssyyn odottajiin.
On: Päivällä oli taas mieli maassa kun vuoto vaan jatkui, vaikkei nyt mitään äärimmäisen kovaa ollutkaan. Nyt tässä iltaa kohden rauhoittunut. Klo.17-21 siteeseen tullut ehkä n.2rkl verta, mutta toki pyykiessä tuli ihan kunnolla paperiin ja pikaiisen myös pönttöön(anteeksi tarkka kuvaus) ja nyt ei ole tullut siteeseen kuin pieni tippa, joten toivoa jaksan ehkä hieman elätellä. Toivoa nostattaa myöskin lievä kuvotus, joka siis alkoi tänä aamuna, mutta mielestäni oli jännä että alkoi jo nyt kun kaikissa raskauksissa pahoinvointi alkanut vasta 5-6 viikoilla, mutta ollut kyllä todella voimakasta. Vuodosta vielä sen verran, että en ole bongannut mitään sellaista, että jotain olis tyhjentynyt pois ja vuotokaan ei niin runsasta, joten ehkäpä ja kun maha ei ole kipuillutkaan. Nyt vaikka toivoa herättelen itselleni niin olen myöskin henkisesti asennoitunut keskenmenoon, jota pidän myös aika vahvana vaihtoehtona tässä vaiheessa ja vaikka vuoto nyt loppuis ja raskaus jatkuisi niin henkeä pidätellen mennään kyllä yli sen 12 viikon ja varmaan vielä senkin jälkeen.
Normaalisti olen sellainen hölösuu, että olen aina kertonut lähimmille ihmisille odottavani, mutta nyt en sitä tietoa jaa, en edes vaikak raskaus jatkuisi, eli kerrotaan siinä tapauksessa vasta kun eka ultra takana jos sinne nyt edes päästään.
Kävin siis iltapäivällä ostamassa r-testejä kaappiin ja meinasin nyt sitten aamuisin pissiä tikkuun ja katsoa mihin tuo viivan vahvuus menossa. Uskon kuitenkin että jos näin varhaisessa vaiheessa menee kesken niin tuon hormooninkin pitäisi aika nopeasti tippua alaspäin ja viivan vaaleta.
Niin ja mielipiteitöä,eli nyt jos vuoto ei muutu runsaammaksi ja tilanne pysyy ns. ennallallaan niin kannattaisikohan soittaa neuvolaan ja pyytää pääsy varhaiosultraan varmistaa että onko raskaus todella olemassa vai ei?
No nyt tuli omaa napaa kyllä niin olan taka että, pahoitteluni siitä.Pakko vaan purkaa näitä sekavia ajatuksia johonkin.
-mimmuli-
Kyllä minä Mimmuli sinuna soittaisin neuvolaan, varsinkin jos niitä testejä teet ja ristiriitaista on tavallaan vuodon ja testien kesken. Ei ole hyvä huolessa elää! Soita heti maanantaina, on mun mielipide.
RuusuRouva
vaan poksumaan nyt mennään jo rv 26+0 ja huomenna ois taas neuvola ja pitää muistaa sille tädille sanoo että lähettää mun lappuset toiseen neuvolaan ja samal reissul pitäs varmaa käydä sama sanomas lasten neuvolassakin.
kovasti toivoisin plussia teille pitkään jo yrittäneille..nyt täytyy taas mennä
Kyllä miehet sitten osaa olla julmia :-( Oliko miehesi kanta nyt tosiaan ihan lopullinen? Meillähän mies oli lähes 1,5 vuotta sitä mieltä ettei enää yhtään lasta. Sanoi kuitenkin aina ettei voi vannoa etteikö mieli tulevaisuudessa muuttuisi. Itse silloin itkin monet itkut, mutta aina itseäni kuitenkin lohduttelin että josko se miehen mieli tosiaan vielä muuttuisi. Ja nyt sitten alkukesästä suostui mun kierukan poistoon (tosin osin muista syistä kun vauvan takia) eikä halunnut ehkäisyä käyttöön. Samoihin aikoihin kyllä ilmoittautui sitten itse (yhteisellä päätöksellä tosin) sterilisaatiojonoon, kun kuviteltiin että jono olis pitkäkin. Mies ei edelleenkään mitenkään kuumeile vauvaa, sanoo että kivahan se olis, mutta… Ja perään pystyy luettelemaan monta asiaa miksi ei. Nyt on alkanut pyörtämään päätöstä olla ilman ehkäisyä sterilisaatioon saakka, mutta saa nähdä mihin päädytään. Miehellä selvästi toi keskenmeno sekoitti ajatukset. Viikon ehti totutella ajatukseen että meille tulee neljäs lapsi, eikä kuulemma ehtinyt siihenkään tottua kun tilanne jo muuttui.
Nyt sitten mies pelkää entistä enemmän mitä tulevaisuus toisi tullessaan jos saataisiinkin vammainen lapsi tai miten minä jaksaisin jos tulee toinen keskenmeno myöhemmillä viikoilla tai jotain muuta. Sanoo kyllä miettineensä arkisempiakin asioita, rahan riittävyyttä jne., lähinnä niitä mitä mietti silloin kun vielä luultiin että meille huhtivauva on tulossa. Ja kieltämättä samoja mietteitä pyörii omassakin päässä. Vaikka olen aina tiennyt että raskauden lopputulos voi olla mitä vaan, toi km kuitenkin herätti siihen todellisuuteen että meillekin voi käydä huonosti (eikä aina kaikki paha tapahdu "jollekin muulle"). Jotenkin itsellä on TAAS niin vaikea olla, kun ei tiedä mitä pitäisi tehdä! Meillä mies pelkää, että jos ei edes yritetä enää vauvaa niin jään ikuisesti katkeraksi miehelle. Itse taas en haluaisi pakottaa miestä tekemään lasta jota ei itse 100% halua. Toisaalta tiedän, että raskausaikana mieskin ehtisi asialle lämmetä… Ja koko ajan takaraivossa kolkuttaa ajatus, että aika käy vähiin jos sterilisaatiokutsu tosiaan lokakuussa tulee ja mies sinne menee. Olen kesästä asti asennoitunut niin, että vauva tulee jos tulee ennen loppusyksyä, ja jos en siihen mennessä ole raskaana niin onpahan ainakin annettu mahdollisuus. Ja sitten keskitytään täysillä muihin asioihin. Mutta miksi sitä pitää taas uudestaan alkaa miettiin kaikkea mahdollista… Itse olisin siis nyt kaikista pohdinnoista huolimatta valmis yrittämään heti uutta raskautta, mutta eipä tässä auta muu kun odotella rakkaan siipan päätöstä. Tai sitten ottaa naiselliset keinot käyttöön ja ajoittaa hyökkäys mahdollisimman sopivaan ajankohtaan ilman ennakkovaroituksia :-) Kun vaan tietäis mikä se sopiva ajankohta olisi… Tai onko ovista edes heti km jälkeen.
Mimmulille rutistus myös! Soita huomenna neuvolaan että ottaisivat ultraan niin ei tarvi kauaa miettiä. Vaikka mulle sanottiin että testit näyttää alkuvaiheessa tarkemmin kun ultra, niin kyllähän ultralla näkee jos onkin kohdunulkoinen raskaus, missä vuoto voi kuulemma olla vähäisempää kun tavallisessa keskenmenossa.Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin! Tuuhan sitten heti kertomaan, kovasti ajatuksissa olet.
Mites Myllerispyy, joko on viivat tikussa? Päästä jo meidät jännityksestä!
Plussatuulia edelleen muillekin!
Paritonsukka
Heippa
Ehdin pitkästä aikaa tänne kirjoitella, vaikka olen kyllä yrittänyt lueskellut kuulumisianne, (mitä nyt lomalta ehtinyt). Lähinnä aktivoiduin kirjoittamaan, jotta myllerispyy saa korjattua tuota listaa/neliapiloiden tilastoa omalta osaltani. (Otin täällä vinkatusta neuvosta vaarin, ostin ovistikkuja ja niinpä kolmas kierto toi meille toivotun tuloksen eli testasin eilen plussaa.) Vähän kyllä kauhistuttaa, kun tuo sikainfluenssa taitaa iskeä juuri syys-lokakuussa täysillä..
Toivon teille kaikille vielä toivoville onnistumisen alkusyksyä (vai kesääkö tämä vielä on)!
Mukavaa sunnuntaita kaikille!
RuusuRouvalle onnittelut plussasta!! Ihania uutisia! :-)
Meillä käytiin eilen saunassa mökillä keskustelua vauvan hankinnan aloittamisajankohdasta (kierukka lähtee pois kun 5v tulee täyteen 3.9 anyway) ja mies sanoi, että pohtii heti tai vuoden päästä vaihteoehtojen välillä.. iiik! Toivottavasti kääntyy heti puolelle!! Meille kun tulis tähän uusperheeseen neljäs ja miehelle ensimmäinen biologinen niin tosiaan haluan että ajankohta tulee häneltä ja hön olis siihen satasella sitoutunut siks en haluu hoputtaa vaik mieli tekis... jänniä aikoja eleläään ;-) Itsellä on kyllä sisäinen tunne että ens kuussa jo yriteltäis..
Mukavaa uutta viikon alkua ja tsemppiä arjen pyöritykseen, meillä Espoossa alkaa koulut ja itsellä huomenna töihin paluu loman jälkeen * huokaus *
MiniUnikko
Hokkus Pokkus: hurjan paljon onnea kera tarrasukkien ja enkeleiden!!! Ihania uutisia tulit meille kertomaan! Käyhän välillä silti vointeja kertoilemassa meille toivottomille ja jakselehan hyvin!
Aika hyvin on huhtikuulle plussia jo saatu, ei muutako samaan tahtiin muut rouvat!! =D
Myllerispyyn kuulumisia ootellaan hyvin mielenkiinnolla...huhuuuu!?!?!? Oon ihan täpinöissä että ratkeen kohta! mää toivon niin kovasti sulle plussaa jo!!
Haleja Parittomallesukalle! Ei muutako jatkatte vaan yritystä heti, mun kaveri raskautu heti sen jälkeen ku kuollut vaavi syntyi, siis seuraavasta kierrosta ja sitte tuliki kaksoset! Ja olemmehan todistaneet sitä täällä neliapiloissakin Miksuliinun osalla...eli toivottavasti se sunki ukkokultas nyt pysyis vielä "lämpimänä"!!
MiniUnikko: onnea härvelin lähtöön! Jospa se ukkokultasi innostuis siitä ja lähtis kuumeeseen mukaan! Täällä ollaan jo viikko kouluja käyty...ankeaa taas tää arki on...
Mimmuli: onko mitään uutta??? Voi, mää niin toivon että se pikkuinen vielä matkassa mukana ois...ainaki sun testit näyttää vahvistuvan...koitahan jaksaa, tuo epätietoisuus ei ole kyllä helppoa...tuuhan sitte kertoilemaan mitä kuuluu...
Mansikkainen on ainaski ottanut "kovat" otteet esille! Nyt vaaan kunnon tsempit päälle että se tärppi teillekki ois tässä kierrossa tullu ja sellainen neliapilainen aalto tuonne ootuspuolelle! Ehkäpä nuo pahoivoinnit oiski jo niitä oireita...oiskohan ovis voinu olla jo aiemmin?
Hoppenkoija: Kunnon virtuaalirutistus sulle täältä kotosuomesta, älä vielä lannistu! Kyllähän meillä tuo ukkokulta on samanlaisia juttuja laukonu aina sillon tällön, joskus annan sen mennä ohi korvien ja joskus itkeä tirahutan...eli luulen tietäväni miltä susta tuntuu...mutta eihän se sun oloas helpota...hurjan paljon jaksuja!
Jonn@llaki nuo viikot poksuu tosi tiuhaan...kohtahan sääki jo jaakaannut...jaksuja muuttoon vielä!
RuusuRouva: aika myöhään plussan teit, on se vaan hassua miten jotku saa kahta viivaa hyvin aikasessa vaiheessa...mutta eipä se mihinkään muuta sitä kahden viivan onnea! =D Koitahan voida hyvin!
ON: ei niin mitään...ehkä jotain menkkajomotuksia tuolla alhaalla on ja koko ajan tihrustan ja tuhrustan joko alkaa...huomenna ois se päivä ku viimes alko...katotaan nyt miten rouvan käy...toiveet ei todellakaan ole korkealla...ettei sitte taas tiputa sieltä...
Pitää mennä junioiri laittaan nukkumaan, sellanen meno päällä on...
nani kp26
NELJÄTTÄ KUUMEILEVIIN KUULUVAT:
Nikki, oma ja miehen ikä, lasten iät, paikkakunta, yritys aloitettu
Axuliina, Kolme ihanaa poikaa 02/04, 06/06 ja 06/08, perheessä olisi paikka sille pikku-eerolle
Eltemia, 35 ja 37, Keski-Uusimaa, t+p/98, t/06, 9/2008
Hiisku84, 24 ja 25, Kymenlaakso, -04,-06 ja -08, haaveillaan yhdessä,mutta vielä ei olla tosissaan ;)
Hoppenkoija, 31 ja 31, Etelä-Eurooppa, 03/02, 10/04 ja 12/07, Aikaisintaan 2009, jos ollenkaan.
Hölppä, 33 ja 34, Pirkanmaa, -97, - 01, -05, Heti kun uskaltaa, 4. erot on ollu hyvä.
jalkkis, 33 ja 36, etelä-pohjanmaa, p-00,t-03,p-06, taas kuumeillaan ja kierukka lähtenyt(?)...
Kaksosveet, 30 ja 33, pk-seutu, pojat 03, 05+05, haaveissa vauva loppuvuonna 2009/keväällä2010
leppäkerttunen, 38 ja 40, ulkomaat, 6, 4 ja 2, 03/08 eka " yritys" pitkän pohdinnan jälkeen
maggie84, 24v ja 23v, kymenlaakso, pojat 02/04 08/05 ja 11/07, tjot:)
mansikkainen, P-99, T-00 ja T-01 ja yritys alotettu 3/09, ensimmäistä yhteistä kovasti toivotaan
marjaleena, 26 ja 29, Etelä Karjala, 3/01, 2/03 ja 4/06, Yritys aloitettu: 6/08
MiniUnikko: Minä 31v, mies 32v Espoosta, lapset -99, -01, -04 ja yritys neljännestä aloitetaan syyskuussa... :-)
minttum: T01 ja P03 + 04, tilaa olisi vielä yhdelle, miestä pehmitellessä
myllerispyy, tytöt -97, -04 sekä poika -02. Neljäs lapsukainen on "työn alla"
nani76, 33v ja 35v , Päijät-Häme, Pojat 02/95, 08/99 ja 08/07 kuopukselle pitäis kaveri saada
pönttö-örvelö, molemmat 27v, kymenlaakso, pojat 06/02, 08/03 ja 08/07, ehkä joskus...
Pörri-76, Lapset T01,T04 ja P07.
rouva77, vähän yli kolmekymppinen kotiäiti, Pirkanmaa, pojat 1/05, 3/07 ja 7/08
paritonsukka, Olen 31v, samoin mies. Lapset on -02,-04 ja -06. Yritys aloitettu 06/09
Sintagma, 27 ja 34v, t01, p04, t08, PK-seutu, ei vielä yritetä kun mies vastustaa ;-)
susku76, 96, 01 ja 02 -tyttöjä
toukokuunäiti 25v,mies 28v poijat 05/04,11/06 ja 11/07
tölökki 36v+36v lapset 4/o3 7/o5 ja 4/o7 Uusimaa, äiti kuumeilee isä toppuuttelee
viveli, 32v ja 36v, isoveljet 07/03 ja 04/06 ja pikkuneiti 03/08
äitix3, Pk-seutu, p01, t05 ja p06
Plussanneet NELIAPILAT ;)
~joma_, molemmat 25v (vm83), Oulun lääni, 6v, 4v ja 1v4kk, plussattu
~nelkku, 27v, Keski-Suomi, LA 10.8.2009
~maalaisomppu, 32 ja 35, Keski-Suomi, pojat 05/99 ja 03/02 ja tyttö 12/04, la 25.8.2009
~premium, 34 ja 32, Vihti, tytöt 02 ja 05, poika 07, LA syyskuun alku 2009
~maren74,Oma ikä 34, mies 29. tyttö-00, poika -02, tyttö -05. Pohjanmaa LA 10/09
~jonsku82: (ent.naperotx4 (ent.tytöt040507)) : viidennen la 14.11.2009
~mammariini, 32v ja 36v, Satakunta, Pojat 04/03, 06/06 ja tytär 10/04 LA 25.12.09
~minä79/upu79, 30 ja 29, Pohjois-Suomi, pojat 02, 04 ja 07, LA 02/10
~El-liina, 38, mies 41, pk-seutu, t00, p04 ja p05, LA 27.2.2010
~RuusuRouva, olen 31v. ja mies 34v., lapset poika -97, tyttö, -99 ja poika -07, Pohjois-Savo, LA 10.4.2010
~Hokkus pokkus: 34v, huhtikuu 2010
~mimmuli2010, poika 02/04, tytöt 3/03 ja 10/05, LA 26.4.2010
Vauvautuneet NELIAPILAT ;)
~tytöt040507 poika 25.3.08 4800g, 52cm rv 42+1
~3_x_äippä tyttö 26.9.08 4110g, 51cm, pipo 37,5cm
~AngelEyes tyttö 6.10.08 3855 g, 49 cm rv 38+6
~AIHA poika 12.11.08 4490g, 52.5cm, pipo 37cm rv39+4
~ Helmikukka75, POIKA 12.2.09 klo. 13.54. Painoa 4300g, pituutta 51cm.
~ Zeldatar POIKA 05.03.09 (41+0) 4326g 53cm
~ Helmielina TYTTÖ 2.4 (39+6)kello 8.17 Pituutta 48,5cm ja painoa 2960g, pipa 34cm
~ Miksuliinu POIKA (rv39+4) maanantaina 29.6. klo 21.19, pituus 51cm, paino 3690g ja pää 34,5cm
~karamelli, poikavauva 5.7.2009 (rv 40+3)
~sani-74, tyttö 1.8.2009,4024g ja 51,5cm. (rv 40+2)
SUURET ONNITTELUT JO PLUSSANNEILLE JA VAUVAUTUNEILLE NELIAPILOILLE!
Pahoittelut ja lämpimät lohtuhalit vauvansa menettäneille ja keskenmenon saaneille ;´(
huomenta vaan.. toivo heitetty ja tädin selätys menossa. Ei ollu tarkoitus teitä piinata näin pitkään =) mutta iski sellanen äkkilähtö naapurimaahan perjantaina, mies joutu töihin ja hyppäsin autoon mukaan, eilen tultiin kotiin takas tädin kanssa.
RouvaRuusulle onnea kivasta ihanasta "ylläristä"! Tosi myöhään sen plussan teit mutta aivan mahtavaahan se on! Paljon onneaaaaa!!
mimmuli: kyllä se on hienoa! Plussia ropisee täällä, ja me todella ollaan nyt tehty täällä olevien kanssa että kyllä se sulla oikeasti vaavi mahassa vielä köllii ja perille asti sä sen viet!!! Eli ihan tosi, kaikki on varmaan niinkus pitää, monillahan noita vuotoja alussa on. Tarrasukkia ja onnen rutistus, matkanne alkakoon!!!!!!
hoppenkoija: Aivan mahdottomasti tsemppiä ja jaksamista, uskotaan että se mies sieltä oikeesti vielä "järkiintyy", ehkä se on vaan miehillä se tapa peittää omia pelkojaan tulevaisuudesta ja epävarmuudesta ilmoittaa asiat noin yks-kantaan ja häikäilemättömän suoraan. Vaikeiden ja isojen asioiden edessä kyllä olet(te).. auttaisiko vielä keskustelu rakentavassa hengessä, ymmärtääkö mies ajatella asioita myös sinun kannaltasi, niin miten sinä koet tän asian? Iso halaus täältä, voin vaan kuvitella sun fiilikset!!!!
MiniUnikko: onnea onnea kierukan poistoon ja siitä nopeeta plussautumista, älä ota musta mallia että kohta vuos täällä tullu pyörittyä.. mäkin haluisin jo niin tonne odottajiin =)
hokkuspokkus: onnea onnea onnea.. nani onkin jo kerenny päivitykset tekemään, en oo ollu kuulolla muutamaan päivään... Oikeesti upeeta ku plussaa tulee viimein tähänkin pinoon!
nani: kiitos pinon päivityksestä, pitäiskö ne heittää tonne alkuun kanssa vai meneekös tää tällee tän viikon. Äläs nyt vaan luovuta, sä mitään tätiä tapaa enää moneen kuukauteen vaan se plussa sinne testiin pelmahtaa =)
On: katkeria kyyneleitä vuodattelin eilen kotimatkalla, tai oikeestaan jo sunnuntaina. Kierto sitte ilmeisesti päätti olla se normi 28, eikä minkäänlaisia jomotuksia ollu ennen ku menkat alko. Toiveet oli oikeesti niiiin korkeella ettei ihan äskenkään. Eipä tarvinnu taas testiä nykästä. Autossa sitte miehelle taas vuodatin (kahden kun oltiin reissussa), oli hyvä keskustella ja volista ku ei siitä tilanteesta toinenkaan "karkuun" päässy, ihana mieheni on niin positiivisella mielellä kuitenkin että varma on että vaan hätäilen ja kyllä me se vauva vielä saadaan, yritystä on niin vähän vielä takana (siis melkein vuos, mutta ku se laskee että niitä "oikeita" yrityskertoja miehen työnluonteen vuoksi ei ole ku muutama tänä aikana) .. uskomatonta.. totuuden nimissä, olen kyllä hurjan onnellinen siitä että mulla on tollanen mies, vaikkei sekään aina ehkä osaa asennoitua kaikissa asioissa ajattelemaan juttuja mun kannalta, miltä musta tuntuu. Noh, mitäpä tässä muu auttaa ku lisää kärsivällisyyttä peliin vaikka ketuttaa aivan sairaasti. osittain on jälleen luovuttanu olo mutta nämä "rakentavat" keskustelut kyllä antaa osaltaan toivoa, molemmat ollaan edelleen sitä mieltä että vauva on tervetullut sitten kun sen aika on tulla.. nyt aamuhommiin, paremmalla ajalla lisää
myllerispyy kp2/(26-)28
Myllerispyylle ja parittomallesukalle pahoittelut :(
Nani: kaveri ei tahtonut näyttää sukupuoltaan ultrassa, antoi kuulemma huonoa kuvakulmaa. Toisaalta en sitä sitten osannut kaivatakaan vaikka toisaalta tekisi mieli tietää.... pohtinut olen josko tarvii kipsasta vielä jossain vaiheessa yksityisellä.
Mammariini rv 21+5
Onnittelemaan!!!! Hurjan paljon onnea RuusuRouva ja Mimmuliaki kyllä jo onnittelen!! Kyllä mulla sitä vuotoa ihan "kivasti" tuli mutta oli just sellasta hailakasta niin siis ei ollu km...Paljon enkeleitä ja tarrasukkia lähettelen!! Voikaahan hyvin! Ja seuraavkasi sitte Myllerispyy!! Jooko!?!?!
Mites paritonsukka, mikä vointi?
Nyt meen siivoamaan!
Palaillaan!
nani kp23