Pitääkö 5v olla jotain kerhoa/jumppaa tms?
Tilanne siis, että olen vauvan kanssa kotona, isoveli lähtee kouluun ja 5v poika jää kanssani kotiin.
Mietin että "pitääkö" 5v pojalle olla jotain toimintaa vai jääkö jotenkin jälkeen jos olis vaan kotona ja satunnaisesti tavattais lapsia puistossa? Isoveli tulee tietty päivällä kaveriks, mutta aamupäivät olis avoinna.
Itse olen tosi huono perhekahviloiden ym käyttäjä..
Jotain kerhoa mietin, mutta oliskohan hyvä idea..
Miten muilla?
Kommentit (7)
ei hän tietenkään mitenkään "jää jälkeen" jos ei ole mitään tuollaista.
Mutta suosittelisin kyllä laittamaan johonkin kerhoon.
Meidän 5v käy puolipäiväisenä (4 tuntia) tarhassa ja sen lisäksi vesipeuhussa ja liikuntaleikkikoulussa kummassakin kerran viikossa.
Isosisko menee nyt ekalle ja minä olen kotona.
Kyllä tuon ikäisen varmaan on jo ihan hyvä oppia olemaan ryhmässä, muussakin kuin pikkusisaruksen, isoveljen ja vanhempien kanssa.
Muuten voi olla aika kolaus mennä eskariin vuoden päästä.
Siellä lapsi oppii ottamaan ohjeita vastaan muilta aikuisilta ja olemaan kaveriporukassa.
mutta varmaan olisi kiva lapselle jos olisi joku meno/kerho.
Riippuu myos tietenkin lapsesta, meidan 5v kaipaisi kovasti jotain toimintaa kodin ulkopuolella.
Varmasti joku liikunnallinen asia olisi paikallaan. Varsinkin jos teillä vielä helposti menee niin, että vauvan kanssa ollaan paljon kotosalla ja ihan lähipihapiirissä.
alkaa oppivelvollisuus jo 5 v. Eli eiköhän lapsen oppimisen ja taitojen kannaltakin olisi hyvä edes jossain kerhossa käydä.