Tutin vierotus menossa.
Meillä nyt jäi tutti pois 2 vuotiaalta ja mietin että mikä parasta. Hän itkee tällä hetkellä sängyssä, välillä käyn rauhottelemassa ja lähden pois, annan hetken itkeä ja sitten taas rauhottelen. en haluis että hän oppii siihen että joku on vieressä kun nukahtaa mutta tuntuu nyt niin pahalta jättää hänet itkemään. Miten pitäis toimia. Aijemmin siis nukahti yksin tutin ja pupun kanssa.
Kommentit (6)
Olen leikannut tutin imuosan poikki juuresta lapsen näkemättä. Sitten on tutti jätetty lapsen saataville ja yhdessä ihmetelty, kun tutti on mennyt hassusti rikki :D
Ei ole itketty yhtään sen jälkeen tutin perään. Lapset ovat kuljettaneet rikkinäistä tutia pari päivää kädessään ja heittäneet sitten itse roskiin.
Tehokasta - koita samaa. Ei noin pieni tajua mitään "annettiin tutti oraville" tai "sä olet niin iso ettet tarvii tuttia" juttuja.
en nahnyt mitaan syyta, kun nykytuttien muotoilukin on niin ettei hampaisiin vaikuta. ELI kun lapsi oli 4v sanoin etta oot jo niin iso ettei tuttia pitaisi enaa olla, enka sen jalkeen enaa puttuunut asiaan. tutti pysyi visusti sangyssa tyynyn alla eika sita kaytetty kuin nukkumaan mennessa. jatti sen kun oli 6v, kun vihdoin tunsi etta oli niin iso poika etta oli noloa kayttaa tuttia. eli 6 vuotta siihen meni mutta oli hanen oma paatoksensa.
jätettiin muumimaailmaan. Nyt siis kyselen neuvoja siihen että miten toimin kun hän itkee tuttia sängyssä?
Nyt taisi nukahtaa, eka yö, ei kauaa itkenyt mutta jatkossa. Pitäiskö siis antaa lapsen vaan itkeä sängyssä vai käynkö rauhottelemassa, ettei siis totu siihen että nukutetaan.
ap
Se rauhoittelun tarve väheni viikon kuluessa ja meillä ainakin ovat oppineet sitten nukahtamaan ilman tuttia. Mä en usko, että tulet opettaneeksi uutta tapaa.
Kyllä minun mielestä kannattaa käydä rauhoittelemassa. Meillä molemmilta otettu tutti pois 2 vkoa ennen 2 v päivää. Ihan parissa kolmessa illassa oppivat nukahtamaan ilman sitä. Aiaisemmin nukahtaneet tutin ja rätin kanssa.
ja karmean itkun kanssa nukkumaan, mutta nukahti kuitenkin aika nopeasti. Kovasti tuttia kyseltiin koko illan, tutti jäi mummolaan ("lintu vei") ja ikää pari viikkoa vajaa 2vee. Ihanaa jos näin vain onnituisi ;)