Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Realistinen budjetti nelihenkiselle perheelle.

Vierailija
09.08.2009 |

Millä tulee toimeen - mukavasti, kitkuttelematta.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 9000 e/kk + lapsilisät + päivärahoja & km-kotvauksia 500-1000 e/kk ja kaikki menee mitä tulee - joka kuukausi.

Vierailija
2/10 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta arvelisin, että jostain voisi nipistää halutessaan. Aiemmin ei ole ollut tarvetta, joten en ole juuri ponnistellut.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt miehen kanssa molemmat tienataan hyvin, mutta haaveissa olisi alkaa opiskella ja mietityttääkin, että osaako sitä vähentää kulutusta. Asuntolainaa on enemmän kuin tarpeeksi, mutta muita lainoja ei..

Vierailija
4/10 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nettotulot ovat noin 3500e. Joten kyllä te varmaan aika paljon voitte nipistää...

Vierailija
5/10 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettotulot 1900€. Hyvin pärjätään!

Vierailija
6/10 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
7/10 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nettotulot ovat noin 3500e. Joten kyllä te varmaan aika paljon voitte nipistää...

Vierailija
8/10 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältää palkat, mulla 2 työtä, miehellä yksi ja lapsilisät. Ihan peruspestit. Meillä menee hyvin. Joka kuukausi jää säästöön, esim. kaikki lapsilisät talletetaan. Päiväkodista menee täysi hinta 433 euroa, asuntolainaan menee vielä vuosi 800 euroa/kk. Yksi auto, josta ei ole lainaa ja jota käytetään aika vähän. Ruokaan noin satanen/viikko.

Tähän lisäksi vakuutukset, noin yksi vakuutusmaksu/kk, pyöreästi 150 euroa. Sähköt, vesi, lämmitys, jätehuolto yhteensä jotain vajaa 200 euroa.

Lisäksi tietysti erinäinen summa vaatteisiin ja harrastuksiin, sanomalehteen. Sanoisinko että reilut pari tonnia kuussa menee elämiseen.

Vierailija
9/10 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lasken suuruusluokan niin, että 500e per aikuinen, 400 e per lapsi ja 400 e per auto + asuminen päälle.

Eli jos asumismenot vaikka 800 ja yksi auto, niin 3000 e pitäisi olla jees nettotulot.

Toisilla toki menee paljon enemmänkin, jos matkustaa tai on sairauksia tai jos on kalliita harrastuksia tai ostaa kaikkea mitä mieleen juolahtaa. Tilapäisesti voi pärjätä vähemmälläkin, mutta pidemmällä ajanjaksona se menee helposti kituuttamiseksi.

Vierailija
10/10 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi aikuista ja kolme lasta. Minä tällähetkellä kotihoidontuella, mies töissä. Lisäksi lapsilisät. Yhteensä nettona noin 3200. Autolainan saimme maksettua juuri ennen kotihoidontuen alkamista, asuntolainaa maksamme vuoden verran vain 600 euroa/kk +sähköt, vedet, lämmitys jne maksut päälle. Ruuasta emme pahemmin tingi, herkuista kyllä, mutta laitan kyllä ruuan pitkälle itse ja vältän valmisruokia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä