Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä käytännön asiat tulisivat sinun elämässäsi vaikeiksi jos jäisit yksinhuoltajaksi?

Vierailija
09.08.2009 |

Ikävä tietysti olisi kova miestä kohtaan, mutta mitä käytännön järjestelyjä olisi jotka vaikeutuisivat? Esim. lasten hoito/harrastuskuskailut? Kotityöt?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitöissä ei mullakaan, koska mies ei niihin nykyiselläänkään osallistu, mutta muuten... 9v esikoisen pitäisi lopettaa ainakin toinen harrastuksistaan, koska kuskailusta tulisi mahdotonta koko katraan kera harjoitettavana. Samoin 9v joutuisi varmaan myös nykyistä enemmän kantamaan vastuuta kotihommista/pikkusisaruksista... ...

Huomaatko itse, että yht'äkkiä se esikoinen olisikin kantamassa vastuuta jutuista, joita "kukaan ei hoida"...

Vierailija
2/27 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toki vain yksi lapsi.

-lapsi voi kaivata isää tai ydinprhettä

-ilman hyvää tukiverkostoa ei pärjää (tai arki on ainakin haastavaa)

Minulla nuo on (toistaiseksi) kunnossa, ja aina saan jonkun hoitamaan ne tekniset jutut, joita en itse osaisi...

Minulla EI

- ole varaa autoon, mutta onneksi julkinen liikenne toimii ja ystävillä on autoja

- ole ketään joka iltaisin jakaisi arkeni tai miettisi lapsen kasvatuksen periaatteita kanssani (toisaalta niistäkään ei tarvitse kiistellä tai tehdä kompromisseja)

- ole esim. juhlissa vaihtoehtoa kumpi lähtee lapsen kanssa kotiin tai (kotonakaan) kumpi auttaa vessassa/syömisessä

Parempi yksin kuin HUONOSSA parisuhteessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä meillä on 9 lasta!

No silti olisin varmasti onnellisempi kun mies lähtisi kuin mitä nyt kun elämme kulissiliitossa:/

Vierailija
4/27 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta kuin parempaan suuntaan. Asumme edelleen exän kanssa lähekkäin ja välit ovat neutraalin hyvät. Se joka ehtii vie lasta jne.

Vierailija
5/27 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta muusta selviäisin aika helpostikin. Olen nytkin viimeiset 6,5v tehnyt n. 95% KAIKISTA kotitöistä (sisältää esim. halkojen teon, lumityöt, tiskaukset, kauppareissut, lasten harrastuskuskaukset yms)

Lapsia on kolme, vanhin 6v, nuorin 3v. Olen raskaana.

Vierailija
6/27 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten olisi lapsilla aika ankeat oltavat hoitoon mennessään. Olisi pitkiä päiviä, välillä öitäkin hoidossa. Nyt kun teemme miehen kanssa kumpikin 3 vuoroa niin lapset tulevat olemaan hoidossa vaan 5-10 pvää/kk.

Vierailija
7/27 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelle jäisi lapset.

Teen vuorotyötä ja lapsi on nyt ihan normi aukioloaikoina toimivassa päiväkodissa. Onhan niitä ympärivuorokautisia päiväkotejakin, mutta niihin on käsittääkseni aika hyvin tunkua ja olisi kyllä melkoinen rumba viedä hoitoon ensin ihan toiseen kaupunginosaan lapsi hoitoon ja sitten toiseen kaupunkiin töihin.

Vierailija
8/27 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viime vuosina sairastanut paljon. Mies on joutunut ottamaan paljon vastuuta kodin töistä. Meillä ei varmaan imuria paljon käytettäisi.

talon kohtalo riippuisi yh:ksi jäämisen syystä. Jos jäisin leskeksi, henkivakuutus auttaisi pitämään talon, jos tulisi ero, talo menisi myyntiin.

Opiskelusta joutuisin luopumaan. Aloitan juuri iltaopiskelut. Ilman isän apua se ei onnistu, koska pieni koululainen ei voi olla kotona joka ilta yksin.

Vierailija
9/27 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa asia mikä on hankalaa ilman miestä on auton huolto ym. autoon liittyvät asiat, ei jaksa kiinnostaa t.yh

Viime viikolla huollatin auton ja tänään vien sen katsastettavaksi.

Vierailija
10/27 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vaativa työ, 2 lasta (6v ja 8v). Erosin 3,5 vuotta sitten.

Olin hoitanut siihen astikin lähes kaikki kotityöt, autoni, laskut ja lasten hoitoon viemiset, joten elämä itse asiassa helpottui, kun ero tuli. Ei tarvinnut enää miehen sotkuja siivota.

Ainoastaan lasten sairastuessa tulee säätöä, mutta sitä tulisi varmasti ilman eroakin.

Asennekysymys miten yh:nä selviää!

Vierailija
11/27 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous, ruuanlaitto, pyykkäys, lapsen kuljetus... Tulisihan sitä enemmän hommia, mutta ei mitään, mistä en selviäisi. (Mieheni on siis koti-isä)

Vierailija
12/27 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen elättämiseksi olisi pakko käydä töissä ihan kunnolla, joten lapsiparat joutuisivat olemaan hoidossa tosi pitkät päivät. Työni ei ole hoidettavissa kunnolla niin että aina tekisin vain sen 8 tuntia.

Kotitöistä selviäisin helpommalla jos ei olisi miestä sotkemassa ja syömässä.

Vierailija
13/27 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen vuorotyötä ja lapsi on nyt ihan normi aukioloaikoina toimivassa päiväkodissa.

Onhan niitä ympärivuorokautisia päiväkotejakin, mutta niihin on käsittääkseni aika hyvin tunkua ja olisi kyllä melkoinen rumba viedä hoitoon ensin ihan toiseen kaupunginosaan lapsi hoitoon ja sitten toiseen kaupunkiin töihin.

Vierailija
14/27 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei tässä mitään kroisoksia olla, mutta sitten kun mä palaan takaisin töihin, kyllä nykyaikana on yh.na aika hankala maksaa vuokrat, tarhamaksut jne.

Tietenkin sitä selvis, mutta jos joku töissä kysyis ottaako kukaan vastaan lasten vaatteita, ei siinä olis väliä onko ne tytön tai pojan.

Ja harrastukset, maksulliset sellaiset, jäis kyllä väliin täysin.

Vierailija
15/27 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on auton huolto ym. autoon liittyvät asiat,

ei jaksa kiinnostaa

t.yh

Vierailija
16/27 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on epäsäännöllinen työaika ja olen silloin tällöin n. kolmen päivän työmatkoilla tai teen välillä todella pitkää (yli 12 h) päivää. Lapsen hoito tällöin olisi hankala järjestää. Haluan myös harrastaa säännöllisesti liikuntaa ja pitää kropastani huolta, salillekin lapsen saa tarvittaessa hoitoon, mutta onhan se lapselle paljon parempi että saisi olla kotona toisen vanhemman kanssa, kun toinen harrastaa.

Vierailija
17/27 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 3-vuorotyössä. Muuten pärjäisin kyllä. Olin yksinhuoltaja 6 vuotta.

Vierailija
18/27 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaikin tavoin elämäni helpottuisi enkä keksi mitään mikä vaikeutuisi.

Vierailija
19/27 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitöissä ei mullakaan, koska mies ei niihin nykyiselläänkään osallistu, mutta muuten...

9v esikoisen pitäisi lopettaa ainakin toinen harrastuksistaan, koska kuskailusta tulisi mahdotonta koko katraan kera harjoitettavana. Samoin 9v joutuisi varmaan myös nykyistä enemmän kantamaan vastuuta kotihommista/pikkusisaruksista...

5v:n ja 3v:n hoitopäivät pitenisivät todella rajusti. Nykyisin iskä vie aamuisin klo 9 ja minä haen klo 16.30. Sitten menisi varmaan niin, että minä veisin klo 7.00 viimeistään ja hakisin klo 17 aikaan(työmatkaan mulla menee tunti... työpaikan vaihtoa pitäisi kyllä ainakin yrittää!).

Tässä talossa ei mitenkään olisi varaa asua, joten varmaan asuisin kolmen lapsen kanssa jossain halvalla alueella vuoralla pienessä saunattomassa 70-luvun kolmiossa, lapset varmaan kaikki kolme samassa huonessa... oi jee...

Vierailija
20/27 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vaikeinta olisi se ikävä. Mulla olisi aika tylsää kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä