Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täh? Nintendot jylläävät päiväkodissa. Varhaiskasvatustako?

Vierailija
06.08.2009 |

Onko tämä ihan normaali ja hyväksyttävä käytäntö, että kunnalliseen päiväkotiin saa tuoda omia leluja mukaanlukien Nintendot yms. sähköiset pelivälineet?

Arvatkaa, onko meillä myös nyt paineita hankkia pojalle Nintendo? Päiväkotikaverit eivät tietenkään anna pojan pelata heidän laitteillaan.

Mä kuvittelin, että päiväkodissa tarjottaisiin laadukasta ja tasa-arvoista varhaiskasvatusta :(.

Onhan se hoitajille tietysti helppoa, että kaikki vilkkaat pojat istuvat paikallaan Nintendoa pelaten, ja ne joilla sitä ei ole, istuvat kateellisina vieressä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..itsestään mielestäni vikaa. Itse olen pelannut pienestä asti ja harrastus jatkuu lapseni kanssa. MUTTA: jos pelaaminen aiheuttaa ongelmia (kaikki eivät saa pelata, osa tulee ylivilkkaaksi touhusta, pelit ovat vääränlaisia tietynikäiselle jne.), sille pitää pistää stoppi. Olemme mieheni kanssa todella tarkkoja näissä jutuissa ja siksi meistä on outoa että monet vanhemmat toisaalta halveksivat pelejä ja liioittelevat niiden vaikutusta, mutta toisaalta taas viisveisaavat vaikka 5-vuotias pelaisia k-18 peliä :/.

Juu anteeksi off topic.

Vierailija
2/9 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sama juttu taustoissakin; olen harrastanut pelaamista lapsesta saakka ja luonnollisesti kohtuudella ja rajojen kanssa. Sama systeemi oman lapsen kanssa jatkuu.

Päiväkodissa taas... Ihan ok, että päiväkodissa on tietokone, jota lapset voivat silloin tällöin pelata. Useinhan niissä on jotain kirjainpelejä ym. hyödyllistä.

Enkä nyt osaa pitää kamalana sitäkään, että joku lapsi lelupäivänä tuo oman taskunintendonsa tms. Lapsi on vain opetettava siihen, että kaikkea ei voi saada mitä muillakin on. Ei Nintendo ole mikään poikkeus. En minä osta mitään kallista Transformers-leluakaan, vaikka päiväkotikaveri sellaisen päiväkotiin toikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kirjoitti:

Onko tämä ihan normaali ja hyväksyttävä käytäntö, että kunnalliseen päiväkotiin saa tuoda omia leluja mukaanlukien Nintendot yms. sähköiset pelivälineet?

Ja ainakin siinä päiväkodissa missä oma muksuni on ja niissä joissa olen ollut töissä, saa omia leluja tuoda vain lelupäivänä (kerran viikossa siis).

Vierailija
4/9 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
5/9 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lasten päiväkodeista yhdessä ei ollut lelupäivää ollenkaan, eikä omaa unileluakaan saanut viedä (askartelivat jonkinlaiset unimöllykät siellä itse), toisessa oli kerran kuussa ja kolmannessa pienillä kerran viikossa ja unilelu joka päivä

Vierailija
6/9 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei ole hygenian kannaltakaan hyvä. Pintoihin jää kaikki päiväkodin pöpöt ja sitten ne kulkeutuvat kotiin.

Olen tästä puhunut, mutta muutosta ei ole tullut.

Vierailija
7/9 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhua asiasta vanhempainillassa.

Hyvin epätavallista tuollainen on.

Vierailija
8/9 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kilpavarustelu alkaa jo 3-vuotiaana. Pehmolelun vielä ymmärrän...

Vierailija
9/9 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi