Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi kiintyä autoonsa?

06.08.2009 |

Niinkuin minä...

Nyt on iso suru puserossa kun mies ilmoitti ettei rakasta jesaripommiani enää tarjoilla leimalle.

Sillä on tulevaisuus enää tonnikalapurkkien raaka-aineena.

Minä TIEDÄN että ei ole järkevää enää yrittää tekohengittää sitä ensi vuodeksi käyttöön.

Ei se silti vähennä luopumisen tuskaa.

Saan ajaa sillä vielä 2kk, sitten loppuu se lysti :'-(

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on rakastunut vanhaan pösön-romuunsa. On kuulemma paras kalareissu-auto, ei ole jättänyt välille ja tavarat mahtuvat mukaan. Auto on 405 farkku vuodelta 1989. Autolla on ajettu 590ooo km ja aina sitä pitää vuosittain rempata tonnilla, että menee katsastuksesta läpi. Mutta ei, toiseen ei vaihdeta. Ärsyttää

Vierailija
2/15 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastin kans mun vuoden 82 mallista Fiestaa. Kyse ei ollut ehkä niinkään autosta vaan siitä vapaudentunteesta, että voi olla missä vain milloin vain jne. Vieläkin välillä tulee nostalgisia muistoja, kun näkee vastaavan ikäisiä Fiestoja jossain liikenteessä, vaikka omasta luopumisestani on jo yli 10 vuotta aikaa.

Mut mä olenkin tämmöinen autohullu, et tykkään kuin hullu puurosta meidän 1995 autosta, joka ostettiin tänä keväänä. Ihana herkku! (eikä muuten järjen hiventäkään toki taloudellisessa mielessä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei, en ole itse vielä toistaiseksi koskaan kiintynyt mihinkään roinaan.

Vierailija
4/15 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaan pösööni :) Violetti 405! Aivan ihana ajettava. Mutta sitten tuli rahapula ja jouduin myymään pois :(

Vierailija
5/15 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta saabismi onkin sairaus ;)

Kyllä mulla melkein itku pääs, kun myytiin se pois mun äitiysvapaan alettua (kun ei kahden auton pitämiselle ollut enää mitään syytä). Onneksi kaverini osti sen, niin oon saanu sillä pari kertaa ajaakin :D

Vierailija
6/15 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yllättävä vastaukseni on että maalauttaisin 11v vanhan autoni, ja korjauttaisin sen ihan tiptopkuntoon. Heh, en siis laittaisi sitä pois... Hassua sinänsä, minä en ole autoihminen, mutta tämä malli ja väri on se jollaisen olen aina halunnut... Siitä asti ku näin ensimmäisen sellaisen... Hintaakaan sillä ei ostaessani ollut kuin alle 2000e...

Vierailija
7/15 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistäkin vain ensimmäinen oli Se Auto. se oli fiat 127,pieni ja pippurinen ja eteni lähinnä pomppimalla. Tuntui kuin se hymyilisi kun meni lähelle.Sen nimi oli Venni :)

Meillä ei ole nyt ollut autoa yli 10 vuoteen.

Vierailija
8/15 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimi on Bubble

Sen nimi oli Venni

Vierailija
9/15 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mulla oli metallinhohtoturkoosi 205 pösö, vuosimallia '91, jonkun teinipojan virittelemä räpsä. Piti hirveetä ääntä (toki autossa piti olla helvetin kokoiset pakoputket alusta loppuun saakka!!) ja kävi epätasaisesti. Ei se mihinkään oikein mennyt ja bensaa vein tolkuttomasti mutta ah, kun se oli niiiin rakas!! Toinen ihanuus oli c-kadetti, haluan sellaisen vielä uudestaan.. tai kuplan :)

Vierailija
10/15 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäväpiirin nimeämänä, ei minun ':)

Vierailija
11/15 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei tod ole taloudellinen. Syö siis järkyttävästi löpöä. Lisäksi tuossa kotitiellä on kuoppia niin paljon, että ovet vaan kolisee ja kohta kai tippuu pois...

Vaihtoehtona pihalla sit on V70 uusi Volvo, jolla ajan jos ei koko perhettä tarvi saada kyytiin.

Enkä yhtään osaa sanoa kumman auton pitäisin jos toisesta pitäisi luopua. Chevy on unelma, vaikkei sitä parkkeeraa pieneen väliin. Volvo taas on niiin ylellinen ja hiljainen kuoppatielläkin.

Toivottavasti saan pitää autot ja luovuttaa vielä eteenpäin lasten ajettavaksikin =)

Mut mä olenkin tämmöinen autohullu, et tykkään kuin hullu puurosta meidän 1995 autosta, joka ostettiin tänä keväänä. Ihana herkku! (eikä muuten järjen hiventäkään toki taloudellisessa mielessä)

Vierailija
12/15 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

autoon liittyy aivan erityisen voimakkaita tunteita, enkä voi niistä edes puhua/kirjoittaa... se on hankittu aikana, jolloin "kaikki oli hyvin" ja myös tiettyjä asioita siihen on jäänyt, jotka muistuttavat tuosta ajasta.

Sääli, että auto alkaa olla jo huonokuntoinen :´(

Vierailija
13/15 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unemien täyttymys!

Vierailija
14/15 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyy historiaa ja se mitä niiden kanssa on tehty... Itse myös suhtaudun niihin pysyvällä aikajänteellä eli toivon niiden elinkaaren olevan todella pitkä hyvällä hoidolla. Kyllä niihin kiintyy ja ei kaiken tarvitse olla kertakäyttökulutusta tyyliin uusi auto joka vuosi, jos vanhakin pelittää. Itse aion pitää nykyisen autoni toivottavasti ainakin 20 v, mieluiten 50, ja on muuten makea kärry, vielä 50 päästäkin :D Klassikkokaunotar ;D

Vierailija
15/15 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnyn uusiin autoihini... en tosin päästä niitä yksilöinä vainhaksi vaan olen kiintynyt siihen, että autoni on aina uusi/uudehko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi