Pitäisikö valittaa liikunnanopelle "pärstäkerroinnumerosta*
nyt kun koulut taas alkaa ja open saa kiinni. Mua niin ärsyttää lapsemme liikunnanopen selvä "pärstäkerroin-numeron-antaminen" ja tekisi mieli laittaa sähköpostia ja rehtorille tiedoksi asia.
Lapsemme sai uinticooperista 10, tavallisesta 8.5, lihankuntotestistä 9 ja aina osallistunut tunnille ja asianmukaiset varustukset mukana -- > todistukseesa 8. Periaatteessa OK. MUTTA lapsen kaverilla numerot vastaavasti 7-8-6 ja samanlainen tunnille osallistuminen ---> numero todistuksessa 9.
Kommentit (72)
jotka kyllä totta vie harrastavat ja ovat aktiivisia liikkujia ja vermeetkin ovat vimosen päälle mutta _asenne_ on täysin väärä liikuntatunneilla. Naureskellaan ja tehdään "vähän vasemmalla kädellä". Ei sen tarvitse olla suoranaista vittuilua opelle mutta aika nopeasti sen huomaa jos jollain nuorella on väärä ote esim. juuri liikuntatunneilla. Että kyllä se käytös nyt vaan vaikuttaa, kaikissa aineissa. Vai luuletteko että jos on täyden kympin oppilas esim. matikassa niin sitten voi kaikessa rauhassa syljeskellä kattoon ja olla evvk-asenteella kunhan kokeet menevät hyvin ja ososittaa tuntiaktiivisuutta...
oli ainakin se, että todella innokkaana ja tunnollisena koululaisena ja monipuolisesti urheilua harrastavana olisin mielestäni ansainnut sen paremman arvosanan liikunnasta (myös testitulosten perusteella). Asenteessani ei taatusti ollut mitään vikaa, ei liikunassa eikä kyllä muissakaan aineissa.
t. se ei-lentopalloilua harrastanut
No se on nimenomaan rehtori joka asiaa sen jälkeen hoitaa jos juttu menee opettajaa pidemmälle. Muotia nykyään nuo huoltajien kantelut ja muut, ei me sentään jenkeissä asuta! itselläni ei olisi varaa arvostella opettajien työskentelyä, ellei olisi näyttöä jostakin räikeästä ja selvästi laiminlyödystä hommasta.
virkoja koulutoimessa piisaa. Etenkin jos rehtosi ilmoittaa, että hän ei voi tilanteelle mitään.
olin huippu-urheilija siihen aikaan...peruskoulvusinani siis...
Vai on sinun liikunyanumerosi SDP:n syy. Mites lääkkeet?
Luin ketjua ja huomasin toisenkin, jolla oli tämä sama ongelma kuin minulla: olin asianmukaisesti tunnille puettu, mutta en kalliisiin merkkivaatteisiin vaan edullisempiin saatuihin/perittyihin/kirpparilta/halpahallista ostettuhin vetimiin. Meillä muuten oli pienellä paikkakunnalla helkutinmoinen SDP hegemonia. Jostain syystä puolueen jäsenien tenavat (työnantajakin tehdaspaikkakunnalla kaikilla sama) pärjäsivät kaikessa ihan mahdottoman hyvin - ainakin paperilla. Yh:n lapsella ei paljon ollut apua pärstäkertoimesta.
Mutta olihan se aika vinkeää, kun pienellä paikkakunnalla olivat kaupunginjohtaja, koulutoimenjohtaja, rehtori, valtaosa opettajista SDP:n arvoisia jäseniä ja myös kunnanvaltuttettuja. Virkamiehistä oli valtakunta näitä jäsenkirjan omistajia. Ihmiset myös sitä varten ottivat jäsenyyden, että pääsisivät hakemiinsa toimiin. Ja jostain kumman syystä myös puolueen jäsenien lapset pärjäsivät mahdottoman hyvin - ainakin paperilla.
Oli miten oli, mutta minä ainakin äänestän reippaasti Kokoomusta. Eivät olleet nenänvartta pitkin vahtaamassa minua sillä paikkakunnalla.
Meilläkin yläasteella sai hyvän numeron, jos harrastit voimistelua tai suunnistusta tai yleisurheilua. Jos et harrastanut mitään noista ja vaikka olit kuinka hyvä urheilija, niin 7 läsähti. Eikä motivaatiossa tai käyttäytymisessä ollut mitään vikaa. Ainoastaan siinä, ettet harrastanut liikuntaa.
Olin ja olen innostunut liikunnasta ja osallistuin myös innokkaasti, kuuntelin ohjeet, seurasin tarkasti. Muutenkin hyvä ja tunnollinen oppilas. Liikuntanumero vaan meni aina alakanttiin.
oli ainakin se, että todella innokkaana ja tunnollisena koululaisena ja monipuolisesti urheilua harrastavana olisin mielestäni ansainnut sen paremman arvosanan liikunnasta (myös testitulosten perusteella). Asenteessani ei taatusti ollut mitään vikaa, ei liikunassa eikä kyllä muissakaan aineissa. t. se ei-lentopalloilua harrastanut
Hirveetä teiniangstia täällä kun plösöt gootit epäilee että nätit sai kaikki hyvät numerot.
Nyt, kun näin 42 vuotiaana katselen noita hyviä numeroita saaneita, niin naurattaa :D
Ne on jossain urheilukaupan myyjinä ja niiden naamat on rupsahtaneet.
Itse olen johtotehtävissä ja olen todella kaunis ja sexy
Kerron oman kokemukseni eräästä lukion äidinkielen opettajasta. Haluaisin nyt sanoa, että olen lukenut/kirjoittanut siitä lähtien kuin vain olen osannut. Äidinkielen numeroni oli aina kymppiä, sain esseistä ja kirjoitelmista vähintään 9½ arvosanaksi. Nykyään olen saanut osia kirjoituksiani julkaistuksi, ja minua on kehuttu taitavaksi kirjoittajaksi. Muistelen vieläkin sitä yhtä äidinkielen opettajaa. Osittain vähän huvittuneena :)
Jouduin uuden opettajan kurssille. Sain kaikesta vain seiskaa, ehkä kasia jos hyvin kävi, mutta harvoin. Usein sain kuulla taitojeni olevan välttäviä, kirjoituksen aiheeni eivät olleet ajankohtaisia (kirjoitin TEHYn hoitaja-kriisistä mielipiteen kun asia oli lehdistössä). Miksi? En ole varma, mutta uskon syyn olleen osittain minussa: en ole perseennuolija. Olin hiljaa tunnilla, viittailin, tein läksyt, en ollut poissa kurssilta jne, mutta sain silti huonon numeron. Kuinkas ollakaan, tyttö, joka ei ollut ehkä kirjaakaan lukenut elämänsä aikana, sai kympin kurssista, koska joka välissä muisti aina kehua opettajaa. Tunnen tämän tytön hyvin. Ainoa hänen tuntemansa kirjallisuus on Cosmopolitan-lehti.
En ole ainoa tapaus. Monesti kävi ilmi kavereiden suusta, kuinka numero nousi kunhan kieli oli tarpeeksi ruskea. En usko, että taitoni laskivat monella numerolla ihan parissa päivässä, tai että lukiomme muut kolme äidinkielen opettajaa antoivat minulle hyviä numeroita väärin perustein, saatikka muut elämäni äidinkielen opettajat.
Onneksi hän opetti vain vuoden koulussamme. Hän oli muiden opettajien joukossakin aika... epäsuosittu. Hänen piti tunkea nokkansa kaikkiin koulun projekteihin, ja yleensä hän teki aivan mielivaltaisia päätöksiä niihin liittyen. Eli aiheutti aikamoista päänvaivaa koko koulun henkilökunnalle :)
Aloittajalle sellainen juttu, että jos uskot opettajan arvostelleen lastasi väärin, niin ota ihmeessä yhteyttä kouluun, vaikka ihan vain kysyäksesi. Koskaan ei ole väärin kysyä.
ja liikunnanope, jpnka mielestä VAIN naisvoimistelua harrastavat saivat yli 8 todistukseen. Millään muulla ei ollut mitään merkitystä !
kaikenmaailamn opettjia sitä on olemassa... tämäkin ope sai varmaan kaikki opettamansa ihmiset inhoamaan liikuntaa. Tosi ikävää että sama meno jatkuu yhä edelleen
Olin kokeen aikana kipeä ja opettaja sen jälkeen. Eli en saanut tilaisuutta tehdä koetta ennen kuin numerot annettiin. Pudotti sitten kylmästi kolmella numerolla ja käsittääkseni koulussa ei saanut edes tehdä yli kahden numeron pudotuksia yhdellä kertaa. Se ei ollut minun vikani, etten saanut tilaisuutta tehdä sairauteni jälkeen koetta. Muuten olin ihan normaali oppilas aktiivisuudeltani, jne. Enkä ollut häiriöksi tai harmiksi opettajalle. Äitihän sitten lähti asiaa ajamaan ja sanoi, että ei allekirjoita todistusta, ennen kuin olen kokeen saanut tehdä. Jos sen perusteella ansaitsisin vitosen, niin ei siinä sitten mitään, mutta noin ei voi tehdä. Sitten loppujen lopuksi sain kokeen tehdä ja sain todistuksen korjattua, muistaakseni joko pysyi kasissa tai putosi seiskaan, myöhemmin kuitenkin oli sitten se kasi ainakin.