Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillakin lapsilla on paljon korvatulehduksia ja toisilla ei ollenkaan?

Vierailija
06.08.2009 |

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisella oli nyt kesällä ekaa kertaa, 4-vuotiaana. Kuopuksella oli reilu 1-vuotiaana Rota-viruksen yhteydessä.

Esikoista en täyimettänyt, sai vain osittain tissistä maitoa 6kk, kuopus täysimetetty vain 5kk. Ja maitoa ovat nyt kovia juomaan.

Vierailija
22/26 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaa yritin viikon imettää), kenelläkään kolmesta lapsesta ei ole ainoataan allergiaa eivätkä tähän mennessä - kaikki koululaisia - ole syöneet ainoatakaan antibioottikuuria. Itse sen sijaan olen allerginen ja mm. poskiontelotulehduksia on useampia vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempien korvatulehduksista! Vaikuttaiskohan siis geenitkin jotenkin...

Meillä 3 lasta, joista ekalla ei ole ollut yhtään korvatulehdusta, toisella varmaan kymmenen ja 1-vuotiaalla on nyt ollut yksi korvatulehdus. Pelkään siis pahinta... Joka tapauksessa kaikkia lapsia on täysimetetty 6 kk ja imetys on kokonaan lopetettu viimeistään 1,5 vuoden ikäisenä.

Vierailija
24/26 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärit ovat sanoneet että ahtaat korvakäytävät

on imetetty kaikkia, yksi ei syönyt tuttia ollenkaan ja vain yksi on syönyt pulloa jonkin aikaa.

Vierailija
25/26 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin lastani kolmisen viikkoa, joka jälkeen siirryttiin korvikkeeseen. Mm. AV:lla silloin oltiin ihan vuoren varmoja siitä että lapsestani tulee moniallergikkoastmaatikko, korvatulehduskierteessä oleva läheisyyttä vaille jäänyt lapsi :D

Nyt lapsi on reilut 5v. Ei allergioita, ei ainuttakaan korvatulehdusta. Flunssa ollut kaksi tai kolme kertaa (en edes muista tarkkaan). Muita sairauksia ei ole ollut.

Minä itse olen aikanaan ollut ihan täysimetetty vauva :) Minullakaan ei ole koskaan ollut korvatulehdusta.

Sen sijaan pikkuveljelläni (myös täysimetetty) oli useita korvatulehduksia.

Vierailija
26/26 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole lapsena sairastanut kuin yhden, mieheni on ollut 8-vuotiaaseen asti korvakierteessä. Rakenne siis vaikuttaa, samoin ihan puhdas huono tuuri. Imetyksellä en usko olevan asiaan merkitystä - kaikki ystäväni jotka ovat täysimettäneet, on heidän lapsensa kaikkein astmaattisempia, allergisempia sekä korvakierteissä. Korvikelapset ovat terveitä kuin pukit! Ja lähipiirissä on sitten MONTA lasta :)

Jälkitautinahan ne korvatulehdukset tulee. Se on siis silkkaa huonoa onnea että on lapsia joille infektiot aiheuttavat aina jälkitaudin - toiset kun sairastavat vain nuhakuumeet mutta eivät tarvitse antbioottihoitoja.

Meillä poika saa keskimäärin 8-10 anitbioottia vuodessa ja ikää on 5v. Viime vuonna kuureja oli yli 10!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan