Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauhea pelko keskenmenosta

Vierailija
06.08.2009 |

Omien laskujen mukaan olen 4+3 viikolla raskaana. Toissapäivänä tein positiivisen testin. Tänään on alkanut pelottaa ihan kauheasti keskenmeno, tuulimuna, kohdun ulkopuolinen raskaus ja kaikki tuollaiset asiat! Miten pääsen pois näistä ajatuksista?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ihan sama alkuraskaudesta, yhtään en uskaltanut nauttia. Nyt raskauden ollessa jo melkein puolivälissä, alkaa hiljalleen helpottaa. Mutta edelleen aina välillä tulee kauhukuvia mieleen: "mitä jos..."

Vierailija
2/21 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samasta syystä, kun halusin nähdä, onko siellä oikeasti vauva tulossa. Paljonhan se maksoi ottaen huomioon, että ilmainen ultra oli siitä vajaan kuukauden päästä, mut minä koin tuon silti itselleni hyvänä.

Keskenmeno nyt tietenkin on sellainen, että sitä ei pahemmin voi ennakoida, joten sen mahdollisuuden joudut vaan kestämään. Keskenmenoriski pienenee kuitenkin koko ajan raskauden edetessä, joten pelko pienenee myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä viikolla 7, 9 että 15... Tiedän, että olen jonkun mielestä hullu, mutta ei voi mitään, helpotti mieltä kummasti. Ei se tosiaan pienennä sitä keskenmenoriskiä että näkee sikiön olevan elossa, mutta ultrien jälkeen kykenin keskittymään hetkeksi muuhunkin kuin huolehtimiseen.

nro 2

Vierailija
4/21 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos en olekaan? Kauhea pettymys!! Paitsi kyllä se testi pos. näytti...

Yksi lapsi minulla on jo ennestään, sain hänen tulostaan tietää joskus viikolla 9 tms. Emme suunnitelleet vauvaa, joten olin onnellisen tietämätön kaikista näistä todennäköisyyksistä, joista nyt tiedän. Olisipa nytkin niin! Olisi kriittisimmät viikot jo takana kun saisi asiasta tietää:)

Onkohan sillä mitään painoarvoa jos oma äiti on saanut keskenmenon? Ts. onkohan minulla suurempi tod.näk. saada myös?

Kannattaako jo nyt viikolla 4+3 varata neuvola-aika. Tarkoitus oli tänään (koitin jo eilen, tuuttasi varattua), mutta nyt kun tuli nämä pelkotilat, niin en viitsikään. Onko liian aikaista?

Ap

Vierailija
5/21 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aikaa kuluu ja lapsi pysyy mukana! :D

Tuulimunalle ja muulle ei voi mitään. Ne selviää sitten esim. ultrassa.

Toi huoli lapsesta on normaalia ja kertoo että välität. Sinänsä siis hyvä ja positiivinen asia.

Jos ajatukset menee ihan yli niin avaudu vaikka täälä meille, tai soita neuvolaan.

Itse odotan neljättäni ja ensi viikolla on ultra (rv 12+) ja sen jälkeen sitä alkaa hengittään vielä helpottuneemmin.

Pieni huoli on ihan hyvä asia, mutta ei se huoli ja pelko vie sua mihinkään.

Jos jokin on huonosti niin sille ei voi mitään.

Murehdin itse sitten kun jotain on löydetty vialla, sitä ennen isompi ajattelu on itsensä kiusaamista!

Kuten vaikka se että oikein odottaa milloin alkaa oireita sikainfluennsasta tulemaan.

Nauti näistä hyvistä päivistä!

Vierailija
6/21 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen saanut soittaa neuvolaan ja perua jo varatun ensimmäisen ajan kun meni kesken viikolla 6 :/ Toiste en sitä halunnut joutua tekemään.

Vierailija
7/21 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kannoin ekan raskauden aikana siteitä laukussa 7 kk, kun pelkäsin että keskenhän se menee. Olin saanut sitä ennen yhden keskenmenon. Nyt toisella kertaa en jaksa stressata vaan otan rennommin.

En usko, että keskenmenoriski on mitenkään periytyvää. Tosin oma äitini ei ole koskaan saanut keskenmenoa, mutta molemmat siskoni ja minä olemme saaneet.

Vierailija
8/21 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö mun nyt sitten aloittaa tämä koko prosessi sillä, että varaan ajan yksityiseltä aikaiseen ultraan? Neuvolan lisäksi mun pitäisi ilmoittaa mun lääkärille, sillä sairastan epilepsiaa ja lääkearvopitoisuudet pitänee tsekata tässä vaiheessa ihan varmuudeksi. Ekan raskauden aikana "pääsin" ylimääräisiin ultriin tämän sairauteni takia, ihan kiva sinänsä, jotain hyötyä siitäkin kiusasta (onneksi melkein 100% oireeton sairaus minun kohdallani).

Arghh, kiitos kun saan purkaa tuntoja! Miehellekin laitoin lyhyen sähköpostin, molemmat istutaan toimistossa koneen äärellä työksemme.

Ap

Vierailija
9/21 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varata aika neuvolaan.

Jos saat keskenmenon niin peruutat ajan, mutta hei: niin voi käydä missä vaiheessa raskautta tahansa! :(

Itse asun isossa kaupungissa ja neuvolaan olen soittanut ennenkö pissa testissä viilennyt. ;)

Ja ovat antaneet ajan, sen tosin saa ihan normaaleille neuvolakäynti viikoille, ei mitenkään aikaistettuna. Käytännössä siis tiedä merkitä kalenteriin ajan NYT enkä vasta parin viikon päästä. Mahdollisesti silloin ei voi niin paljoa itse vaikuttaa mihin aikaan neuvola-aika on: esikoisen päiväunet, hoitopäivä?

Jos testi on positiivinen niin se ei virhettä näytä.

Itsellänikään ei ole noilla viikoilla ollut raskausoireita. Silloinhan pikkunen on vasta juuri kiinnittynyt.

Äitisi on puoliksi eri ihminen kuin sinä!

Minusta kannattaa muistaa että puolet sinusta on myös isän suvun geenejä.

Ja käsittääkseni miltei kaikki keskenmenot johtuu siitä sikiöstä joka saa jonkun virheen esim. jakaantuessaan.

Eli jos äitisi tämän takia on saanut keskenmenon niin veikkaan (ilman mitään lääketieteellistä koulutusta) että se on sen sikiön oma virhe jakaantumisessa, ei geenivirhe.

Tällöinkin teidän geeneissä tarttee olla jokin yhteinen periytyvä omininaisuus tms. jos olisi periytyvä asia.

6

Vierailija
10/21 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soitan nyt sinne neuvolaan:))

Olen yksin toimistossa (kaikki 20 työkaveria on joko lomalla tai lounaalla, heh!).

Ap

Vierailija
11/21 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysästä siltä neuvolantädiltä samalla siitä milloin eka ultra jos sulla kerran lääkitystä ja muuta, siis jos kerran tiedät saavasi useampia ultria.

Jos sulla on useampi ultria niin kannattaa kysyä milloin sen ekan voi varhasintaan katsoa.

Olen itse viikolla 12 ja ensi viikolla eka ultra.

Minulle tämä riittää vaikka jännittää jossain määrin.

Minusta taas ei ole hassaamaan perheen rahoja vaan että pääsee muutama viikkoa aikasemmin kurkkaamaan kohtuun. Mutta meistä on moneen ja jokanen tekee itse aina kuten parhaalta tuntuu.

Mut tarrasukkia!!! :D

6

Vierailija
12/21 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tod.näk. neuvolakäyntipäivänä olen 7+0 viikolla.

Hoitaja puhelimessa kertoi myös mahdollisuudesta yksityiseen käyntiin jos haluaa varmistua asioista.

Nyt otan selville yksityisen ja varaan varhaisultran.

Ap

Vierailija
13/21 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta jos se tulee, niin ei siihen maailma kaadu. Teillä on jo yksi lapsi ja olet toista kertaa raskaana, joten mahdollisuudet uuteenkin raskauteen ovat hyvät.

Vierailija
14/21 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kohdalla olin niin tyyni!

Haluan varhaisessa vaiheessa poissulkea esim. kohdun ulkopuolisen ja tuulimunaraskauden pois.

En ole mitenkään romanttinen, että haluaisin nähdä ja kuulla kuinka se pikkusöpösykerö siellä polskii, vaan haluan faktat kehiin tämän vaiheen osalta. Etten haaveile turhaan viikkokausia!

Ap

Vierailija
15/21 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas ei ole hassaamaan perheen rahoja vaan että pääsee muutama viikkoa aikasemmin kurkkaamaan kohtuun. Mutta meistä on moneen ja jokanen tekee itse aina kuten parhaalta tuntuu.

Siinä vaiheessa kun on hassannut sellaiset 6.000-7.000 euroa lapsettomuushoitoihin, ei satanen ylimääräiseen ultraan tunnu enää missään :)

Vierailija
16/21 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin sen viikolle 6+3. Ei kai liian aikaisin, etten turhaan hassaa 150€ rahaa jossei mitään näy ei kuulu?

Ap

Vierailija
17/21 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että olisivat kyllä toisaalta aikaa varatessa sanoneet, jos ei ole mahdollista että sydämen syke näkyy vielä.

Vierailija
18/21 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ne kattoo sitä sikiöpussin kokoa, että vastaako viikkoja ja onko se lähtenyt kasvamaan.

Vierailija
19/21 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kiinnittynyt oikeaan paikkaan ja että on normaalisti alkanut.

Ap

Vierailija
20/21 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulemaan 7+ viikolla, jos haluan varhaisultran, niin silloin pitäisi näkyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä