Asiakaspalvelijat puolustuskannalla?
Olen pistänyt merkille että moni asiakaspalvelija (esim. KELAn, Verotoimiston, Kirjaston virkailijat) tuntuu olevan jotenkin puolustuskannalla. Eli vaikkapa puhelun alkajaiseksi saattaa olla varauksellinen ja kun huomaa asiakkaan olevankin ihan ystävällinen ja asiallinen muuttu ääni kellossa huomattavasti ystävällisemmäksi.Liekö virkailijat muuttuneet kyynisiksi kaiken saamansa v**tuilun jälkeen?
Kommentit (6)
Vaikka vituttaisi, pitää olla auringonpaistetta ja antaa hyvää palvelua. Vaikea se on vittuillakaan jos olet ystävällinen ja kohtelias :)
t. ammattilainen
varmaan ainakin kelaan ja verotstoon soitellaan yleensä siksi että halutaan valittaa jostain. Harvemmin sitä kukaan soittaa kiittääkseen hyvästä päätöksestä... :)
ihmiset tulee melkein linjoja pitkin kun en tiedä kuinka kauan joku ihminen puhuu vielä toista puhelua. MISTÄ minä sen voisin tietää? Silti yritän olla kaikille ystävällinen...
kyynistyminen tule vuosien myötä ihan taatusti. Sitä ei vain saa työtilanteessa näyttää, mutta ihan homman kylkiäisenä niin siinä vain käy.
että eläkeläisillä on ihan mieletön kiire. Aion itsekin mummona odottaa kaupan oven takana ennen avaamisaikaa ja moittia kun ei aukea etuajassa.
jos vaikka erehdyn avaamaan ovet etu ajassa.. sillon tukitaan sisälle vaikka valot olisi vielä sammutettuna. (jos siis vaikka pitää päästää postimies sisälle yms.)