Lahjoitatteko hyväntekeväisyyteen?
Kuinka moni osallistuu ajalla tai rahalla tai muuten hyväntekeväisyyteen? Miten? Itseä kiinnostaisi mutten oikein tiedä miten.
Kommentit (37)
Matteuksen evankeliumi: 6:3 "Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee" Eli kukin antakoon ilolla sen minkä antaa eikä sillä pidä ansaita kunniaa muiden edessä eikä edes omissa silmissään.
Juu, happamia sanoi kettu :)
Perus av-äiti siellä kateellisena/katkerana hyväntekeväisyysketjussa kun jotkut antavat rahaa tai vaatteita... Huomasitko muuten ollenkaan että kukaan ei ole tässä ketjussa maininnut summia tai määriä paljonko hyväntekeväisyyteen annetaan. Eikä kukaan ole ylpeillyt asialla.
1 "Jättäkää siis kaikki pahuus ja vilppi, kaikki teeskentely ja kateus ja kaikki panettelu.
2 Niin kuin vastasyntyneet lapset tavoitelkaa puhdasta sanan maitoa, jotta sen ravitsemina kasvaisitte pelastukseen.
3 Olettehan te "maistaneet Herran hyvyyttä".
Ei meillä ole oikeutta olla kateellisia.
Matteuksen evankeliumi: 6:3 "Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee" Eli kukin antakoon ilolla sen minkä antaa eikä sillä pidä ansaita kunniaa muiden edessä eikä edes omissa silmissään.
Juu, happamia sanoi kettu :) Perus av-äiti siellä kateellisena/katkerana hyväntekeväisyysketjussa kun jotkut antavat rahaa tai vaatteita... Huomasitko muuten ollenkaan että kukaan ei ole tässä ketjussa maininnut summia tai määriä paljonko hyväntekeväisyyteen annetaan. Eikä kukaan ole ylpeillyt asialla.
1 "Jättäkää siis kaikki pahuus ja vilppi, kaikki teeskentely ja kateus ja kaikki panettelu. 2 Niin kuin vastasyntyneet lapset tavoitelkaa puhdasta sanan maitoa, jotta sen ravitsemina kasvaisitte pelastukseen. 3 Olettehan te "maistaneet Herran hyvyyttä". Ei meillä ole oikeutta olla kateellisia.
Juu, happamia sanoi kettu :) Perus av-äiti siellä kateellisena/katkerana hyväntekeväisyysketjussa kun jotkut antavat rahaa tai vaatteita... Huomasitko muuten ollenkaan että kukaan ei ole tässä ketjussa maininnut summia tai määriä paljonko hyväntekeväisyyteen annetaan. Eikä kukaan ole ylpeillyt asialla.
minkä aloittaja on kirjoittanut. Sen jälkeen alat miettimään millä tavalla olet vastannut omilla kirjoituksilla hänen kysymyksiin. Jos sulla on muut asiat mielessä, ole ystävällinen ja aloita niille oma ketju.
1 "Jättäkää siis kaikki pahuus ja vilppi, kaikki teeskentely ja kateus ja kaikki panettelu. 2 Niin kuin vastasyntyneet lapset tavoitelkaa puhdasta sanan maitoa, jotta sen ravitsemina kasvaisitte pelastukseen. 3 Olettehan te "maistaneet Herran hyvyyttä". Ei meillä ole oikeutta olla kateellisia.
minkä aloittaja on kirjoittanut. Sen jälkeen alat miettimään millä tavalla olet vastannut omilla kirjoituksilla hänen kysymyksiin. Jos sulla on muut asiat mielessä, ole ystävällinen ja aloita niille oma ketju.
Pieni summa menee, mutta pienet on mun tulotkin. Olen opiskelija ja kotiäiti.
Miehellä on iso tulot, mutta mielestään hänellä ei ole varaa olla hyväntekijä. Kaikki on niin suhteellista.
.. maksamalla joidenkin yhdistysten vuosimaksuja, antamalla rahaa katusoittajille (tietää ainakin, ettei rahat mene välikäsiin). Viimeksi puoliso toivoi synttärilahjojen sijaan rahalahjoitusta sairaalan lastenosatolle (peheessämmme ei sairaita lapsia), josta tuli tosi hyvä mieli. Summakin oli hyvä; yli 1000 euroa! Vanhoja vaatteita (lumpui) en paljon kehtaa kierrättää.
Kävin kesällä Usa:ssa. Siellä hyväntekeväisyys kuuluu kansalaisvelvollisuuksiin..
Kiitos samoin
aiemmin jo vastannut :p
Nyt mä tulin vaan katsomaan onko tänne tullut joku kertomaan hyviä hyväntekeväisyyskohteita.
Kiitos samoin
aiemmin jo vastannut :p
Nyt mä tulin vaan katsomaan onko tänne tullut joku kertomaan hyviä hyväntekeväisyyskohteita.
Itse en ole oikein osannut päättää mihin lahjoittaisin, ts. avuntarvitsijoita on niin paljon enkä osaa sanoa kumpi on tärkeämpää Kiinan vai Ukrainan katulapset. Päätin lahjoittaa katastrofirahastoon kun sieltä rahat menevät aina sinne missä niitä tarvitaan eniten, luonnonkatastrofeihin mutta myös kotimaahan esim. talonsa tulipalossa menettäneen hätämajoitukseen tms.
olen sellainen perusosallistuja, tuen yhden järjestön työtä kuukausilahjoituksilla.
Mä olen kokenut helpoimmaksi tavaksi lahjoittaa tavaraa. Meiltä menee siis kaikki tarpeettomat ja hyväkuntoiset lastentarvikkeet lahjoituksina eteenpäin. Viime aikoina on Vita Karla.
Samoin petivaatteet jne. lahjoitan Hesylle.
Aikuisten vaatteet menee yleensä pelastusarmeijaan. Käyttötavarat usein kierrätyskeskukseen.
Lahjoja annan myös toisenlaisina lahjoina.
SPR:lle ylimääräiset siistit vaatteet ja esim. verhot ja ne lastentarvikkeet, joita tuttavaperheet eivät ole tarvinneet. Huonekalujakin olen antanut Konttiin, hakivat itse sovittuna aikana.
Annan myös aina rahaa Yhteisvastuukeräykseen sekä moniin muihin kertakeräyksiin.
etsit vaan mieluisen kohteen. Yleensä yhdistyksillä on sivuillansa ohjeet miten toimia. Mä yleensä annan mielenterveystyöhön tai kirkon ulkomaanavulle. Ei tarvitse kun pari klikkausta tai puhelinsoitto niin hyvä työ on tehty :)
http://www.mtkl.fi/tue_vapaaehtoista_mielenterveyst/
http://www.kua.fi/fi/lahjoita/kuukausilahjoitus/?id=713
kuukausimaksut neljälle eri järjestölle. Lisäksi vaatteita ja tavaroitaa annetaan Uffille, Fidalle jne. riippuen, mitä on milloinkin annettavana.
en tiennytkään että SPR ottaa vanhoja tavaroita. Musta se on jotekin luotettavin järjestö jolle lahjoittaa. Olen ollut nälkäpäiväkerääjänäkin, suosittelen kaikille :)
.. maksamalla joidenkin yhdistysten vuosimaksuja, antamalla rahaa katusoittajille (tietää ainakin, ettei rahat mene välikäsiin). Viimeksi puoliso toivoi synttärilahjojen sijaan rahalahjoitusta sairaalan lastenosatolle (peheessämmme ei sairaita lapsia), josta tuli tosi hyvä mieli. Summakin oli hyvä; yli 1000 euroa! Vanhoja vaatteita (lumpui) en paljon kehtaa kierrättää. Kävin kesällä Usa:ssa. Siellä hyväntekeväisyys kuuluu kansalaisvelvollisuuksiin..
Katusoittajille????????? Miksi?
oikeastaan tämä ketju on hiukan turha.