Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pomo oli laittanut minulle kehityskeskustelun rv 11. Joko silloin pitäisi kertoa siunatusta tilasta?

Vierailija
05.08.2009 |

Olin kyllä ajatellut siirtää kertomista myöhempään. Mutta kehityskeskustelu olisi kyllä otollinen tilanne puhua tästäkin asiasta ja tulevista järjestelyistä.

Miten tekisitte?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse odotin että vko 12 tulee täyteen.

Mutta tuossa tapauksessa olisi varmaan järkevää ottaa asia puheeksi, koska keskustelu koskee nimenomaan jatkosuunnitelmia. Itse haluasin myös kunnioittaa työnantajaa ja tuoda hyvissä ajoin esille tulevat muutokset, jotta on aikaa miettiä miten työtehtäväni jatkossa hoidetaan. Itse kannatan avoimuutta.

Voithan sanoa, että kerrot poikkeuksellisesti näin aikaisin ja muistuttaa että raskaus on vielä alussa. Muista myös mainita, mikäli toivot, ettei asiasta vielä tehtäisi "julkista tietoa".

Vierailija
22/28 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

turha odottaa samaa lojaalisuutta työnantajalta takaisin tässä taloudellisessa tilanteessa. Harkitse siis vielä kerran, jos tilanteesta voi koitua sinulle jotain haittaa niin kertoisin vasta myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös raskaudesta ole pakko kertoa vasta 3 kk ennen äitiysloman aloittamista,joten mitään velvollisuutta sinulla ei ole kertoa.

Vierailija
24/28 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta ensi viikolla. Silloin 20+4. Vähän kyllä jännittää mitä sanovat kunvasta nyt kerron..

Vierailija
25/28 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kerroin. Musta se oli reilua työnantajaa kohtaan. Tosin mä olin käynyt jo yhdessä ultrassa ja tiesin varmaksi, että vatsassa on vauva.

Vierailija
26/28 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä taas en kertoisi. Toki keskenmenoriski pienenee viikko viikolta, mutta silti. Varsinkaan jos ei vielä olisi ollut sitä ekaa ultraa (en tarkoita alkuraskauden ultraa).

Ei se lojaalius työnantajaa kohtaan mihinkään vähene jos odottelet muutaman viikon. Ja aika surkea manageri on esimiehenä jos ei saa järjestettyä työtehtäviä jos hänellä olisi esimerkiksi 23 viikon sijasta aikaa järjestää niitä vaikka 16 viikkoa.

Kaksi kuukautta ennen äitiysvapaan aloittamista pitää kertoa.

Meillä muuten kehityskeskusteluissa käydään palkkaneuvottelutkin. Jäisi takuulla saamatta palkankorotus jos siinä kertoo raskaushaaveistaan tai todellisesta raskaudesta.

Ei kannata olla liian sinisilmäinen.

Vierailija
27/28 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tilanteeni oli se, että olin määräaikaisessa virassa ja pomo tarjosi uutta pitkää pätkää. Sanoin, että työ kiinnostaa, mutta olen raskaana rv 11. Pomo kysyi, että aionko jäädä pitkäksi ajaksi hoitovapaalle. SAnoin, että en usko. Niinpä minulle tehtiin 3-vuotinen työsopimus. Pomo (kuuskymppinen mies) oli hyvin iloinen siitä, että kerroin hänelle asiasta. Ja minä palasin heti vanhempainloman jälkeen töihin (mies jäi kotiin vauvan kanssa) ja puolen vuoden kuluttua jäin uudestaan äitiyslomalle. Siitä pomo ei tykännyt...

Ap, sinuna kertoisin. Korosta sitä, että haluat pitää asian salassa siihen asti, että raskaus on pidemmällä.

Vierailija
28/28 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanoisin myös että koska pelkään keskenmenoa, en halua että asia menee yleiseen tietoon. Ei tarvitse sitten kaikille selvitellä, jos niin käy. Esimies tietää silloin poissaolon syyn ja se riittäkööt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi