Pomo oli laittanut minulle kehityskeskustelun rv 11. Joko silloin pitäisi kertoa siunatusta tilasta?
Olin kyllä ajatellut siirtää kertomista myöhempään. Mutta kehityskeskustelu olisi kyllä otollinen tilanne puhua tästäkin asiasta ja tulevista järjestelyistä.
Miten tekisitte?
Kommentit (28)
turha odottaa samaa lojaalisuutta työnantajalta takaisin tässä taloudellisessa tilanteessa. Harkitse siis vielä kerran, jos tilanteesta voi koitua sinulle jotain haittaa niin kertoisin vasta myöhemmin.
Eikös raskaudesta ole pakko kertoa vasta 3 kk ennen äitiysloman aloittamista,joten mitään velvollisuutta sinulla ei ole kertoa.
vasta ensi viikolla. Silloin 20+4. Vähän kyllä jännittää mitä sanovat kunvasta nyt kerron..
Ja kerroin. Musta se oli reilua työnantajaa kohtaan. Tosin mä olin käynyt jo yhdessä ultrassa ja tiesin varmaksi, että vatsassa on vauva.
No mä taas en kertoisi. Toki keskenmenoriski pienenee viikko viikolta, mutta silti. Varsinkaan jos ei vielä olisi ollut sitä ekaa ultraa (en tarkoita alkuraskauden ultraa).
Ei se lojaalius työnantajaa kohtaan mihinkään vähene jos odottelet muutaman viikon. Ja aika surkea manageri on esimiehenä jos ei saa järjestettyä työtehtäviä jos hänellä olisi esimerkiksi 23 viikon sijasta aikaa järjestää niitä vaikka 16 viikkoa.
Kaksi kuukautta ennen äitiysvapaan aloittamista pitää kertoa.
Meillä muuten kehityskeskusteluissa käydään palkkaneuvottelutkin. Jäisi takuulla saamatta palkankorotus jos siinä kertoo raskaushaaveistaan tai todellisesta raskaudesta.
Ei kannata olla liian sinisilmäinen.
Oma tilanteeni oli se, että olin määräaikaisessa virassa ja pomo tarjosi uutta pitkää pätkää. Sanoin, että työ kiinnostaa, mutta olen raskaana rv 11. Pomo kysyi, että aionko jäädä pitkäksi ajaksi hoitovapaalle. SAnoin, että en usko. Niinpä minulle tehtiin 3-vuotinen työsopimus. Pomo (kuuskymppinen mies) oli hyvin iloinen siitä, että kerroin hänelle asiasta. Ja minä palasin heti vanhempainloman jälkeen töihin (mies jäi kotiin vauvan kanssa) ja puolen vuoden kuluttua jäin uudestaan äitiyslomalle. Siitä pomo ei tykännyt...
Ap, sinuna kertoisin. Korosta sitä, että haluat pitää asian salassa siihen asti, että raskaus on pidemmällä.
ja sanoisin myös että koska pelkään keskenmenoa, en halua että asia menee yleiseen tietoon. Ei tarvitse sitten kaikille selvitellä, jos niin käy. Esimies tietää silloin poissaolon syyn ja se riittäkööt.