"Teille tulee poika"!
Alan olla kurkkuani myöten täynnä hehkutusta siitä, kuinka meille tulee poika. Lapsen sukupuoli ei ole tiedossa. Esikoinen on tyttö, ja myös häntä odottaessani sain kuulla tuota samaa jatkuvasti.
Silloin se oli vielä ihan hauskaa, nyt ei enää jaksa naurattaa. Tulee väkisinkin sellainen mielikuva, että näillä sukulaisilla/tutuilla olisi jotain tyttöjä vastaan. Vieläkö on tosiaan olemassa ihmisiä, joiden mielestä pojan saaminen on jotenkin lähtökohtaisesti parempi asia kuin tytön?
Jos täällä on sellaisia ihmisiä paikalla niin voitteko jotenkin perustella tätä, miksi?
Kommentit (30)
jaksanut pahastua tai vetää stressiä siitä, jos joku toivoi MEILLE poikaa. Sehän on heidän asiansa ja puhuvat mitä puhuvat. Itselleni tytöt ovat rakkaita ja jos olisi poikia/poika myös olisivat rakkaita, yhtälailla. Jotenkin tuntuu, että jos siitä niin jaksaa hermostua, mitä toiset kommentoivat, se todellakin on itselle arka asia? Sitä en ymmärrä tai hyväksy, että lasten aikana hehkutetaan sukupuolta suuntaan tai toiseen.
että perhe ei muka ole täydellinen jos ei ole kumpaakin sukupuolta olevia lapsia. Meillä on kaksi tyttöä ja voipi olla että siihen jää ja näistä kahdesta ollaan erittäin onnellisia, meidän onni ei kasva yhtään sen suuremmaksi vaikka poika vielä tulisikin. Eräs sukulainen sanoi mummon hautajaisissa (toinen tyttö oli silloin puoli vuotias) että seuraavaksi sitten poika ja oikein semmonen vittumoinen hymy naamalla. Että otti päähän.
perheessä pitää olla kaksi lasta, tyttö ja poika, ja ainakin lastenkirjojen perusteella yleensä vielä isoveli ja pikkusisko. Kerroinkin täällä joskus, kuinka mun poikaesikoinen ei meinannut edes ymmärtää saaneensa pikkuveljen, kun ei kirjoissa ikinä niin käy.
Kyllä meillekin tyttöä arvuuteltiin maireasti hymyillen, kun tokaa odotin, mut ei ilkeilty. Loppuodotuksen aikana aloin nähdä unta, että huusin kaikille "Uskokaa nyt, se on poika!" ja en siis itse tiennyt.
No, toisella pojalla oli pienenä ihanat kiharat, joita en ihan heti raaskinut leikata, niin silloin ilkeiltiin, että toivotkos vielä sen olevan tyttö. Puhuja oli kolmen tytön isä, ehkä häntä sitten ahdisti sukupuolijakauma, mutta en ymmärrä miksi!
toinen lapsi tulossa, esikoinen on tyttö, niin ihmisten kommentit heti raskausuutisen kuultuuaan olivat yleisesti " nyt sitten se poika tulossa"
Ärsyttävin kaikista oli appiukko, joka muka leikillään kommentoi " kai teillä nyt oli se kirves sängyn alla.." no ei mennyt läpän piikkiin, kun sama ukko oli esikoisen ristiäisissä todennut äidilleni kuinka nykyään tulee vaan tyttöjä ja ennenvanhaan sentään osattiin tehdä poikia..
Vaikka itsekin poikaa toivoin tällä kertaa, olisi ollut pelkästään näitten kommenttejen takia saada se tyttö :) no tämä on nyt kuitenkin varmistunut pojaksi..
on tulossa kolmas, ennestään tyttö ja poika ja anopin on ollut todella vaikea sulattaa tätä raskautta, kun meillähän oli jo täydellinen perhe, tyttö ja poika.. On todella surullista, että joillekin sukupuolella on merkitystä, tärkeintä kuitenkin on, että syntyy lapsi.
perheessä pitää olla kaksi lasta, tyttö ja poika, ja ainakin lastenkirjojen perusteella yleensä vielä isoveli ja pikkusisko. Kerroinkin täällä joskus, kuinka mun poikaesikoinen ei meinannut edes ymmärtää saaneensa pikkuveljen, kun ei kirjoissa ikinä niin käy. Kyllä meillekin tyttöä arvuuteltiin maireasti hymyillen, kun tokaa odotin, mut ei ilkeilty. Loppuodotuksen aikana aloin nähdä unta, että huusin kaikille "Uskokaa nyt, se on poika!" ja en siis itse tiennyt. No, toisella pojalla oli pienenä ihanat kiharat, joita en ihan heti raaskinut leikata, niin silloin ilkeiltiin, että toivotkos vielä sen olevan tyttö. Puhuja oli kolmen tytön isä, ehkä häntä sitten ahdisti sukupuolijakauma, mutta en ymmärrä miksi!
johon miehen mummo tokaisi, "ei sitten tullut sukuun jatkajaa..." Josta tietenkin ärsyynnyin suunnattomasti, mutta nuorena ja naivina en saanut sanaa suustani loukatakseni takaisin. Potut pottuina ajatuksella. Odottaessani toista lasta, toivoin koko sydämestäni että tulokas oli tyttö. Jouduin lapsivesipunktioon ja saimme tietää, että tyttö olisi tulossa. Ja vielä normi kromosomeilla. Pidin pienimuotoset bileet, en voinut olla juhlimatta. Ja olen ihan julkisesti nyt miehen suvun paikalla ollessa sanonut, että onneksi on kaksi tyttöä, kun ei tätä teidän sukua kauheesti jatkaa kannattais. (vaikka kyllähän geenit kulkee niin tytöllä kuin pojallakin, ja nimenkin voi säilyttää, mutta kuitenkin.) Hah.
siis omien mummojeni ikäisillä pojat on suvun tähtiä ja tytöt työjuhtia. Eikä mikään mitä miehet tekee ei laske niitä sen ikäisten naisten(miksei myös miesten) silmissä jalustalta.
Mua pännii se.
Eiks lööpissä ollut taannopäivänä, että kauniit ihmiset saa tyttöjä. (Mää sain enimmäkseen poikia :-)
Mun äidin naapuri, vanhempi venäjältä kotoisin oleva mies on sellanen. Kun synnytin pojan, sanoi että, "hienoa kun poika syntyi, kyllä poika on aina parempi kuin tyttö".
Mä olin ihan ?
No, ei tollasta voi kauheen vakavasti ottaa. Meillä on myös tyttö ja mun mielestä, mikä on siis pääasia, myös tyttö on hieno juttu.
Itse en pahemmin raskausaikana jaksanut ottaa ongelmaa siitä kuka halus mitäkin tai toivotteli. Monihan toivo meille poikaa, koska se tyttö jo oli. Mulle se oli oikeestaan ihan sama kumpi tulee, vaikka näin jälkikäteen on sanottava että ihanaa kun saatiin se poikakin.
Arvatkaapa vain, mitä me saamme kuulla..?
ja se tukkii kommentoijien suut, kun kertoo että toinen tyttö on tulossa. :)