vauvan ruskea napa?
Onko normaalia parikuukautisella vauvalla, on seurattu jonkin aikaa. Yleisvointi hyvä.Ei siis vaikuta tulehtuneelta, pullottaa ja on ruskea:(
Kommentit (8)
Sitä on muutama henkilö jo ihmetellyt, siksi huolestuinkin. Itse kun olin jo tottunut siihen, enkä tajunnut sen olevan outoa:(
on ruskea napa...siis se nahka on ruskeaa eikä oo mitää likaa yms.. mulla itelläki tuli ihan tummanruskee napa synnytyksen jälkeen... en tie mitä se on mut neuvola koht ja kysyn sitte...
vauvallani on kans, siis ne juonteet/rypyt ruskeat ja napa pullottaa. Sinänsä en pelkää, koska napahan voi pullottaa ja itsellä muuttui myös tämän synnytyksen jälkeen navan pohjassa olevat juonteet ruskeiksi. Eikä vauvan napa näytä tulehtuneelta. Lisäksi neuvolassa tarkastaa joka kerralla navan ja huomasi tuon viimeksi eikä ainakaan puhunut mitään. Ajattelin kuitenkin ensi kerralla varmistaa asian, koska olen myös miettinyt samaa, et onko normaalia.
ajattelin sen menevän ohi aikanaan ja viime viikolla laitoin siihen pepanthenia ja putsailin topsyllä. hiukan siitä irtos jotain ja meinasin laitella rasvaa jatkossakin ja putsata. jospa se siitä, en ota ressiä...
Kiitoksia vastauksista:). Kiva kuulla, ettei olla ainoita. Ja mullakin siis ruskea napa synnytyksen jälkeen. Taidan siis vain kysyä neuvolasta, kun sinne kerta ollaan menossa. -AP-
Lähtee ku kylvettää useemmin ja laittaa vaikka rasvaa tai öljyä ja topsilla potsailee hyvin joka kerta kylvyn jälkeen. Pullotuksesta kantsii kysyä neuvolasta.