Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HUHTIKUUN HANIT viikolla 32

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelin alottaa nyt jo uuden pinon, kun toi toinen alko jo täyttymään aika lailla.

Mutta siis tässä nyt vielä se mun viimenen viesti, minkä sihen toiseen pinoon laitin:

Tuon päivällä tulleen tuhrun jälkeen ei ole tullut enään mitään, mutta äsken tuli sellanen ihme öklö olo, vähän samantapanen kun esikoista odottaessa, mutta sellanen erilainen kuitenkin, oksettava.

Mutta nyt esikkoa laittamaan nukkumaan. :)

Jadmiras ja massu rv 3+5

Vierailija
2/52 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://groups.yahoo.com/group/huhtikuunvauvat2010/

sinne kaikki vaan kirjoittelemaan ja tutustumaan toisiinsa ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläinen sai tänään varattua neuvola-ajan =) Vasta 24.päivä sain ajan, tai silloin taitaa 8.viikko olla käsillä, samoihin aikoihin olen edellisistäkin raskauksista eka käynnit käyny.

Mille viikolle olette varanneet mahdollista alkuraskauden ultraa esim yksityisesti?

Kovasti tekisi mieli mennä katsomaan onko siellä mahassa ihan oikeasti joku, mutta kun en tiedä kannattaako...

Oireita ei paljon ole, alun äklö ole on mennyt aika hyvin ohi. Samoin rintojen kipu, suurin väsymyskin katosi testin jälkeen, mutta kyllä olen silti huomattavasti väsyneempi kuin ennen raskautta. Mahan vihlaisut esim nopeasti noustessa on inhottavia, pysäyttävät todella. Muistelen että eka raskaudessa asiaa neuvolasta kyselin ja silloin sanottiin että kohtu on alkanut kasvaa eikä oikein pysy nousun tahdissa niin repäisee. Ei siis kait mitään vakavaa.

Nämä oireet kertoivatkin mulle jo ennen testin tekoa että kyllä tässä taidetaan raskaana olla =) Voi kun vaan viikot menisi edes vähän eteenpäin että tuntisi jotain...

Mulle muuten voi lisätä tuohon listaan synnytyssairaalaksi K-HKS.

Tarrasukkia taas toivottelen kaikille =)))

tiuhtiviuhti80 4+6

Vierailija
4/52 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mietitään, mikä on raskausoiretta, mikä kuviteltua ja mikä jotain ihan muuta. Mulla meni tähän mennessä äklötys yhellä aamupäivällä ohi. Rinnat on kasvanut, mitä en ole kuvitellut, koska mittasin.=D Huimausta on jonkin verran. Ylös noustua tuntuu, että mustenee ja pitää nojailla seiniin tai istua takaisin alas. Itken entistä enemmän, mikä on siis mulla jo PALJON. =D Tänään itketty: tv-sarjaa Todistettavasti syyllinen, KOMEDIAA Morsianten sota ja iltapalaa syödessä muuten vain. Älytöntä.=D

Mies on älyttömän ihana. On jo alkanut huolehtia voinnista ja massulle puhelee. Loogista on kuutti on vasta jotain 0.2 cm pitkä möykky.=) Mutta kyllähän se hyvältä tuntuu ja varmuutta tuo.

Neuvolaan soitan viikon päästä ja varailen ekaa aikaa. En ole miettinyt mitään varhaisultria. Oletteko aiemmissa käyneet jossain yksityisillä tms.? Mulla kun tää on eka, niin ei kokemusta...

-Orkidea, 4+5-

Vierailija
5/52 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orkidea: Mulla kanssa vähän sama, että koitan tässä miettiä, mikä on kuviteltua oiretta ja mikä oikeaa.

Nännit tuntuvat normaalia aremmilta, mutta muuten rinnat ovat ihan normaalit, menkkajomotusta, oksettaa, ylösnoustessa vihlasee mahaa ja alkaa huimaamaan, lisääntynyt valkovuoto. Emmä tiiä, jotenkin vaan sellanen olo, että kuvittelen vaan kaiken.

Tää on niin erilaista ku esikoista odottaessa, sillon mulla tuli heti ekana rinnat ihan älyttömän ariksi.

Niin ja tuosta varhaisultrasta, en käyny ekaa odottaessa, enkä koe tarpeelliseksi nyttenkään. Tai no meillä on neuvolassa ne laitteet, sellanen miljoona vuotta vanha kone, mutta kyllä sillä jotain näkyy jos on näkyäkseen. :)

Vieläkään ei oo näkyny sen eilisen tuhrun jälkeen mitään muuta, eli menkat ne ei ainakaan ole. Toivonpa nyt vaan hirmusti, että pysyy pikkunen matkassa loppuun saakka. Ja samaa toivon myös kaikille teille muillekin. :)

Nyt aamupalaa meen laittaa esikol. Muksaa päivää kaikille.

Jadmiras ja massunen rv 3+6

Vierailija
6/52 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas kaikille!!

Täällä menee hyvin, lukuunottamatta sitä, että joudun käymään kahden tunnin välein vessassa YÖLLÄ.. Meinaa vähän aamuisin väsyttää. HAUKOTUS. Ja tätä mun mahaa ei voi oikein peitellä.. Jumpassa nauroin, että 3 viikkoa sitten oli sileä vatsa ja nyt kunnon pömppö.. kaverikin nauroi, ettei olis uskonut, että se on NOIN turvoksissa. Liikutteko/jumppaatteko muut paljon? Mä oon käynyt nyt 6 kk melko ahkeraan, eikä tekis mieli lopettaa, koska mulla on tullut molemmilta aikaisemmilta raskauskerroilta + 26 kiloa.. Huh huh.. Ei nappais ottaa taas NOIN paljoa. Muuten olen hoikka, 54 kg ja nyt päässyt taas omiin mittoihin. =)

Joo, niistä repäisykivuista, ne on ihan normaaleita, kohdunkannakkeet venyy kun kohtu kasvaa. Hyvä merkki siis!! =)

Ja varhaisultrasta, mä oon menossa viikolla 7+3 sinne yksityiselle. Tietääkö kukaan mitä se about maksaa? Mulle sanottiin sieltä, että viikot 7-8 olis hyvät varhaisultralle, koska silloin siellä pitäis näkyäkin jotain ja sykekin. Jos viikot menevätkin taaksepäin niin silti pitäis jotain näkyä. Oon muistaakseni lukenut, että ruskuaispussin voi havaita ultralla korkeintaan viikolla 6.. Joten jos olisikin vasta viikko 5 niin turha käynti olis.

Hyvät voinnit kaikille ja tarrasukkkia!!

Aurinko 5+3

Vierailija
7/52 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jadmiras: Hyvä, kun avasit uuden pinon:) Alkoi edellisessä jo juttua olla..

Pampa: Täällä siis kunta tarjoaa ainoastaan sen varhaisultran. Viimeksi käytiin sitten yksityisellä vkolla 22 4D-ultrassa. Se oli kyllä tosi kiva kokemus! Melko tyyrishän se oli, mutta pistää sitä rahaa hölmönpäänkin.. Ajattelin, että käydään nyt ainakin siinä rakenneultrassa. Tavallisessa tai 4d, täytyy miettiä.

Viime yönä kävin neljä kertaa vessassa. Ja muutenkin nukuin tosi huonosti. Oli levottomat jalat, kuuma ja vaikka mitä..Nyt väsyttää!

Joku muuten kyseli äitiysvaatteista. Myös minä olen kuvastoista niitä jo katsellut, ja huuto.netistä:) Omat on vielä kaverilla lainassa. Toivon mukaan niitä nyt ei ihan heti käyttöön tarttekaan ottaa:D Vaikka kyllä täälläkin tuo maha turvoksissa on..

Pikkuvilkku 6+3

Vierailija
8/52 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jadmiras, Jahas sitä oltiin aattu jo uusi pino.. Minä tuolla vanhassa vielä kirjottelin, no kopioin sen tänne.. No nyt on sun hieno tekele siinä sitten, ei ois mulla ollu kyllä aikaa/energiaa tommosiin muokkaamisiin ;D... Milloin meinasit tehdä testin? Viikonloppuna vai, ainakin viimeistään eikö niin :D Peukkuja ja onnea!

Pampa, vieläkö sun noin tuhruttaa - voi ei! Ihan kauheeta olla epätietoisuudessa, ei ihme että tunteet heittelevät laidasta laitaan ja ihan rauhassa saat purkaat meille tunteita - jaksat sitten odottaa ultraan! Voimia :) Mulla on muuten samana päivänä ultra.. Viikkoja silloin on jo 7+4 niin saa sitten varmuudella tietää onko pikkunen elossa vai ei, vaikka olisikin ollut myöhäinen ovulaatio..

Wilukissa, joo aina maha kasvaa enempi, mitä useammin on ollut raskaana.. Kohtu venyy herkemmin :).. Mulla oli kanssa esikoisen kanssa aika pieni maha, mulle on gynet sanonut että mun kohtu on vähän taaempana niin siitä johtui..

VadelmaMama, tervetuloa mukaan ja onnea paljon! Joo minäkin yritän olla lihoamatta ja heti aloitin kattoo vähän mitä syön.. No muutenkin kyllä aina yritän kattoo, oon tällänen ikuinen laihduttaja ;D.. Esikoisen kanssa lihosin 16kg ja oli tosi raskasta kun paino nousi yli 70kg:n - ihmettelin onko meidän sängystä hajonnut jouset kun oli niin kuopalla, kunnes tajusin että sehän johtui mun painosta :D.. Mammavaatteista, mulla kävi silleen että olin kirpparilla myymässä vähän ennen kuin plussasin ja siellä mun viereisellä myyjällä oli myynnissä juuri mun kokoa olevat äitiyshousut.. Noh taikauskoisena ajattelin, että tää on enne ja ostin housut ;D Noh raskaanahan sitten olin :D! Muuten en varmaan paljoa osta, mulla on niin paljon leggingssejä ja mekkoja - niillä pärjää aika hyvin, oletan..

Todella paljon onnea ja tervetuloa myös muille uusille! On se kesä tehnyt tehtävänsä ja meidän huhtipino senkun kasvaa ;D ;D

Omaa napaa vielä hetken, pahaa oloa vähän aamuisin ja nyt tänään kovin pyörytti töistä tullessa.. En ollut syönyt kunnolla niin siitä varmaan johtui.. Tunteet ailahtelee ja yritän tunnistella mikä olo mulla on tästä raskaudesta.. Viimeksi (kun tuli sitten km) mulla oli koko ajan sellainen olo, että kaikki ei ole hyvin - vaikka miten yritin kääntää sen hyväksi asiaksi, esim. että on kaksoset kyydissä tai jotain.. Nyt en oikein ota selvää tästä fiiliksestä!? Ainii ja tosi outo juttu on käynyt, oon laihtunut 2 kiloa :O minä ikilaihduttaja jolle on puol kiloakin teetättänyt lähes syömättömyyttä ;D outoa, mutta jotenkin vois kuvitella että ohimenevää.. Nautin niin kauan kun voin :D

Ihania vointeja kaikille täältäkin!!

fantasy rv5+5

9/52 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin epähuomiossa vanhaan pinoon, kopsasin sen suoraan tähän...

Vieläkö mahtuu mukaan? Olen nyt pari päivää käynyt lukemassa teidän juttuja...

Tein ylläriplussan eilen aamulla. Olin lähdössä hammaslääkäriin ja ajattelin testata sen negan, että voi sit siellä huoletta olla... No, kas kummaa, plussahan siihen tikkuun piirtyi... Toki ollaan oltu ihan tarkoituksella ilman ehkäisyä kesäkuusta, mut olin uskotellut tosi vahvasti itselleni, etten tuu raskaaksi ihan heti... Esikoisesta tärppäs toka kierrosta ja kuopuksesta (tulevasta keskimmäisestä siis, jos kaikki hyvin menee) viidennestä, joten uskoin tähän menevän vielä paaaljon kauemmin.

Aika sokissa oltiin aluksi, vaikka yllätys iloinen olikin. Vähän sekavia tunteita siis!

Oireina tissit kipeet ja finnejä pukkaa, yöh. Nyt olisi rv 4+2 ja LA 12.4.2010, jos tosiaan sinne asti päästään! Toivotaan!

Katselen nyt kuitenkin ihan rauhassa, miksi tää homma kehkeytyy. Menkkajomotusta ollut eilisestä... No, jos menkat (eli km) ei ala, niin testaan uudestaan ehkä lauantaina. On tää kyllä aika jännää...

Nyt tälläinen pikaviesti, toisella kertaa lisää. Lähden käymään poikien kaa mummolassa.

Voikaa hyvin! Ja toivotaan, että kaikki menee kaikilla hienosti! :)

Velmutar

Vierailija
10/52 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

velmutar, tervetuloa tänne joukkoon

.on varmasti ollu yllätys jos itse ajattelee että menee pitempään..mutta eipähän tule sitä tekemisen tuskaa..

tiuhtiviuhti80: mulla oli myös aika varma olo oireista ennen testintekoa, rinnat oli älyttömän kipeät ja oksetti ja piti lämpöä iltaisin niin kuin ensimmäisen kanssa.

orkidea: täällä myös itku on nyt herkässä ;)) ihan kamalaa kun itkettää välillä vaikka ei tod. ole mitään syytä..meil on muuten samat päivät 4+5

:))

mites jadmiras? onko tuhruttelu pysyny pois?? tarrasukkia sinne kovasti!

pampalle myös, toivottavasti tuhru loppuu pian ja kaikki olis kunnossa!!

miten outii jakselee?

joo, eli omaan napaan välillä paineen tunnetta ja vihlaisuja mutta olo on ollu paljon parempi kuin viime viikon. ainakin hetkellisesti.

mull on kolmen viikon päästä ultra viikkojen selvittämiseksi kun kierto vaihteli paljon keväällä. joten sitä tässä ekaks odotellaan että saa varmuuden onko kaikki ok.

kaikille paljon onnea odotukseen!!

sellasta ajattelin kysyä että meinasitteko tai syöttekö jo jotain vitamiineja tms.??

4+5 ja sairaala tays

Vierailija
11/52 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

en ole vielä aloittanut vitamiineja, mutta tarkoitus olisi. Ajattelin ihan ostaa taas sellaista ylihinnoiteltua raskaana oleville tarkoitettua :-)

Väsymys on ihan hirveä, en jaksanut lähteä esikoisen kanssa edes Särkkään tänään, vaan lähetin miehen. No hyvin niillä siellä menee, kuitenkin kiertävät kaikki hurjimmat laitteet mihin nyt viisivuotias voi päästä.

t

sinisini, rv 4+4 (jos uskon vau.fin laskuria)

12/52 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos alisa :)

Joo, mä syön sitä multitabsin raskausvitamiinia. Saa kätevästi deet ja kalsiumit ja foolihapot ja jotain muutakin hyvää :)

Niin, mun sairaala ois MKS eli Mikkelin keskussairaala. Asutaan n. tunnin ajomatkan päässä Mikkelistä (Etelä-Savo voi olla mun asuinpaikkana tuossa listassa) ja tuo (toistaiseksi) nuorimmainen synnähti sen verran nopsaan, että kyllä ajan mittaan alkaa jännittään, miten nopeesti tää tulis... Muutenkin ed. synnytyksestä vajaan 2 vuoden takaa jäi vähän traumoja... En tiedä, ehkä jopa pelkopolikeskustelun perään voisi kysellä, jos tässä tosiaan synnyttämään päästään.

Mutta nyt lapsille iltapalan laittoon! Tuli mieleen kommenttejakin teidän viesteistä, mutta en nyt tietenkään niitä tähän hätään muista eikä kaikki nimetkään ole ihan hallussa, vielä. :)

Vierailija
13/52 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsyttää ja surettaa..

ehdin jo vähän iloita kun kaikenlaista oiretta ollut.. kävin kuitenkin tänään varmuuden vuoksi uudelleen verikokeessa mittauttamassa istukkahormonit.. Lääkäri kertoi, että arvo kyllä nousi, mutta hitaasti..ja oli jotenkin alhainen siihen verrattuna mitä pitäisi olla. Epäilee kohdunulkoista.. olen nyt lueskellut juttuja siitä netistä.. mutta.. en tiedä.. alavatsakipua on, mutta se on enemmänkin paineen tunnetta..eikä ole toispuoleista juurikaan.. maanantaina menen uudestaan verikokeeseen ja keskiviikkona gynelle, jossa katsotaan miten edetään..

en tiedä mitä pitäisi ajatella..

outii

Vierailija
14/52 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...odotteluun. Vaikea varmaan odottaa tämmöisen asian kanssa!

Kannattaa naiset syödä kait ainakin sitä foolihappoa. Itse syön multitabsin a-vitamiinitöntä. Meinasin kyllä vaihtaa vielä siihen ylihinnoiteltuun mammoille tark. monivitamiiniin.

kisu

Vierailija
15/52 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kaikille.

Jaksamisia Outiille....

Itse olen syönyt jo kierron puolestä välistä niitä multitabsin (todelllakin ylihinnoiteltuja) vitaamineja..aluksi vaan 1tab päivässä ja sit kun plussasin oon ottanut 2tablettia. Jotenkin vaikka kuinka söisi terveellisesti herää epäillys että ei varmaan saa kaikkia tarvittavia vitamiineja yms normaalista syömisestä...en tiedä onko turhaa mutta ainakin se tuntuu hyvältä että varmasti sitten saa kaiken tarvittavan ;)

Yöt on ollu täällä kanssa aika levottonta ja vessassa ramppaamista..huoh..ja oon kuulemma ruvennut puhumaan unissani :)

Omaa napaa vielä vähän, että yökötys olo itselle ei tule heti aamusta. Saan syötyä aamupalan, mutta sitten kun tuun tänne töihin ja meen kahvihuoneeseen --> yöks mikä olo siitä kahvin lemusta ja pelkästä alautuksestakin jo tulee..Ennen join hyvällä maulla aamukahvit mutta eipä onnaa enään..

Mitens teillä puoliskot on tähän uuteen ja ihanaan asiaan suhtautunut?

-myy-

Vierailija
16/52 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ilmoittaudun varovasti mukaan odottamaan huhtikuun vauvaa!

Olen työssäkäyvä viiden lapsen äiti Pohjois-Pohjanmaalta, l.a. vauvan laskurin mukaan 12.4. ja synnytyssairaala OYS.

Taustalla useita keskenmenoja, joten en kovin uskalla vielä iloita.

Lievä kuvotus alkoi jo n.kp.20 ja testi oli plussaa kp.24. Mulla myös sitä hengästymistä ja väsymystä.. Täytyy vain toivoa että oireet jatkuu, sillä keskenmenot oon aina aavistanu oireiden loppumisesta.

Tsemppiä kaikille joilla alku vielä epävarmaa ja onnea kaikille plussanneille!

Outii - hitaasti nouseva HCG voi kyllä olla tavallinenkin raskaus jos kovin alussa mutta myös tuulimuna aiheuttaa moista. Toivotaan parasta!

Vierailija
17/52 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, harvoin olen näin maassa..tai surullinen. Vaikka minulla on peruspositiivinen luonne, niin nyt pelottaa töihinkin mennä kun en tiedä kuinka saan hymyn puserrettua asiakkaille. Kävin äsken hakemassa labratulokseni, kun unohdin ne kysyä eilen lääkäriltä. hCG maanantaina 114 ja keskiviikkona 239. Olen tässä googletellut kaikenlaisia listoja ja muita ja jotenkin olo on vähän parempi. Ei noi nyt niiiiiin huolestuttavat lukemat ole. Ja on kuitenkin tuplaantunut niin kun pitäiskin 48-72 tunnissa.. Nyt vaan kaikki peukut ja varpaat pystyyn, että maanantain lukemat on pompanneet pilviin.

vitamiineista: olen syönyt foolihappoa siitä lähtien kun yritys alkoi..

outii

Vierailija
18/52 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä uusi odottaja ilmoittautuu mukaan porukkaan. La 8.4.2010 ja jorvissa olisi tarkoitus synnyttää. Perheeseen kuuluu miehen lisäksi 4v tyttö ja pian 2v pika. Raskaus yllätti, mutta positiivisesti kuitenkin:) Alussa kuitenkin vasta, joten kaikki on mahdollista.

Vierailija
19/52 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta,

Pakko oli tulla tänne avautumaan ja hieman myös vaihteeksi panikoimaan. Eilen alkoi vasemmalle puolelle alavatsaan koskea. Kipu ei ole kovaa, sellaista jomotusta paremminkin. Yön nukuin ihan ok, ei siis niin kovaa sattunut. Aamulla, kun heräsin, sama tunne jatkui. Pisto/ jomotus tuntuu koko ajan samassa kohdassa. Välillä sitä ei huomaa, mutta kun vähän kuulostelee, niin siellä se on edelleen. Huolestuttaa jo kaiken maailman kohdunulkoiset ja km:t...

Onko vastaavia tuntemuksia aiemmista raskauksista?

Muuten olo on ollut ok, enkä pidä sitäkään hyvänä merkkinä. Tosin edelleen huimailee ajottain ja rinnat tuntuu turvonneen entisestään...On tämä niin epävarmaa, että voisin vaikka vähän itkeä "pitkästä aikaa"...=/

20/52 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outii: Toivotaan parasta! Onhan tuo arvo kummiskin noussut ihan hyvin (tosin multa ei niitä koskaan ole mittailtu, joten en nyt mikään ekspertti ole :) ).

Orkidea: Mä muistan ainakin ed. raskaudesta, että joskus ennen rv 5, mahaan (kohtuun) koski yhteen kohtaan ja vieläpä melkoisen voimakkaasti. En silloin vielä tiennyt olevani raskaana; tosin aloin epäillä sitten. Voisin kuvitella vauvan alun siellä pistävän kasvualustaa koville. Esikoista odottaessa oli mun mielestä ties sun mitä jomotuksia ja vihlontoja heti alusta.

Ja siitä päästäänkiin omaan napaan... Eli olen niin oireeton ettei tosikaan! Aika vahvasti alan epäillä, ettei siellä kaikki ole kunnossa... No, ainut oire puuttuvat menkat (nyt kp 33 tai rv 4+4).. Hain äsken apteekista uuden testin ja viikonloppuna kai testaan jossain välissä. Tissitkään ei ole samalla lailla kipeet kuin su-ma... Kai... No, eipä tässä muu auta kuin odottaa ja toivoa parasta. Satunnaisia vihlaisuja kohdun sivuilla (kannattimissa kenties) ja välistä menkkajomotusta alaselässä -ja masussa...

Voikaa hyvin (vai pitäisikö tässä kunnon raskausoireita odotellessa toivotella kuitenkin sopivaa huonovointisuutta ;) )

velmutar