Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä maksatte lasten hoitopaikoista?

Vierailija
04.08.2009 |

Mua kiinnostaisi tietää, minkälaisia hoitomaksuja teidän lapsilla on. Etenkin yksityisellä hoidossa olevat, mutta myös kunnallisella puolella olevat.

Mun lapsi menee ystävälleni hoitoon, ja joku hoitomaksu täytyisi saada sovittua. Ystäväni ei halua sanoa mitään summaa (hänelläkään ei ole pitkältä ajalta mitään kokemusta hoitomaksuista), joten mun nyt pitäisi joku summa keksiä... Työni on epäsäännöllistä, päiviä on ihan eripituisia, joten olisiko tuntiveloitus helpompi kuin päiväveloitus? Kiinteä kk-summa ei ole hyvä koska hoitopäivienkin lukumäärä vaihtelee.

Kiitos jos autatte vähän!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit ettei kiinteää kuukausipalkkaa, koska työsi on epäsäännöllistä.

No mitä hoitaja tekee niinä päivinä kun lapsesi ei ole hoidossa, mistä hän saa niinä päivinä rahaa esim. elääkseen? Pääseekö hoitaja johonkin muuhun työhön aina kun Sinä et tarvitse lapsellesi hoitajaa. Varaatko hoitajan joka voisi muualla tienata enemmän tai onko tässä kyse ylimääräisestä pikku rahasta, hoitaja on joko kotihoidontuella, äitiyslomalla, opiskelee jne.

Kerron kuinka meillä; minulla on kaikki koulujen loma-ajat vapaata, saan palkkaa syyslomalta jne.

Lapseni hoitaja oli ihmeissään, kun halusin maksaa niiltä päiviltä jolloin en vienyt hoitoon ollessani lomalla, sillä hän koki ettei tehnyt työtä. Kerroin että mitä minä sitten teen, jos hän hoitajana joutuu lähtemään muualle työhön saadakseen palkan, hän olisi voinut jossain vaiheessa joutua lopettamaan perhepäivähoitajana epäsäännöllisen palkan vuoksi. Sitä en halunut, joten halusin hänen tietävän kuukausittaisen palkkansa ja pysyvän siinä kotona lastani varten.

Siihen aikaan ei ollut saatavana esim. yksityisen hoidon tukea kuten näinä aikoina, jolloin hoitaja saa kohtuupalkan vanhempien maksun ollessa kunnallisen luokkaa. Sanoin lapseni hoitajalle, että jos on vaikea ottaa palkkaa "tyhjistä päivistä" sovitaan että vähennetään lapseni ruokameno, niin ollaan tasoissa. Minulle oli tärkeätä pitää pysyvä hoitopaikka.

Voit varmaan laittaa lapsesi hoitoon niin, että lapsi olisi ns. kokoaikainen, vaikka käytännössä ei ole, onhan subjektiivinen päivähoito-oikeus.

Hoitajasi voi hakea silloin mm. yksityisen hoidon tukea, Kelan sivuilta saa tietoa. Voittehan maksua lopullisesta pudottaa hieman epäsäännöllisen tarpeesi vuoksi, mutta hoitaja saisi kuitenkin sen yksityisen tuen ja mitä niitä nykyisin saa, jos hoitaja ei muuten tienaa ja on kuitenkin siinä valmiina vastaan ottamaan lapsesi.

Yksityinen pph saa reilut 500€/kk lapsi, joka koostuu mm. yksityisen hoidon tuesta ja vanhemman maksamasta hoitomaksusta. Kannattaa käydä lukaisemassa - Yksityiset perhepäivähoitajat, Googlesta, jossa on mm. suositushinta sekä kaikki tärkeä tieto tuista hoitajalle, perheelle jne. On hyvä paikka saada tietoa.

Vierailija
22/24 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksamme kanssa sen maksimin 233e/kk helsingissä. Tällä summalla et todellakaan voi viedä kaverille hoitoon, tämähän ei ole todellinen hinta mitä päivähoito kunnalle maksaa. Kai aiot hakea kelalta yksityisen hoidon tukea? annant sen hoitajalle sekä maksat lisäksi vähintään sen 233e. En minä ainakaan hyväntekeväisyyttäni alkais lapsia hoitamaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa itse laskea?

Vierailija
24/24 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

30e/pvä. 2 lasta on hoidossa. Tämä siis pimeänä..

Kohta alkaa kelan tuet juoksemaan, jolloin maksettavaa jää 400e/kk. Hoitomaksut ovat 1,5-vuotiaasta 610e/kk ja 3-vuotiaasta 540ekk. Kelalta ja kunnalta tulee tukia niin, että itselle maksettavaa jää se 400e/kk.

Ap:n tapauksessa 15-25e/pvä olisi minusta kohtuullinen..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän