Onko muita 7v jotka ei osaa ajaa pyörällä?
Meidän poika ei suostu edes yrittämään :(
Pikkuveli vetelee täysillä,mutta 7v ei suostu edes harjoittelemaan.
Ei ole kaatunut, eikä tiettävästi pitäis olla mitään traumaa, en vaan ymmärrä miksi ei.
Pelkään että koulussa joutuu naurunalaiseksi kun ei osaa ajaa :(
Kommentit (16)
Ei kertakaikkiaan halua yrittää, kun ensimmäisestä polkaisusta ei onnistu.
Sillä alkuun ja sitten kokeilemaan pyörää taas.
Hirveän itsekriittinen perfektionisti. Pikkusisko 4 v sen sijaan lähtee oitis kokeilemaan kaikkea ja on aina äärettömän tyytyväinen aikaasaannoksiinsa - jotka eivät ole lähelläkään isomman tasoa, mutta kun isompi ei tajua lahjojaan ollenkaan!
Ajoi pari vuotta sitten muutaman kerran apupyörillä, mutta nyt kun pikkuveli 5v ajaa jo ilman, niin ei halua apupyöriä laitettavan, eikä kyllä suostu ilmankaan harjoittelemaan.
Kiipeilee ja tasapainoilee muuten hyvin ja potkulaudalle potkuttelee, muttei pyöräile..
ap
Viimeistään opettaa ajamaan 3-v apupyörillä ja 5-v ilman.
Antakaa palkinto kokeilemisesta, tai yrittämisestä. Kyllä se onnistuu kun saatte kerran yrittämään. Meillä on pojat oppineet tosi aikasin mutta kaikki eivät ole seppiä syntyessään.
Tsemppiä!
Eli poika täyttää syksyllä 7v. Ajaa apupyörillä "pyydettäessä", mutta ei osoita asiaa kohtaan itse mitään kiinnostusta. Ja suuttuu, kun ei onnistu. Pelkään myös, että koulussa aletaan asiasta kiusaamaan =(
Olen 37v. enkä osaa ajaa pyörällä. En ole kyllä koskaan kokeillutkaan ja tuskin kokeilenkaan. Mikä pakko neuroosi kaikilla on opettaa ajaan tenavat pyörällä? Ei kaikkien tarvi kaikesta tykätä.
että pöyräily on mielestäni samanlainen perustaito kuin ainakin auttava uimataito. Sääli, jos lapselta jää se oppimatta. Itselläni elämä olisi aikamoisen paljon hankalampaa, jos en pystyisi kulkemaan fillarilla työmatkoja yms.
Hirveän itsekriittinen perfektionisti. Pikkusisko 4 v sen sijaan lähtee oitis kokeilemaan kaikkea ja on aina äärettömän tyytyväinen aikaasaannoksiinsa - jotka eivät ole lähelläkään isomman tasoa, mutta kun isompi ei tajua lahjojaan ollenkaan!
Meillä _juuri samoin_
Mikä helpotus lukea että muillakin sama tilanne! Olen jopa antanut koulun aloittavalle tytölle "aikarahjan" että ennen koulun alkamista pyörällä pitää alkaa edes harjoittelemaan. Oonkohan liian ankara?
EI MITÄÄN KIIRETTÄ JOS TUNTUU SILLE ETTEI OLE ITSE VIELÄ VALMIS YRITTÄMÄÄN KYLLÄ SE SIELTÄ TULEE SITÄKIN NOPEAMMIN KUN ON HALU. MEIDÄN POITSU MENEE TOKALLE, EIKÄ SEN IKÄISET VIELÄ AINAKAAN TÄÄLLÄ PÄÄKAUPUNKISEUDULLA SAA MENNÄ PYÖRÄLLÄ KOULUUN. POIKA ON ITSE AINAKIN INNOSTUNUT AJAMAAN APPAREILLA JA VARMASTI OPPII ENSI KEVÄÄNÄ VIIMEISTÄÄN.
Täytti jo maaliskuussa 7v. Motorisesti ihan taitava lapsi, kiipeilee, hyvä tasapaino yms. Puistossa leikkii monipuolisesti. Liikumme paljon luonnossa. Mutta pyörä on kammotus, ei suostu sitten millään harjoittelemaan, ei vaikka lahjoisi, kiristäisi, uhkailisi.
huoh.
olen kyllä kokeillut myös tuota uhkailu-kiristys-lahjonta hommaa,mutta ei.
Ehkä joskus tulee vielä se päivä että poika itse ehdottaa pyöräilyä, tai sitten ei.
ap
En lähde mihinkään kiristys, uhkailu tai lahjontaan mukaan.
Opeteltu ollaan mutta ei onnistu. Muuten on todella motorisesti hyvin toimiva lapsi. Apupyörilläkään ei halunnut ajaa kuin pikku matkan. Nyt kesän alussa otettiin ne apupyörät pois ja hArjoiteltu ollaan mutta poikaa ei kiinnosta yhtään.
En rupea pakottamaan, eiköhän ensi keväänä sitten saa uutta pontta. Ekalle menee ja ei sinne vielä pyöriä mukaan tarvita.
Poika on lahjakas muilla aloilla, lukee, kirjoittaa ja laskee vaikeitakin laskuja, oppi ne taidot itsestään isosisaruksia seuraamalla, kun he tekivät läksyjä.
Turha ottaa paineita pyöräilystä, esim luistelemaankin oppi itse omasta halustaan viime talvena, vaikka sekin aluksi oli ei kiinnosta, eikä osaa-juttu pojalle.
Uskon , että oppii pyöräilemään kunhan aika on oikea.
Meillä on 5,5-vuotias, joka ajaa todella surkeasti apupyörien avulla. Vähän on kieltämättä hirvittänyt, oppiiko edes kouluikään mennessä, kun ei halua edes harjoitella. :(