Vapaa suhde?
Kommentit (7)
Ei ole kylläkään kokemusta. Mutta olen asiaa ajatellut (itsestä houkuttava ajatus että sovittaisiin jostain "kiintiöstä" esim että pari kertaa vuodessa saisi käydä hakemassa vaihtelua). Olen päättäny olla ehdottamatta miehelle koska luulen että lopulta toiselle tulisis kuitenkin tunteet mukaan eikä kyse olisikaan enää pelkästä vapaasta seksistä vaan jommalla kummalla alkaisi suhde vakituiseksi muuttuvan panon kanssa ja koko parisuhde olisi vaarassa. Tai sitten toinen olisi kuitenkin mustasukkainen.
Ja vahinkolapset muiden kanssa olisi kyllä liikaa meidän sietokyvylle. Esim itse en voisi tappaa omaa lastani vain sen takia ettei mies halua kasvattaa toisten tekosia. Meillä tällainen tilanne johtaisi varmasti eroon.
Jos tämä liitto hankaloituu entisestään, voisi tuollaista kokeilla ns. viimeisenä keinona pelastaa suhde. Siis josko piristäisi yhteistä seksielämää tai ainakin poistaisi tämän pirun puutteen joka tekee minusta kärttyisän niin miestä kuin lapsia kohtaan.
n2x
En tiedä miten tämä jatkuu tai voiko jatkua.
Ei ole mitään sovittuja kiintiöitä, vain eräänlainen salassapitovelvollisuus vakituista kumppania kunnioittaen, mutta tunteet astuneet peliin kyllä pidemmissä vakkarisuhteissakin. Tuntuu tällä hetkellä niin, että annan lopulta kaikille pakit ja nykyisestä tulee ex ja etsin uuden tyydyttävän parisuhteen toisaalta.
nainen
Meillä on nyt ollut avoin suhde jotakuinkin 7 vuotta. Yhdessä ollaan oltu yl 10 vuotta.
Meillä on muutama perussääntö.
1. Ei pylsitä kummankaan kavereita.
2. Ei saa muodostaa suhteita (Mieluiten puhtaita yhden illan juttuja, tosin lähinnä vaimon ehdotuksesta sääntöön lisättiin että saman kanssa saa touhuta muutaman kerran).
3. Toiselle pitää kertoa kun on käynyt vieraissa.
4. KORTSUA ON KÄYTETTÄVÄ.
Sillon kun homma alko niin molemmat kävi muutamia kertoja vuodessa vieraissa. Sitten tuli pitkä tauko ettei kumpikaan käynyt mutta sovittiin kuitenkin että homma saa jatkua.
Viimeisen vuoden aikana minä olen käynyt pari kertaa vieraissa ja vaimo kerran.
Kummallakaan ei ole mustasukkaisuus ongelmia ja homma tuo mukavaa vaihtelua meidän suhteeseen.
Tämä tietysti toimii näin vain ja ainoastaan meidän suhteessa. Kaikkien parien on etsittävä ja kokeiltava se oma juttu. Eikä avointa suhdetta voi missään nimessä kaikille suositella.
unohtui äskeisestä:
5. Molemmilla on oikeus sanoa, koska homma loppuu ja se sitten loppuu just siihen ja heti, vaikka olisi juuri laukeemassa.
Miten teillä kävisi jos vaimosi tulisi raskaaksi toiselle miehelle / joku nainesi ilmoittaisi odottavansa lasta sinulle?
Jos abortti on teille ok, ei vaimosi raskautuminen varmaan vaikuta teidän suhteeseenne, mutta entä jos joku tulisikin raskaaksi sinulle? Et voi käskeä häntä aborttiin.
Jankkaan asiaa, mutta minulle tämä on suurin ongelma. En tappaisi lastani olisi isä kuka tahansa. Miehet jotka ovat valmiit vapaaseen suhteeseen, oletteko todella valmiit myös kasvattamaan vaimon vahingot tasapuolisina perheenjäseninä?
n2x
Miten teillä kävisi jos vaimosi tulisi raskaaksi toiselle miehelle / joku nainesi ilmoittaisi odottavansa lasta sinulle?
Jos abortti on teille ok, ei vaimosi raskautuminen varmaan vaikuta teidän suhteeseenne, mutta entä jos joku tulisikin raskaaksi sinulle? Et voi käskeä häntä aborttiin.
Jankkaan asiaa, mutta minulle tämä on suurin ongelma. En tappaisi lastani olisi isä kuka tahansa. Miehet jotka ovat valmiit vapaaseen suhteeseen, oletteko todella valmiit myös kasvattamaan vaimon vahingot tasapuolisina perheenjäseninä?
n2x
En siis tarkoita moralisoida etc vaan ihan oikeasti haluaisin tietää miten tilanne oikeasti mahtaisi mennä. Päättyisikö liitto jos vaimo ei olisi valmis aborttiin eikä myöskään haluaisi lapsensa kasvavan kylmän isän (siis mies ei suhtautuisi kuin omaan lapsen) kanssa?
Ja jos vaimo mahdollisesta vapaan suhteen aloittamisesta keskusteltaessa kysyisi tällaista, vastaisitteko täysin rehellisesti vai "kyllä, kyllä, kulta"-tyylillä?
Ei voi toimia. Ei mulla ainakaan.