Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluavatko peruskoulun opettajat tehdä yhteistyötä vanhempien kanssa?

Vierailija
03.08.2009 |

...Vai onko yhteistyö vanhempien kanssa rasitus koululle?

Kysyy Äiti

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos taustalla on jokin muu syy, esim. sairaus, siitähän kannattaa viestittää tottakai opettajalle jo ennen koulun alkua.

Vierailija
22/26 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin opettajallekin tulisi esille, että jostain vakavammasta voi olla kyse. Ja esim. koulun terveydenhuollon kautta voidaan ohjata jatkotutkimuksiin, jos niissä ei jo valmiiksi olla.

Ei koululta anneta muuta kuin suosituksia. On vain harmittavan paljon vanhempia, jotka eivät ymmärrä edes näiden perussuositusten perään (aamuneljään tietokonepelejä pelaava lapsukainen ei ole ollenkaan poikkeus).

on väsynyt tunnilla, minulle voi kertoa että lapsi on ollut väsynyt, osaan kyllä itsekin miettiä mistä mahtais johtua ja mitä tehdä. Sen sijaan opella ei ole edellytyksiä arvioida johtuuko väsymys unen puutteesta vai jostain muusta syystä, hän kun ei tiedä lapsen olosuhteita niin tarkasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on ollut väsynyt ja kertonut vaikkapa väsymyksen syyksi, että on katsonut leffoja pitkälle yöhön. Tietysti todellisuudessa voi olla, että lapsi on valvonut, kun isä ja äiti on riidelleet tai muuta ikävää :(

Jos homma ei korjaannu, pakkohan asiaa on pohtia, sen voi tehdä terkkari vanhempien kanssa tai sitten ope, jos kysymys ei ole terveydellisestä asiasta niin kuin nukkuminen vaan vaikkapa siitä, että läksyt on toistuvasti tekemättä.

Mutta hyvä, että tämäkin näkökulma tuli esiin, että vanhemmille koulu on auktoriteetti, jota vastaan pitää tapella, oli syytä tai ei. Varmaan ap huomaat, miten vaikeaa yhteistyö joidenkin kanssa voi olla...

Vierailija
24/26 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ne opet olis niin jääräpäisiä luupäitä, ettei mikään mene perille vaikka rautalangasta vääntää. Monesti on pitänyt uhata ottaa lapset kotiopetukseen ennen kuin on saantu asioihin korjausta.

Vierailija
25/26 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin opettajallekin tulisi esille, että jostain vakavammasta voi olla kyse. Ja esim. koulun terveydenhuollon kautta voidaan ohjata jatkotutkimuksiin, jos niissä ei jo valmiiksi olla. Ei koululta anneta muuta kuin suosituksia. On vain harmittavan paljon vanhempia, jotka eivät ymmärrä edes näiden perussuositusten perään (aamuneljään tietokonepelejä pelaava lapsukainen ei ole ollenkaan poikkeus).

lapseni jaksamista, vaan vanhempana se on minun asiani. Ja olen aivan kykenevä myös asiasta huolehtimaan. Tuntuu älyttömältä mennä koululle vanhempainiltaan kuuntelemaan tarinoita tosiaankin siitä että lasten pitää nukkua ja syödä. Vai meinaatteko, että siellä vanhempainilloissa on paikalla ne vanhemman, joiden lapsukaiset valvoat yökaudet pelaamassa? Ja valistus menisi sitä kautta perille. Eiköhän siellä paikalla ole suurimmaksi osaksi vain ne jotka osaavat kyllä perusasiat elämässään hallita

ilman open neuvoja.

Vierailija
26/26 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennö vanhempainiltaan kuuntelemaan ohjeita lasten syömisistä ja nukkumisista, mutta olen ottanut sen niin, että ilmeisesti sitten on vanhempia joille näistä on tarpeellista kertoa/muistuttaa...eihän ne vanhempainillat toki vain MINUA varten ole :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi