Voinko luottaa, että lapsen isä tulee mukaan synnärille?
Emme ole yhdessä, mutta mies sanoi että voi toki tulla synnytykseen. Laskettu aika minulla on 10.9. Mies siis sanoi, että voi tulla mukaan, mutta elokuun puolessa välissä on pari viikkoa lomailemassa monen sadan kilsan päässä, ja syyskuun alussa samoin muutaman päivän samassa paikassa. Ei olla oltu tekemisissä muuten raskauden aikana, kuin pari kertaa.
Paras ystäväni on kyllä luvannut myös tulla mukaan. Luotanko siihen että lapsen isä tulee vai otanko vain suosiolla ystäväni mukaan?
Kommentit (7)
turistihan tuo mies on, ilmeisesti kuitenkin ystävääsi voit luottaa hädän hetkellä enemmän. sulla saattaa mennä parikin vuorokautta synnärillä, ja tarvitset mahdollisesti tavaroita kotoasi sinne - kukas ne tuo? Onko lapsen isällä avaimet kotiisi? Suunnittele etukäteen kuka tuo lapselle turvakaukalon ja vaatteet jotta pääsette sairaalasta kotiin.
turistihan tuo mies on, ilmeisesti kuitenkin ystävääsi voit luottaa hädän hetkellä enemmän. sulla saattaa mennä parikin vuorokautta synnärillä, ja tarvitset mahdollisesti tavaroita kotoasi sinne - kukas ne tuo? Onko lapsen isällä avaimet kotiisi?
Yleensä isä on mukana, koska on se äidin tärkein tuki, paras ystävä ja rakkain henkilö. Ja vasta sen jälkeen siksi, että voi olla todistamassa lapsen ensihetkiä.
Mä en ikimaailmassa huolisi synnytykseen mukaan miestä, jonka kanssa en haluaisi olla, elää ja asua! Jos haluaisi saisi toki oven takana odotella ja nähdäkin lapsen melko pian, mutta synnytyshuoneeseen ei olisi tulemista ennen kun olisin vähän toipunut.
mies alunperinkään olisi hallunnut lasta? Ja sitten kun nainen sattuikin pamahtamaan raskaaksi, eikä suostunut aborttiin, halusi mies poistua....
Laske sen ystäväsi varaan vaan.
Itselläni lasten isä oli mukana ensimmäisessä synnytyksessä, ja tosiaan turistina. Ihmetteli, keskusteli ja vaikka mitä ja vaikka kenen kanssa. Itse synnytys ei niin kauheasti kiinnostanut, puhumattakaan synnyttäjän hyvinvoinnista. Ja jälkeenpäin sitten kertoili vielä 'sotajuttuja' ah niin helposta syynytyksestä (joka muuten päätyi leikkuriin istukan irroitukseen).
Toisen synnytyksen koittaessa tarjoutui mukaan myös, mutta kun olimme eronneet vähän ennen, kieltäydyin ehdottomasti ja menin yksin. Ja hyvä niin.
Mutta jos tukihenkilön mukaasi haluat, älä ota turistia!
synnyttäessä joutuu normaalissa liitossakin elävä mies koville, joten tuollainen turisti olisi ihan turha siellä. jos ei ole kuvioissa mukana, niin ei ole.
En haluaisi, että joku ex olisi siellä katsomassa, kun mä ponnistan ja repeilen, vuodan verta, hikeä ja kyyneleitä.
Sano ystävällesi, että tervetuloa ja jos isä ei sitten pääsekään niin et ole yksin. Kyllä ne kumpikin sinne sopii ja siinä vaiheessa, jos jompikumpi lähtee elpymään oven ulkopuolelle et jää yksin.