Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pankin logiikkaa

Vierailija
03.08.2009 |

Minulla on auto,joka on pankin rahoittama. Nyt olen jälleen opiskelija, eikä minulla olisi käytännössä oikein varaa lyhentää autolainaa. Siispä olen myymässä autoani ja löysin sille jopa ostajan. Joudun tietenkin myymään auton vähän persnetolla mutta pankki ei myönnäkään siihen puuttuvaan osaan minulle lainaa, jolla loppuvelan siis kuittaisin. Ymmärrän toisaalta heidän näkemyksensä, mutta toisaalta en.

Minusta olisi kuitenkin paljon parempi olla velkaa 2 tuhatta kuin 20 tuhatta. Luulisi näin ollen, että pankillekin olisi pienempi tappio hävitä tuo pari tuhatta kuin se 20 tuhatta, jos en pystykään autoa enää lyhentämään. Vai? Olen ehkä opiskelija, mutta joulukuussa on luvassa iso veronpalautus, jolla kaiken pystyisin kuittaamaan mutta auton ostaja tuskin odottelee siihen saakka. Hohhoijaa. Että nyt sitten katsotaan kuseeko talous tuon auton takia kun myydä en voi. On tämä ihmeellinen maailma!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmä.. mutta nyt en kyllä tajunnut mitään... muuta kun et auto pitäisi myydä ja lainaa pankista on.

Vierailija
2/18 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väi ymmärsinkö ihan väärin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja velkaa on 20 tuhatta. Ja mistään en saa puuttuvaa kahta tonnia, joka tietysti tarvitsee maksaa, jotta uusi omistaja saa rahoitusyhtiöltä luovarin. Eli pankin mielestä mun on parempi kärvistella sen 20 tonnin lainan kanssa kuin että laina pienenisi 18 tuhatta. Se oli pointti.

ap

Vierailija
4/18 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksa se sitten pois jouluna.

Pankki ei aio hävitä mitään. Jos jätät jotain maksamatta, se peritään sinulta pois ulosoton kautta raskaiden kulujen ja korkojen kera.

Vierailija
5/18 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä osa jää velaksi, niin velan omistaa esim Nordea Rahoitus, joka samalla on auton omistaja. Sinä olet vain haltija. Autoa ei voi myydä ilman omistajan lupaa. Olisiko tässäkin näin.

Vierailija
6/18 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös parempi kysymys ole se, että myy auto 20000 eurolla niin et joudu hankaluuksiin.

Vierailija
7/18 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko auto sinun nimissäsi?

8/18 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää mielummin asiakkaalla 20.000 lainan kuin 2.000 lainan.

Vierailija
9/18 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mistä pankki tietää myytkö sen vai et? Tuskinpa sen on kelvannut lainan vakuudeksi aikanaan? Myyt auton ja maksat lainaa pois sen verran kuin pystyt ja lyhennät loppua.

Jos taa rahoitus, niin sitten autoa ei voi myydä ilman rahoitusyhtiön lupaa ja siinä voi tulla tuon kaltaisia ongelmia.

Vierailija
10/18 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lienee rajoitus, ettei lainaa voi maksaa nopeampaa pois kuin on sovittu?

Vierailija
11/18 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se aikasempi tyhmä tajus...

Vierailija
12/18 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rahoitusyhtiön mukaan saan myydä auton kyllä mutta myyntipäivänä pitää tietysti kerralla kuitata koko velka. Ja myisin todella mieluusti auton tuohon loppuvelan hintaan mutta ostajia ei ole jonoksi asti.

ap

Vierailija
13/18 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää 20´000€ lainaa jota luultavasti lyhentää (opiskelu aikana) minimin ---> pankkille virtaa korkotuloja lainasta PALJON! Vert. ap myy auton ja maksaa joulukuun alkuun mennessä 2000€ lainan pois.

Mutta ap:n kannattaa tehdä niin että ottaa opintolainaa ja maksaa sillä autolainaa pois (noin 1000€ saat opintolainaa "heti", se maksetaan erissä 4Xvuodessa) En tiedä mistä sen toisen puuttuvan tonnin taioit, mutta lainaa vaikka sukulaisilta?

Sitten veronpalautuksista maksat opinto- ja sukulaislainan pois:)

Vierailija
14/18 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkö saisi opintolainaa, jos kerran opiskelet?

Vierailija
15/18 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi vakuudetonta lainaa pankista ja ilmeisesti opiskelijoille ei anneta kulutusluottoa. Oisko näin?

Vierailija
16/18 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt ap haluaisi lainaa 2000 euroa, mutta hänellä ei ole takaisinmaksukykyä, joten pankki ei lainaa myönnä. Pankki ei ole nyt häviämässä mitään 20 000:tä, sillä se laina ei ole pankista. Joten pankin kannalta logiikka on erittäin hyvä. Ap:n kannalta tilanne vain on kökkö, mutta se ei ole mitenkään pankin vika. Ei pankki mikään hyväntekeväisyyslaitos ole.

Vierailija
17/18 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites se opintolaina? Eikös sitä saa aika helposti.

Vierailija
18/18 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitä ei enää nykyään saa könttäsummana vaan 300 euron kuukausierissä. Itse hain nimittäin vähän aikaa sitten opintolainaa.

Ja mitä tuohon rahoitusasiaan tulee niin esim. oko-pankillahan on oma autorahoitusjärjestelmänsä ja ap voisi siis todennäköisesti olla oko-pankin asiakas. Eikös siinä tapauksessa kakki rahat mene vähän kuin samaan saaviin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän