Vauva 2 h välein tissillä. : /
3 kk poika syönyt syntymästään asti 2 h välein, yötä päivää. Nukkuu yöllä nuo välit tosi hyvin, mutta nyt kyllä alkaa äitiä tosissaan väsyttämään. : (
Vauva on perhepedissä, mutta kyllä minä silti herään ihan kunnolla imetyksen ajaksi.
Kaksi vanhempaa lasta harvensivat yösyöntejä tuossa iässä jo reilusti. Miksiköhän tämä poika on niin kova syömään? Maitoa tulee kyllä reippaasti ja poika on isokokoinen ikäisekseen.
Onko muilla syöppövauvoja?
Kommentit (8)
kuulostaa pelottavan tutulta, ja poika on vasta 1 kk. Neuvolassakin ihmeteltiin että kylläpäs se kasvaa vauhdilla. Ja syö tosiaan hyvin, ja mulla tulee maitoa hyvin. Parin tunnin välein syödään. Ja herään myös kunnolla, ei nukuta perhepedissä.
minulla kans 3kk sylissä..
aloin maistattaa kiinteitä, kun ei taida maito enää riittää pitämään nälkää pidempään poissa.
Mun mielestä toi on ihan normaalia. Kesällä voi tosiaan olla kyse siitäkin, että lapsella on jano. Voithan kokeilla antaa vettä hörpyyttämällä.
Mutta on siis todella normaalia imettää lasta kahta tunnin välein.
Koita vain jaksaa. Jos maitoa tulee hyvin ja lapsi kasvaa, ei varmaan kannata aloittaa mitään lisämaitoja vaan sinnikkäästi vaan imettää. Lyhyt aikahan muutama kuukausi kuitenkin lopulta on.
Oma nyt jo 10-vuotias poikani söi pahimmillaan 3-4 kk iässä 1,5 tunnin välein, yötä päivää. Se oli todella raskasta, varsinkin kun oli myös 2-v esikoinen uhmaamassa ja ero miehestä käsillä. Muistan jossakin vaiheessa päättäneeni, että kaksi viikkoa vielä jaksan, ja jos ei imetystahti hiljene siihen menessä, alan antaa jo kiinteitä ruokia. Mutta niin vain se syöttörumba rauhoittui ja poika sai jatkaa täysimetystä puolivuotiaaksi asti.
Jaksamista!
Aloittaisinko vellit illalla? Kiinteät täytyy kyllä varmaan myös aloittaa heti, jospa auttaisi. Mikähän ruoka saa mahan pysymään mahdollisimman täynnä, mahdollisimman kauan?
Niin, eikös tässä 3-4 kk:n iässä ole jokin tiheän imun kausi?
En yhtään muista, miten noiden kahden vanhemman lapsen kanssa toimin. : O Olen kai ollut niin väsynyt silloinkin, ettei ole jäänyt muistikuvia. Muistan kyllä, että kakkonen harvensi yösyönnit jättämällä aluksi ekan yösyönnin kokonaan pois, eli nukkui 21-02, ja pikkuhiljaa pidempään ja pidempään syömättä. Tämä kolmonen ei vain suostu samaan... : )
Tällä mainitsemallani poitsulla oli todella selvä tiheän syönnin kausi juuri 3-4 kk:n iässä. Ilmeisesti herutteli lisää maitoa tulemaan sillä keinoin. Sitten helpotti selvästi.
Tällainen kausi varmaan kestää eri aikoja ei lapsilla. Jos jaksat imettää, niin kannattaa varmaan vielä yrittää pärjätä vähän aikaa ilman kiinteitä. Mutta itse parhaiten tiedät, sekä oman jaksamisesi että vauvan näläntunteen.
että TEE näin, kun samantien ryöppyää niskaan. Kerron VAIN miten meillä on homma sujunut: Tyttö, nyt 3kk on omannut hyvän ruokahalun alusta lähtien. Samoin on laitokselta asti saanut lisämaitoa ja nyt ensin imetän ja sitten annan lisäksi vielä pullosta. Vauva on tosi tyytyväinen ja nukkuu hetken seurustelutuokion jälkeen hyvin. Kun sitkeästi pari kuukautta sitten yritin tuota kuuluisaa täysimetystä, paruttiin molemmat hikisinä ja päät punaisina. Vauva imi ja imi, oli hetken tyytyväinen ja imi taas. Sitä kukaan kestä. MINUN mielipiteeni on, että 3kk etiäpäin vauva tarvii useasti kunnolla vatsan täyteen, elämässä alkaa olla jo muutakin kuin rinnalla olo, niin tärkeä asia kuin se onkin.