Lapsettomaksi tuomittu miehen vuoksi...
Eli meillä tilanne, jossa miehen siittiöillä ei saada raskautta aikaiseksi luonnollisesti. Meille ei myöskään anneta lapsettomuushoitoja miehen Hepatiitti-C tartunnan vuoksi. Minut, jolla kaikki suht. kunnossa raskautumisen kannalta, on sitten tuomittu lapsettomaksi... Olen aina halunut lapsia ja tämä tuomioon aika lamaannuttava.
Kommentit (36)
et kai nyt ehdoin tahdoin hepatiittia itsellesi ja lapselle?? Eikös tämä ole itsestään selvää? Olikohan tämä sama muuten jo kertaalleen täällä esillä..
jättäisin miehen. Perustele sille vaikka että et pysty käsittelemään tätä lapsettomuuskriisiä ja siksi haluat etäisyyttä. Et ihan oikeasti voi haluta yhteistä tulevaisuutta tuon miehen kanssa. Vaikka sinusta saattaa tuntua että rakastat tätä miestä, niin onko se vain jotain riippuvuutta? Varmasti löytäisit kunnollisen miehen itsellesi, jolla normaali menneisyys eikä mitään tauteja.
kondomiehkäisyä (paitsi ihan alutta pari kk). Lääkärin mukaan minun on lähestulkoon mahdotonta saada hepatiitti mieheltäni, kun en sitä tähänkään mennessä ole saanut.
ap
kuin HIV yhdynnässä! Voit kysellä vaikka mikrobiologian erikoislääkäriltä tästä asiasta!
Minä en moisen tautisen kanssa olis missään tekemisissä ja jo se, ettei lapsi kiinnostakaan, takaa sinulle loistavan tulevaisuuden!
Taidat olla läheisriippuvainen.
Elä ukkosi kanssa ja unohda lapset tai vaihda miestä!
pistäisittekö itse meihenne vaihtoon jos häneltä löytyisi jokin sairaus vain siksi, että hän on sairas?
Se, että mieheni on voimakastahtoinen ja äkkipikainen ei se tarkoita, että hän olisi paha! Todellisuudessa hän on hyvin lämmin ja huolehtivainen mies.
On toki totta, että voin Hepatiitin saada häneltä yhdynnässä, mutta sitäkin todennäköisempää on saada se häneltä veritartuntana... Jos välttelisin miestäni aina kun meillä kumallakin sattuu olemaan ihorikkoja tai pieniä haavoja emme voisi samassa taloudessa asua!
Riski on olemassa joka tapauksessa, joten lasta yritämme edelleen luonnollisesti! Laitamme kätemme kyynärspäitä myöden ristiin ja toivomme parasta ja pelkäämme pahinta!
ap
lapsillahan ihorikkoja on jatkuvasti
Oletko aivan varma että haluat olla käyttämättä sitä viimeistä oljenkortta?
Ihmettelen syvästi ettette ole keskustellet asiasta etkä edes tiedä miehen kantaa asiaan. Jos mies ei todellakaan näe tarvettasi tulla äidiksi niin no, en ensimmäisenä ole minäkään huutelemassa eroa MUTTA. Tiedän naisen joka eli suhteessa jossa mies ei halunnut lapsia. Kun he sitten erosivat oli naisen kannalta jo liian myöhäistä. Hän on katkera lopun elämäänsä.
Eiköhän teidän tulisi vakavasti keskustella asia halki. Eihän luovutetulla spermalla siitetty lapsi ole jonkun toisen miehen penska vaan teidän lapsi. Sinä olet äiti ja miehesi isä.
Lahjoitetut siittiöt ovat tietenkin se viimeinen oljenkorsi. Tätä vaihtoehtoa emme ole vielä keskustelleet loppuun asti. Miehelle lapsen saanti ei ole koskaan ollut mitenkään tärkeä asia. Pelkään, että jos lapsi saa alkunsa lahjasiittiöillä pahan paikan tullen mies vetää esiin kortin jolla vetoaa siihen ettei lapsi ole hänen ja jään yksin lapsen kanssa! Niin hullulta kuin se kuulostaakin en minäkään välttämättä ole ihan 100% varma haluanko saada lasta "jollekin muulle miehelle"! Pohtimista riittää, eikä tähän varmaan koskaan saa sellaista tolkkua, että olisimme kummatkin täysin tyytyväisiä... ap
lapsillahan ihorikkoja on jatkuvasti
Ei C-hepatiitti ole mikään kuolemantuomio, ei kantajalle, eikä perheelle. Jessus mitä porukkaa, jotka heti eroa ehdottavat...
on se, että tieto tartunnasta on hyvin tuore, vain kuukauden takaa. Tämä kuukausi on mennyt lähinnä tartunnan itsensä pohtimiseen ja hyväksymiseen. Kunhan pahimmasta järkytyksestä selviämme nostan kissan pöydälle... Mies menossa vasta ensikäynnille lääkärille, joten vielä paljon on auki asioita.
ap
että jos pariskunta yhteistuumin menee hedelmöityshoitoihin, esimeriksi lahjoitussiittiöitä käyttävät, pariskunnan mies katsotaan lapsen isäksi eikä hän voi nosta isyyden peruuttamiskannetta biologisen isyyden puuttumisen perusteella.
Tämä on laki.
Lapseni ovat minulle miljardi kertaa tärkeämpiä, kuin mieheni. Minun ei tarvitsisi tehdä mitään valintaa heidän välillä, sillä asia on niin selkeä, että lapset on tärkeintä.
Ystäväni sai entisen miehensä kanssa 5 keskenmenoa, kunnes asiaa rupesivat tutkimaan. Selvisi, että miehellä on MS-tauti. Ystäväni jätti miehen ja on nyt onnellisesti naimisissa ja kahden ihanan lapsen äiti.
Meillä kaikilla on menneisyytemme ja siihen emme voi enää vaikuttaa! Tauti on ja sen kansa on nyt elettävä, huono tuuri mutta minkä teet!
ap
mutta on ihmisiä joiden kanssa on mukava elää ja ihmisiä joiden kanssa ei. Hepatiitti ei varmaan sinänsä ole ongelma, varsinkin kun suhtaudut siihen noin hyvin. Mutta jos joudut pelkäämään että mies ei sitoutuisi ei-biologiseen mutta yhdessä odotettuun lapseen niin hän kuulostaa aika hankalalta ihmiseltä, jonka kanssa voisi tulla ongelmia ihan "kokonaan yhteistenkin" lasten kanssa.
vaan siis?
Oletteko ajatelleet, että jos lapsi saa C-hepatiitin, niin minkälaista hänen elämänsä tulee olemaan...miten hän selittää tuleville kumppaneilleen, että "ai niin, sun pitäis varmaan tietää et mul on C-hepatiitti...eli jos haluat lapsia, niin voi olla sinä ja lapsemme saa kaupan päälle c-hepatiitin!"
sä olet aika onnekas ettet ole vielä itse tartuntaa saanut.
Riski on olemassa joka tapauksessa, joten lasta yritämme edelleen luonnollisesti! Laitamme kätemme kyynärspäitä myöden ristiin ja toivomme parasta ja pelkäämme pahinta! ap
jos kerta pelkona on sitten niistä riiteleminen että onko oma vai kenen...
Huh huh