Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helmi 2010 vk 32

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaita!

Tarkennettakoon ensiksi:

La 16.4, toinen tulossa, ikää 30 ja synnäri on K-SKS.

Olen viettänyt kahden viikonlomaa ja vielä on ensi viikolle kolme vapaapäivää. Ihanat kelit.

Vointi on mennyt sillä tavalla huonompaan, että se tavaton nälkä on muuttunut ruokahaluttomuudeksi ja paino on tippunut pari kiloa sen myötä.

Huimausta on edelleen ajoittain (on siis helpottanut) ja toivon mukaan hb on tullut hitusen ylöspäin.

Kävimme ultrassa keskussairaalassa pari viikkoa sitten ja hienosti "Petshkin" oli kasvanut. Hämmästyttävän tarkka kuva!

Kummeja on kysytty. Toinen suostui, toinen (aviopari) vielä miettii. Nimiasia on viimeksi pyörinyt mielessä. On joitain suosikkeja, mutta "nimilistojen" käyminen läpi on vielä kesken. Meillä periaatteena on ollut että nimen pitää olla suomalainen ja helposti ymmärrettävä (ei siis Maria vai Maaria vai Marja).

Perheen nelivuotias eilen mietti myös ja ehdotti että joko Kaarina tai Aapo. Aikas hyvät nimet.

-Poksi79

22/27 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä on pidetty pitkään hiljaiseloa ja taukoa kirjoittelusta, sillä ei ole oikein ollut mitään uutta kerrottavaa.

Eka neuvola oli kuukausi sitten ja nyt seuraavana olis vuorossa eka lääkärikäynti reilu viikon päästä, jolloin pääsee kuunteleen ekan kerran sydänääniä.

Pikkuisesta kerrottiin miehen vanhemmille rv.10 ja mun vanhemmille sit viikkoo myöhemmin. Molempien vanhemmat oli odottanut uutista, vasinkin kun kaikki tiesivät, että takana on kolmen vuoden lapsettomuushoidot. Samoin raskaudesta tietää suurin osa kavereista, etenkin kaasolle kerroin suhteellisen aikasessa vaiheessa, että tietää polttareita järjestellessä mun tilanteen eikä järkkää mitään esim. painiohjelmaa =).

Olo täälä on ollut suht. hyvä edelleen, mitä nyt parin viime viikon aikana on muutaman kerran etova olo äitynyt oikein pahaksi oloksi, mutta oksentaa ei ole onneksi tarvinnut.

Niskapoimu-ultrassa me ei käyty, kun sitä täälä ei saa vielä alle 30-vuotiaat ja yksityisellä ei sit tullut käytyä, kun satuttiin oleen pohjoisessa just niihin aikoihin lomalla. Rakenneultran ajattelin varata yksityiselle sit syyskuussa. Eli sitä odotellessa.

Tervetuloa kaikille uusille!

Nyt lämmittämään saunaa ja yritän kanssa pikku hiljaa aktivoitua kirjottelemaan tänne ettei helmet ihan kokonaan hiljene.

Ronnuli ja "Tirppa" rv14+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miekään en ole pitkään aikaan tänne juuri kirjoittanut, kun tullut oltua tuolla vau.fi keskustelupalstalla, mutta lähinnä ei mitään uutta tapahtunut.

Mulla oireet aikalailla hävinneet.

Rinnat kipet ja kuivat..täytyy rasvata päivittäin..kellään muulla tällaista?

Joudun nukkumaan rintaliivit päällä öisin edelleen, kun jos käännyn yöllä ilman liivejä niin sattuu maan penteleesti!!

Väsymystä ollut, mutta sekin jo helpottanut aikalailla ja nippailee päivittäin massussa :)

Haluisin kysyä tuosta kotidopplerista!

Mistä olette tilailleet?????

Olisi aivan mahtava itselle kans hommata sellainen ja jokapäivä kuunnella sydänääniä :)

rv 13+3

Vierailija
24/27 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin taas noita tietoja ja lisäsin uuden tulokkaan. Tervetuloa keskustelemaan.

Äläkäähän ny kokonaan karatko yahoo palstoille =)

Täällä loma loppuu ja huomena alkaa arkinen aherrus mutta onneksi olo alkaa oleen jo hyvä niin ei ole niin raskasta palata töihinnä.

Miehen kanssa on hääpääivää myös täällä sumplittu. Häitä meillä juhlitaan vasta vuonna 2011 kun ensi kesänä, keväänä tai syksynä olisi meistä liian pian kun vauveli on kovin pieni ja järjestelyjäkin piisaa. Lisäksi rahallisestikkin on kiva aloittaa ajoissa niin ei tarvitse pihistellä.

Olen itsekki kotidoppleria harkinnut mutta vielä en ole hankintaa tehnyt mutta mietintä myssyssä se on.

Nyt iltapalalle ja unten maille.

Nemotus rv 12+6

Vierailija
25/27 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikille!

Ajattlin liittyä vihdoin mukaan helmikuisiin. Tarkkailijana olen ollut jo pidemmän aikaa ja mukava on ollut lukea muiden kuulumisia, mutta kaipa tässä voi vihdoin avata suunsakin. Katsotaanko hallitsenko tän viestittelyn salat?

Perustiedoista: ensimmäinen tulossa LA 6.2. ja synnytyssairaalana kättäri ja oma ikä 28.

En viitsinyt aikaisemmin kauheesti kirjoitella, sillä mulla alkuraskaus on sujunut oikeastaan täysin oireettomasti (varmasti voi olla tyytyväinen, vaikka ei se tätä epävarmuutta vähennä), mitä nyt ei kahvia oo kauheesti tehnyt mieli eikä yllättäen salaatti/vihannekset oo oikeen uponnut (ennen lähes lempiherkkuja). No nyt kyllä nekin on palannut ruokavalioon.

Painokin laski kesän aikana pari kiloa eli olo on ollut tosi epävarma. Mahan kasvustakaan ei oikein osaa sanoa mitään sillä pikkuista pömpötystä ei voi kyllä muiden makkaroiden joukosta raskaudeksi varmasti tunnustaa.

No joka tapauksessa parin viikon takainen ultra todisti, että joku pieni ufo siellä vatsassa mönkii. Aika rauhallinen kaveri siellä tuntui olevan. Pientä heiluntaa saatiin tökkimällä aikaiseksi, mutta vipellyksestä on turha puhua. Jollain muullakin taisi olla samanlaisia kokemuksia, mutta vähän tuo silti jännittää. Kovasti hoitaja vakuutti köllöttelyn olevan normaalia: Sikiö nukkuu kuulemma 20 tuntia päivästä ja kuumalla varsinkin (silloin oli kyllä sadepäivä) lepuuttelu on yleistä. No eivätköhän he tiedä.

Neuvolassa en oo käynyt sitten alkuraskauden ja syyskuun rakenneultra on sitten seuraava kontaksi suomalaiseen järjestelmään. Kovasti sitä kaipaisi mahan kasvua tai muita selkeitä merkkejä, että jotain tässä tapahtuu. Odottaminen ei oo ikinä kuulunut mun hyveisiin! Sydänäänenkuuntelulaite (mikäs se hieno nimi olikaan), kuulostaa aivan mahtavalta.

Semmoista tuli näin esikoisen odottajana mieleen kysellä kokeneemmilta, eli mitä hankintoja kuuluu must listalle. Vielä ei toki niiden kanssa ole kiirus, mutta ainakin budjettia yms. vois alkaa suunnittelemaan. Rattaat, hoitopöydät, sänky (vai äitiyspakkauslaatikko :)) varmaan on ainakin niitä isompia, mutta mitäs kaikkea pientä pitäisi niiden lisäksi osata lisätä listalle?

lisäksi onko jollain hyviä vinkkejä, mistä löytyy kaavoja tai ohjeita lasten vaatteiden tekemiseen? Sain juuri ompelukoneen käyttööni ja nyt tekisi mieli kokeilla sitä käytännössä johonkin hyödylliseen. Olen kuullut, että jotkut tekevät mm. kestovaippoja itse. Se kuulostaa kyllä musta aika haastavalta, mutta varmaan jotain vaatteita voisin kyetä saamaan aikaiseksi. Mutta jos siis joukosta löytyy käsityöihmeitä, neuvoja otetaan mieluusti vastaan.

Mukavan aurinkoista ensi viikon alkua kaikille!

Vierailija
26/27 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilasin sen dopplerin sellasesta nettikaupasta kuin hattentatti.com.

Mä en joka päivä ole saanut ääniä kuulumaan, mutta saattaa varmaan johtua taaksepäin kallistuneesta kohdustani. Ja jos vauva köllöttää aivan kohdun pohjalla ni vaikee hakee sieltä asti=). Potkuja ja muuta "möykkää" on kyllä kuulunut!

Gozo kyselit kestovaippojen ompelusta! Ei ole kauheen vaikeeta varsinkin kun pääsee alkuun! Ja jos on hyvät ohjeet=). Joissain nettikaupoissa missä myydään kestov.kankaita saa myös vaippakaavapaketteje. Eikun kokeilemaan=).

Mäkin olen ommellu myös lastenvaatteita ja musta on kiva kun on ite tehny ni ei heti kadulla tuu samanlaista vastaan=).

Mä olen taikonu ittelleni jostain flunssan, tai oikeastaan on koko meidän porukalla. Toivottavasti menee pian ohi!

Mansikka83 rv.14+0

Vierailija
27/27 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännä ultraan meno joten kuulmisia laitan sitten illan päälle kun ultrasta menemmä suoraan poimimaan mansikoita =) Hyvää alkanutta viikkoa kaikille =)

Nemotus rv 12+5