Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada 11,5kk-ikainen juomaan kunnolla nokkamukista?

01.08.2009 |

Lapsemme ottaa nokkamukista kylla horppyja, kun hanelle mukin hyvaan asentoon suuhun laittaa. Itse kun pitaa mukia, ei nosta tarpeeksi ylos, etta juotavaa saisi. Ei koskaan juo kunnolla, niinkuin rinnalla, vaan yhden horpyn jalkeen irroittaa otteen ja alkaa leikkimaan mukilla. Todella hidasta. Ei oikein viela pida nokkamukista juomista juomisena.

Probleema vaan on se, etta olen to menossa konserttiin, lahden paivalla ja palaan yolla. Lapsemme ei koskaan ole juonut tuttipullosta (ei meidan valinta). Tuota nokkamukia on koitettu opettaa jo aika kauan, mutta valitettavasti liian vahan nakojaan kuitenkin. Alkaa tulla kiirus :( Olen koittanut kahta eri nokkamukia, kummassakin venttiilisysteemi, etta pitaa itse imea. Olen koittanut ilman venttiiliakin pari kertaa, mutta hotkaisee juoman sitten vaan kurkkuunsa, kun tulee liikaa kerralla.

Vinkkeja? En haluaisi stressata konsertissa ja pelata, etta lapsi ei sina aikana taalla saa mitaan nesteita kunnolla. Kiinteita syo hyvin. Kiitos.

Kommentit (4)

1/4 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venttiilisysteemit eivät ole toimineet meillä, mutta noista otsikossa mainituista mukeista tulee sen verran hitaasti juotavaa ulos, että lapsi pystyy nielemään.

Meillä poika nyt tasan 1v sai nokkamukin eteensä 5kk iässä ja on aina tykännyt hörppiä siitä vettä. Nyt juo kaikki maidotkin mukista kun imetys loppui. Pulloa ei ole huolinut koskaan.

Esikoisen nokkamukiopetus olikin hankalampi juttu, hänen kanssaan aloitettiin harjoitukset vasta lähempänä 1v ikää. Kyllä se lopulta onnistui.

Suosittelen tosiaan mukia ilman venttiilisysteemiä, se on helpompi oppia. Eikä lapsi puolen päivän aikana janoon kuole, puurot ja soseet ovat nestepitoisia sinällään ja niihin voi vaikka vähän lisätäkin nestettä. Tsemppiä!

Vierailija
2/4 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerkiais viela muutaman paivan aikana paremmin oppimaan sen juomisen. Kokeiltu on Aventin nokkamuki (tuttipullo, johon ostettu nokkamuki-kansi ja kadensijat) ja Ainun(?) nokkamuki (semmoinen joka marketissa oleva pitkanmallinen). Tuosta jalkimmaisesta siis tulee nestetta paljon kerralla ilman venttiilia.

Tanaankin koitti horppailla jo itsekin Aventin nokkamukista, mutta kun ei ole oppinut tosiaan viela nostamaan sita tarpeeksi korkealle, etta sielta sitten jotain tulisikin.

En mina nestehukkaa pelkaakaan, sita vaan, etta huutaa maitoa taalla paa punaisena koko poissaoloaikani :( Tissittelee monta monta kertaa paivassa ja kai nyt on ihmeissaan sitten, kun ei tissia nay ja muutamat tipat saa maitoa jostain nokkamukista sen sijaan.

EDIT: Menen tuommoista NUKin nokkamukia etsimaan heti huomenna. Itakeskuksessa Helsingissa varmaan on? Onko montaa eri mallia, etta sitten otan sen oikean mallisen? Vai olisiko Citymarketissa, se olisi viela lahempana? Tai jopa normi S-marketissa? Ei menisi koko (haa)paiva metsastykseen :) Kiitos :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/4 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia:

http://www.vaivaton.com/product/111-1-110100

En mä kyllä tiedä, onko tuo uuden mukin osto autuaaksi tekevä asia, teillä on niitä kuitenkin jo kahta kokeiltu ja tuo Aventin muki on ihan ok. Meillä on tykätty alkuun enemmän pehmeänokkaisesta mukista. Jos lapsi kerran itse yrittää jo juodakin, niin se on hyvä merkki! :) Voihan siinä auttaa ja kallistaa mukia vähäsen...

En muuten tissin perään huutamiseenkaan usko, kun tissiä ei ole näköpiirissä. Meidän pulloa vieroksuva kuopus on ollut 4-5 tuntia hoidossa vesimukin ja kiinteiden avulla jo alle puolivuotiaana ja hyvin on aina mennyt. Pienenä ei hyväksynyt mukista korviketta, ainoastaan vettä tai äidinmaitoa. Nyt menee jo tavallinen Valio ihan sujuvasti. ;)

Vierailija
4/4 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meijän poika 1v1kk ei oo suostunu myöskään pullolle muuten kuin öisin vauvana jtn mukia saanut tyrkyttää alusta asti.Meillä alkuun toimi tupperin nokkamuki hyvin,nykyisin ei kelpaa kuin pelkkä kuppi ja siitä hörpitään.Nokkaosa tuntuu kelpaavan vaan leikittäväks.

Mie sanoisin vaan et elä huoli,kyllä laps ilimasee jos on jano(meillä myös tosi huonojuontinen...),mut tietysti nestetankkaus kuumeen tai helteen aikana on tosi tarpeen.